Podążając śladami wytyczonymi przez Astrę GSe i Astrę Sports Tourer GSe, pojawia się kolejny dynamiczny model nowej, zelektryfikowanej submarki Opla, Opel Grandland GSe.
Wyczynowe SUV-y łączą tempo samochodu sportowego z wszechstronnością i stylem. Oferują dynamikę i trakcję z napędem na wszystkie koła i wywierają silny urok dla kierowcy. Obecnie najczęściej można je spotkać w segmencie premium, ale wraz z nowym Oplem Grandlandem GSe, wkrótce zadebiutuje wyczynowy SUV w popularnym segmencie C.
Nowy Grandland GSe łączy turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 i dwa silniki elektryczne – po jednym na każdą oś – zapewniając wysoką moc systemową do 221 kW/300 KM. Hybrydowy układ napędowy typu plug-in sprawia, że Grandland GSe jest pojazdem z napędem elektrycznym na wszystkie koła, zapewniającym optymalną przyczepność i najlepsze w swojej klasie ruszanie z miejsca. Przyspieszenie od zera do 100 km/h odbywa się w ciągu 6,1 sekundy, a maksymalna prędkość osiąga 235 km/h (135 km/h z napędem elektrycznym).
Podobnie jak w przypadku modelu Astry GSe, warunkiem szczególnie dynamicznego i dającego radość z jazdy charakteru Opla Grandlanda GSe jest unikalna kalibracja zawieszenia i układu kierowniczego. Z kolumnami McPhersona z przodu i wielowahaczową osią z tyłu, ten najbardziej sportowy SUV Opla jest wyposażony w twardsze sprężyny i amortyzatory z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), która zapewnia różne charakterystyki tłumienia w zakresie prowadzenia w porównaniu z komfortem. W rezultacie Grandland GSe reaguje natychmiast i przewidywalnie na każdą reakcję kierowcy, zachowując typową dla Opla stabilność podczas hamowania, na zakrętach i na autostradzie.
Śmiały i czysty wygląd zewnętrzny Grandlanda z jego marką Opel Vizor jest dodatkowo wzmocniony przez charakterystyczne dla GSe elementy stylistyczne: 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich inspirowane wielokrotnie nagradzaną koncepcją Manta GSe; unikalny tylny dyfuzor; oraz emblemat GSe na tylnej klapie. Kolejną cechą wyróżniającą Grandlanda GSe jest opcjonalnie czarna maska. Wewnątrz, wyczynowe przednie fotele z certyfikatem AGR, obszyte Alcantarą, to kolejny dowód doskonałości Opla w inżynierii siedzeń. Dzięki nim pilot Grandlanda GSe mogą cieszyć się dynamiczną jazdą, a ich kręgosłupy korzystają z dodatkowego komfortu i podparcia wyjątkowo ergonomicznych siedzeń.
Legendarny Pikes Peak International Hill Climb to jeden z najdłużej trwających zawodów samochodowych w Stanach Zjednoczonych, odbywający się w Górach Skalistych od 1916 roku.