Premiery | 01.12.21

Nowy Opel Astra Sports Tourer

Po światowej premierze hatchbacka nowej generacji Astry we wrześniu, Opel zaprezentował dziś niecierpliwie oczekiwaną wersję kombi, zupełnie nową Astrę Sports Tourer.

Nowość będzie dostępna z dwoma poziomami hybrydowego napędu elektrycznego typu plug-in, co czyni go pierwszym zelektryfikowanym kombi niemieckiego producenta samochodów. Nowa Astra Sports Tourer kontynuuje również udaną tradycję kompaktowych kombi Opla, która rozpoczęła się prawie 60 lat temu wraz z Kadett Caravan, pierwszym tego typu samochodem niemieckiej marki w tej klasie.

 

Oprócz napędu elektrycznego nowa Astra Sports Tourer będzie dostępna z wysoce wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Moc waha się od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM) w wersjach benzynowych i wysokoprężnych oraz do 165 kW (225 KM) w elektrycznych wariantach hybrydowych typu plug-in. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest standardem w jednostkach benzynowych i wysokoprężnych, z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (zelektryfikowaną w hybrydach typu plug-in) opcjonalnie w mocniejszych silnikach.

 

Z istotnymi statystykami wynoszącymi 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) i wysokością załadunku około 600 mm, praktyczna nowa Astra Sports Tourer dodatkowo wzmacnia wiodącą reputację Opla w sektorze kombi, a także pokazuje typowy dla marki talent do wydajne opakowanie. Jednak całkowita długość jest o 60 mm krótsza niż w poprzednim modelu, dzięki szczególnie krótkiemu zwisowi z przodu i pomimo znacznie dłuższego rozstawu osi wynoszącego 2732 mm (+70 mm), który jest nawet o 57 mm dłuższy niż w nowej Astrze hatchback.

 

Bagażnik nowej Astry Sports Tourer zapewnia do ponad 608 litrów użytecznej przestrzeni bagażowej przy rozłożonych oparciach tylnych siedzeń i do ponad 1634 l po złożeniu — dużo miejsca, aby pomieścić na przykład skrzynię transportową dla średniej wielkości psa. Ponadto po złożeniu oparć tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga jest całkowicie płaska. Nawet z podpodłogowym akumulatorem litowo-jonowym, hybrydowe warianty plug-in nadal oferują poręczną pojemność ładunkową wynoszącą odpowiednio ponad 548 l i 1574 l.

Pojemność bagażnika w wariantach z silnikiem spalinowym jest zoptymalizowana dzięki opcjonalnemu „Intelli-Space”. Ta ruchoma podłoga ładunkowa może być łatwo regulowana jedną ręką do wysokich i niskich pozycji oraz zaparkowana pod kątem 45 stopni. Ponadto, dla jeszcze większej wygody, chowany pokrowiec na bagażnik można schować, gdy ruchoma podłoga znajduje się zarówno w górnej, jak i dolnej pozycji – w przeciwieństwie do konkurentów, którzy pozwalają na schowanie pokrowca tylko wtedy, gdy podłoga jest w górnej pozycja.

 

Nowa Astra Sports Tourer z technologią „Intelli-Space” może również ułatwić życie w przypadku przebicia opony. Zestawy do naprawy opon i pierwszej pomocy są przechowywane w sprytnych schowkach pod podłogą, do których można uzyskać dostęp z bagażnika lub tylnego siedzenia pasażera. Oznacza to, że zestawy są dostępne bez konieczności pełnego rozpakowywania bagażnika. Oczywiście klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.

 

Stylowa, nowa Astra Sports Tourer, wraz ze swoim pięciodrzwiowym bratem w wersji hatchback, jest prawdziwym wyrazem stylistyki i pierwszym kombi Opla, który interpretuje śmiałą i czystą filozofię projektowania. Nowa twarz marki Opel Vizor podąża za kompasem Opla, gdzie pionowe i poziome osie – ostre załamanie maski silnika i grafika świateł do jazdy dziennej w kształcie skrzydeł – przecinają się z emblematem Opla Blitz pośrodku. Rozciągnięty z przodu Vizor płynnie integruje również technologie, takie jak adaptacyjne reflektory Intelli-Lux LED® Pixel i przedni aparat.

Z tyłu Opel Compass jest powtórzony przez centralnie zamontowany Blitz, pionowo ustawione, wysokie światło hamowania i wyjątkowo smukłe tylne światła. Te ostatnie są identyczne jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, co jeszcze bardziej wzmacnia więzi rodzinne Astry.

Również wnętrze zrobiło duży krok do przodu. W pełni cyfrowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) Pure Panel oferuje klientom czyste, intuicyjne wrażenia. Obsługa odbywa się za pomocą bardzo szerokiego ekranu dotykowego, podobnie jak w smartfonie. Ważne ustawienia, takie jak klimatyzacja, można nadal wybierać bezpośrednio za pomocą zaledwie kilku przełączników. Nie są też potrzebne kable, ponieważ nowa generacja multimedialnych systemów informacyjno-rozrywkowych i łączności można podłączyć do bezprzewodowych Apple CarPlay i Android Auto za pośrednictwem kompatybilnych smartfonów, które są już dostępne w wariancie podstawowym.



Peugeot Inception concept zaprezentowany na targach CES w Las Vegas
Wiadomości | 08.01.23

Peugeot Inception concept zaprezentowany na targach CES w Las Vegas

Peugeot pokazało przyszły kierunek projektowania pojazdów elektrycznych marki, który pojawi się w modelach wprowadzonych na rynek od 2025 roku.

Kilka porad, jak sfinansować samochód dla firmy?
Wiadomości | 15.12.21

Kilka porad, jak sfinansować samochód dla firmy?

Poza kwestią wyboru nadwozia, napędu czy wyposażenia, pozostaje także kwestia finansowania, gdzie najbardziej oczywisty wybór nie zawsze jest najlepszy.

KIA Carnival wkrótce premiera nowego minivana
Wiadomości | 15.02.21

KIA Carnival wkrótce premiera nowego minivana

Całkowicie nowy, wielofunkcyjny model. Trzyrzędowy, siedmio- lub ośmioosobowy z silnikiem V6 o mocy 290 KM.