Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.
Każdy Jeep z napędem hybrydowym plug-in będzie nosił emblemat 4xe, wywodzący się z takich wartości, jak wydajność, osiągi i odpowiedzialność.
Nowa gama modeli Jeepa z napędem hybrydowym plug-in to będą najbardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa SUV-y Jeepa, nowa technologia 4xe będzie oferować zerową emisję zanieczyszczeń oraz duży zasięg w trybie elektrycznym i łatwość ładowania.
Wydajność nie jest uzyskiwana kosztem osiągów. Każdy Jeep 4xe pozostanie wierny swojemu terenowemu powołaniu, poprawiając wrażenia z jazdy na drodze, dzięki płynnej reakcji i przyspieszeniu. Jednocześnie, dzięki większemu momentowi obrotowemu generowanemu przez jednostkę napędową oraz możliwości ich precyzyjnej regulacji, samochody zaoferują jeszcze więcej możliwości 4x4 w każdym terenie podczas wymagających przygód off-roadowych.
Wreszcie, 4xe oznacza odpowiedzialność i poszanowanie dla środowiska. Dzięki technologii hybrydowej plug-in emisja CO2 jest niższa, niż 50 g/km w trybie hybrydowym*, a koszty eksploatacji są mniejsze.
Jednakże uwaga marki Jeep skupiona na zrównoważonym rozwoju jest głębsza i zaczyna się jeszcze zanim samochody pojawią się na drogach, ponieważ cykl produkcyjny jest zaprojektowany z myślą o jak najmniejszym wpływie na środowisko.
Jeep Renegade i Jeep Compass 4xe, moc i osiągi.
Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy z przodu oraz silniki elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem o mocy 11,4 kWh, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego: w domu, przy użyciu wydajnej i ekskluzywnej ładowarki easyWallbox lub bardziej zaawansowanej Connected Wallbox, lub też na publicznych stacjach ładowania. Wydajny 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty 60 KM wytwarzanymi przez silnik elektryczny daje łącznie do dyspozycji 190 KM (wersja Limited) lub 240 KM (wersje Trailhawk i S). Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy równy 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm. Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego gwarantuje niezwykłe osiągi i wyjątkową przyjemność z jazdy: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy i maksymalną prędkość 130 km/h w trybie elektrycznym i 200 km/h w trybie hybrydowym.
Układ i działanie hybrydowego układu napędowego Jeepa 4xe.
Układ napędowy Jeepa Renegade 4xe i Jeepa Compass 4xe integruje dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 11,4 kWh, z oszczędnym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym turbo i sześciobiegową skrzynią automatyczną.
Budowa ta zapewnia, że mamy dwa samochody w jednym: samochód elektryczny wyposażony w silnik elektryczny i litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia na tylnej osi oraz konwencjonalny samochód z silnikiem spalinowym zamontowanym na osi przedniej.
Kluczowymi elementami napędów Renegade i Compassa 4xe są:
1,3-litrowy, czterocylindrowy, benzynowy silnik spalinowy z turbodoładowaniem o mocy 130 lub 180 KM i momencie obrotowym 270 Nm.
Dwa silniki elektryczne, z których jeden znajduje się na przedniej osi i zestawiony jest z silnikiem spalinowym, który oprócz pracy w synergii z silnikiem, może w razie potrzeby działać jako generator wysokiego napięcia. Drugi z nich umieszczony jest na tylnej osi i posiada przełożenie redukcyjne oraz zintegrowany mechanizm różnicowy („e-axle"). Dostarcza on 60 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, generując trakcję i odzyskując energię podczas hamowania.
Akumulator 11,4 kWh, 400 Volt, litowo-jonowy, niklowo-manganowo-kobaltowy, zasila „e-axle” i znajduje się w bezpiecznym miejscu pod siedzeniem w drugim rzędzie.
Zintegrowany moduł kontrolujący ładowanie akumulatora wysokiego napięcia i konwencjonalnego akumulatora 12V, który ma kompaktowy rozmiar i zamontowany jest w bagażniku.
Łączna moc dwóch źródeł energii (elektrycznej i cieplnej) wynosi 190 KM lub 240 KM.
Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, który zasila Renegade`a i Compassa 4xe jest częścią nowej rodziny silników FCA Global Small Engine. Silnik ten oparty jest na strukturze modułowej i jest dostępny w wersjach 4xe w konfiguracji czterocylindrowej z dwoma dostępnymi poziomami mocy: 130 KM i 180 KM. Podstawowa konstrukcja turbodoładowanych silników benzynowych o pojemności 1,3 litra montowanych w modelach Renegade i Compass 4xe zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju. Są one wykonane w całości z aluminium, by zapewnić lekkość (ich waga to 106 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego.
Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową zapewniającą najlepszą równowagę między masą, osiągami strukturalnymi, hałasem i drganiami. Wszystkie silniki GSE Turbo oferują trzecią generację ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego.
Dzięki zintegrowaniu elektrycznego urządzenia na pasku pomocniczym możliwe było zaprojektowanie logiki sterowania, która optymalizuje dynamikę i wydajność silnika spalinowego oraz automatycznej skrzyni biegów. Rezultatem jest oś przednia przewyższająca wszelkie porównywalne konwencjonalne układy napędowe, potrafiąca zapewnić dynamiczne, płynne i wydajne działanie.