Po światowej premierze hatchbacka nowej generacji Astry we wrześniu, Opel zaprezentował dziś niecierpliwie oczekiwaną wersję kombi, zupełnie nową Astrę Sports Tourer.
Nowość będzie dostępna z dwoma poziomami hybrydowego napędu elektrycznego typu plug-in, co czyni go pierwszym zelektryfikowanym kombi niemieckiego producenta samochodów. Nowa Astra Sports Tourer kontynuuje również udaną tradycję kompaktowych kombi Opla, która rozpoczęła się prawie 60 lat temu wraz z Kadett Caravan, pierwszym tego typu samochodem niemieckiej marki w tej klasie.
Oprócz napędu elektrycznego nowa Astra Sports Tourer będzie dostępna z wysoce wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Moc waha się od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM) w wersjach benzynowych i wysokoprężnych oraz do 165 kW (225 KM) w elektrycznych wariantach hybrydowych typu plug-in. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest standardem w jednostkach benzynowych i wysokoprężnych, z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (zelektryfikowaną w hybrydach typu plug-in) opcjonalnie w mocniejszych silnikach.
Z istotnymi statystykami wynoszącymi 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) i wysokością załadunku około 600 mm, praktyczna nowa Astra Sports Tourer dodatkowo wzmacnia wiodącą reputację Opla w sektorze kombi, a także pokazuje typowy dla marki talent do wydajne opakowanie. Jednak całkowita długość jest o 60 mm krótsza niż w poprzednim modelu, dzięki szczególnie krótkiemu zwisowi z przodu i pomimo znacznie dłuższego rozstawu osi wynoszącego 2732 mm (+70 mm), który jest nawet o 57 mm dłuższy niż w nowej Astrze hatchback.
Bagażnik nowej Astry Sports Tourer zapewnia do ponad 608 litrów użytecznej przestrzeni bagażowej przy rozłożonych oparciach tylnych siedzeń i do ponad 1634 l po złożeniu — dużo miejsca, aby pomieścić na przykład skrzynię transportową dla średniej wielkości psa. Ponadto po złożeniu oparć tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga jest całkowicie płaska. Nawet z podpodłogowym akumulatorem litowo-jonowym, hybrydowe warianty plug-in nadal oferują poręczną pojemność ładunkową wynoszącą odpowiednio ponad 548 l i 1574 l.
Pojemność bagażnika w wariantach z silnikiem spalinowym jest zoptymalizowana dzięki opcjonalnemu „Intelli-Space”. Ta ruchoma podłoga ładunkowa może być łatwo regulowana jedną ręką do wysokich i niskich pozycji oraz zaparkowana pod kątem 45 stopni. Ponadto, dla jeszcze większej wygody, chowany pokrowiec na bagażnik można schować, gdy ruchoma podłoga znajduje się zarówno w górnej, jak i dolnej pozycji – w przeciwieństwie do konkurentów, którzy pozwalają na schowanie pokrowca tylko wtedy, gdy podłoga jest w górnej pozycja.
Nowa Astra Sports Tourer z technologią „Intelli-Space” może również ułatwić życie w przypadku przebicia opony. Zestawy do naprawy opon i pierwszej pomocy są przechowywane w sprytnych schowkach pod podłogą, do których można uzyskać dostęp z bagażnika lub tylnego siedzenia pasażera. Oznacza to, że zestawy są dostępne bez konieczności pełnego rozpakowywania bagażnika. Oczywiście klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
Stylowa, nowa Astra Sports Tourer, wraz ze swoim pięciodrzwiowym bratem w wersji hatchback, jest prawdziwym wyrazem stylistyki i pierwszym kombi Opla, który interpretuje śmiałą i czystą filozofię projektowania. Nowa twarz marki Opel Vizor podąża za kompasem Opla, gdzie pionowe i poziome osie – ostre załamanie maski silnika i grafika świateł do jazdy dziennej w kształcie skrzydeł – przecinają się z emblematem Opla Blitz pośrodku. Rozciągnięty z przodu Vizor płynnie integruje również technologie, takie jak adaptacyjne reflektory Intelli-Lux LED® Pixel i przedni aparat.
Z tyłu Opel Compass jest powtórzony przez centralnie zamontowany Blitz, pionowo ustawione, wysokie światło hamowania i wyjątkowo smukłe tylne światła. Te ostatnie są identyczne jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, co jeszcze bardziej wzmacnia więzi rodzinne Astry.
Również wnętrze zrobiło duży krok do przodu. W pełni cyfrowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) Pure Panel oferuje klientom czyste, intuicyjne wrażenia. Obsługa odbywa się za pomocą bardzo szerokiego ekranu dotykowego, podobnie jak w smartfonie. Ważne ustawienia, takie jak klimatyzacja, można nadal wybierać bezpośrednio za pomocą zaledwie kilku przełączników. Nie są też potrzebne kable, ponieważ nowa generacja multimedialnych systemów informacyjno-rozrywkowych i łączności można podłączyć do bezprzewodowych Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem kompatybilnych smartfonów, które są już dostępne w wariancie podstawowym.