Premiery | 20.07.20

Marka Jeep stawia na hybrydy plug-in, oto Renegade 4xe i Compass 4xe

Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.

Każdy Jeep z napędem hybrydowym plug-in będzie nosił emblemat 4xe, wywodzący się z takich wartości, jak wydajność, osiągi i odpowiedzialność.

Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.

Wydajność nie jest uzyskiwana kosztem osiągów. Każdy Jeep 4xe pozostanie wierny swojemu terenowemu powołaniu, poprawiając wrażenia z jazdy na drodze, dzięki płynnej reakcji i przyspieszeniu. Jednocześnie, dzięki większemu momentowi obrotowemu generowanemu przez jednostkę napędową oraz możliwości ich precyzyjnej regulacji, samochody zaoferują jeszcze więcej możliwości 4x4 w każdym terenie podczas wymagających przygód off-roadowych.

Wreszcie, 4xe oznacza odpowiedzialność i poszanowanie dla środowiska. Dzięki technologii hybrydowej plug-in emisja CO2 jest niższa, niż 50 g/km w trybie hybrydowym*, a koszty eksploatacji są mniejsze.

Jednakże uwaga marki Jeep skupiona na zrównoważonym rozwoju jest głębsza i zaczyna się jeszcze zanim samochody pojawią się na drogach, ponieważ cykl produkcyjny jest zaprojektowany z myślą o jak najmniejszym wpływie na środowisko.

Jeep Renegade i Jeep Compass 4xe, moc i osiągi.

Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego: w domu, przy użyciu wydajnej i ekskluzywnej ładowarki easyWallbox lub bardziej zaawansowanej Connected Wallbox, lub też na publicznych stacjach ładowania. Wydajny 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy równy 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego gwarantuje niezwykłe osiągi i wyjątkową przyjemność z jazdy: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.

Układ i działanie hybrydowego układu napędowego Jeepa 4xe.

Układ napędowy Jeepa Renegade 4xe i Jeepa Compass 4xe integruje dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 11,4 kWh, z oszczędnym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym turbo i sześciobiegową skrzynią automatyczną.

 

Budowa ta zapewnia, że mamy dwa samochody w jednym: samochód elektryczny wyposażony w silnik elektryczny i litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia na tylnej osi oraz konwencjonalny samochód z silnikiem spalinowym zamontowanym na osi przedniej.

 

Kluczowymi elementami napędów Renegade i Compassa 4xe są:

 

1,3-litrowy, czterocylindrowy, benzynowy silnik spalinowy z turbodoładowaniem o mocy 130 lub 180 KM i momencie obrotowym 270 Nm.

Dwa silniki elektryczne, z których jeden znajduje się na przedniej osi i zestawiony jest z silnikiem spalinowym, który oprócz pracy w synergii z silnikiem, może w razie potrzeby działać jako generator wysokiego napięcia. Drugi z nich umieszczony jest na tylnej osi i posiada przełożenie redukcyjne oraz zintegrowany mechanizm różnicowy („e-axle"). Dostarcza on 60 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, generując trakcję i odzyskując energię podczas hamowania.

Akumulator 11,4 kWh, 400 Volt, litowo-jonowy, niklowo-manganowo-kobaltowy, zasila „e-axle” i znajduje się w bezpiecznym miejscu pod siedzeniem w drugim rzędzie.

Zintegrowany moduł kontrolujący ładowanie akumulatora wysokiego napięcia i konwencjonalnego akumulatora 12V, który ma kompaktowy rozmiar i zamontowany jest w bagażniku.

Łączna moc dwóch źródeł energii (elektrycznej i cieplnej) wynosi 190 KM lub 240 KM.

 

Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, który zasila Renegade`a i  Compassa 4xe jest częścią nowej rodziny silników FCA Global Small Engine. Silnik ten oparty jest na strukturze modułowej i jest dostępny w wersjach 4xe w konfiguracji czterocylindrowej z dwoma dostępnymi poziomami mocy: 130 KM i 180 KM. Podstawowa konstrukcja turbodoładowanych silników benzynowych o pojemności 1,3 litra montowanych w modelach Renegade i Compass 4xe zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju. Są one wykonane w całości z aluminium, by zapewnić lekkość (ich waga to 106 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego.

 

Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową zapewniającą najlepszą równowagę między masą, osiągami strukturalnymi, hałasem i drganiami. Wszystkie silniki GSE Turbo oferują trzecią generację ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego.

Dzięki zintegrowaniu elektrycznego urządzenia na pasku pomocniczym możliwe było zaprojektowanie logiki sterowania, która optymalizuje dynamikę i wydajność silnika spalinowego oraz automatycznej skrzyni biegów. Rezultatem jest oś przednia przewyższająca wszelkie porównywalne konwencjonalne układy napędowe, potrafiąca zapewnić dynamiczne, płynne i wydajne działanie.

 

 



Debiut online miejskiego SUV-a Genesis GV70
Premiery | 08.12.20

Debiut online miejskiego SUV-a Genesis GV70

Zupełnie nowy Genesis GV70 jest pierwszym sportowym miejskim SUV-em średniej wielkości, który wyróżnia się wyjątkowo atletycznym wyglądem zewnętrznym.

Chciałbyś poprowadzić legendarny bolid F1?
Wiadomości | 24.04.23

Chciałbyś poprowadzić legendarny bolid F1?

Jazda za kierownicą prawdziwego bolidu Formuły 1. Prawdziwa gratka dla miłośników motoryzacji oraz niecodzienna szansa, aby poprowadzić legendarny bolid F1 Mod Williams FW29.

Polestar Precept uznany za najlepszy samochód koncepcyjny
Concept Cars | 23.09.21

Polestar Precept uznany za najlepszy samochód koncepcyjny

Polestar Precept, pojazd koncepcyjny Polestar Cars, jest zwycięzcą nagrody EyesOn Design Awards 2021 za najlepszy pojazd koncepcyjny i najlepiej zaprojektowane wnętrze.