Tuning | 26.01.22

Masz klasyczny model MINI? teraz możesz zrobić z niego elektryka

Zaangażowany zespół z fabryki MINI w Oksfordzie wpadł na pomysł aby w klasycznych modelach marki wymienić silnik spalinowy na elektryczny.


Masz klasyczny model MINI? teraz możesz zrobić z niego elektryka

Zaangażowany zespół z fabryki MINI w Oksfordzie wpadł na pomysł zapewnienia ekologicznej frajdy z jazdy w klasycznym samochodzie. Silnik elektryczny do oryginalnego modelu łączy tradycję z pionierską technologią w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym

Konwersja klasycznych pojazdów marki na napęd elektryczny łączy tradycyjne wartości z przyszłościową technologią. Pomysł narodził się, zanim jeszcze brytyjski producent premium wprowadził do oferty w pełni elektryczny samochód w postaci MINI Cooper SE. Klasyczne Mini Electric zostało zbudowane jako unikat w 2018 roku i zaprezentowane na New York Auto Show. Reakcje były wtedy tak pozytywne, że specjalny zespół z fabryki MINI w Oksfordzie opracował plan stworzenia odpowiedniej oferty dla klientów posiadających klasyczne Mini.

 

Aby umożliwić tradycyjną frajdę z jazdy bez lokalnej emisji spalin, oryginalny silnik benzynowy klasycznego Mini zastępowany jest nowoczesnym napędem elektrycznym. Podczas modernizacji w ramach MINI Recharged w samochodzie nie są dokonywane żadne nieodwracalne zmiany. Ważną częścią tej koncepcji jest uważne obchodzenie się z dziedzictwem historycznym. Umożliwia to nawet późniejsze przywrócenie klasycznego Mini do pierwotnego stanu. W tym celu w trakcie modernizacji oryginalny silnik każdego pojazdu jest oznaczany i składowany. Dzięki temu w przypadku ewentualnej modyfikacji z powrotem do klasycznego Mini można go ponownie wykorzystać.

 

MINI Recharged pozwala w zrównoważony sposób przedłużyć cykl życia pojazdu. Ponieważ nawet w przypadku awarii silnika klasyczne Mini można teraz uratować i wysłać w podróż w czasie, która zaprowadzi jego właściciela zarówno w przeszłość, jak i w przyszłość. Jego napęd stanowi nowoczesny silnik elektryczny, który generuje moc ciągłą do 90 kW i rozpędza zelektryfikowane klasyczne Mini od zera do 100 km/h w około 9 sekund. Energię do tego celu dostarcza akumulator wysokonapięciowy ładowany z mocą do 6,6 kW i umożliwiający przewidywany zasięg około 160 kilometrów. Ponadto w ramach MINI Recharged każde zelektryfikowane klasyczne Mini otrzymuje charakterystyczny, znany od początku istnienia tego klasyka centralny zestaw wskaźników, który teraz oprócz prędkości pokazuje temperaturę silnika, włączony bieg i pozostały zasięg.

 

Miłośnicy klasycznego Mini, którzy dzięki MINI Recharged spełnią swoje pragnienie jazdy bez lokalnej emisji spalin, nie muszą po modyfikacji na nowo rejestrować swojego samochodu. Zmieniają się dla nich natomiast wrażenia z jazdy – i to nie tylko ze względu na niemal bezgłośny teraz napęd. Swoim zelektryfikowanym klasykiem docierają bowiem do miejsc, które w międzyczasie stały się dla nich niedostępne. Dzięki czysto elektrycznemu napędowi klasyczne Mini może na przykład wjeżdżać do stref ekologicznych wielu dużych miast. I nawet na Oxford Street czy Piccadilly Circus w Londynie oryginał może teraz ponownie stać się częścią krajobrazu ulicznego bez konieczności płacenia przez kierowcę podatku ekologicznego.

 

Ten wyjątkowy upcykling klasycznego Mini odbywa się wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Każdy skonwertowany samochód otrzymuje indywidualny numer, przez co staje się unikatem. — Również w przypadku MINI Recharged indywidualność odgrywa ważną rolę — mówi Sebastian Beuchel, szef MINI Global Brand Management. — Na bazie klasycznego Mini zawsze powstawały unikalne samochody, aż po prawdziwe dzieła sztuki na kółkach. Dlatego w przyszłości planujemy współpracę ze znanymi artystami, których kreatywność znajdzie wyraz w specjalnie zaprojektowanych klasycznych MINI z programu MINI Recharged.



SEAT Leon po raz pierwszy z czterema rodzajami napędu
Wiadomości | 20.04.20

SEAT Leon po raz pierwszy z czterema rodzajami napędu

SEAT Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), diesel (TDI) oraz miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid). SEAT przygotował w sumie 12 wariantów, z silnikami o mocy od 90 do 204 KM. Szeroka gama dostępnych systemów napędowych stanowi odpowiedź na coraz większe zróżnicowanie potrzeb użytkowników. Każdy z nich sprawia, że najnowszy SEAT Leona łączy w sobie wydajność, wysokie osiągi i niskoemisyjność. Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy ? Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą nowego menu adaptacyjnego zawieszenia (DCC).

Honda przedstawiła dzisiaj odświeżony model Passport
Premiery | 22.09.21

Honda przedstawiła dzisiaj odświeżony model Passport

Nowa, wytrzymała konstrukcja zewnętrzna lepiej odzwierciedla prawdziwe możliwości terenowe, jak na krętych górskich drogach lub na autostradzie.

Całkowicie przeprojektowany F-150 Raptor
Premiery | 03.02.21

Całkowicie przeprojektowany F-150 Raptor

Ford, amerykański lider w dziedzinie ciężarówek, stworzył ikonę off-roadu w 2009 roku. A dziś zaprezentował nowego F-150 Raptor trzeciej generacji.