Tuning | 08.03.23

Brytyjski hiper-roadster McLaren Elva udoskonalony przez Novitec

Od dziesięcioleci NOVITEC udoskonala najbardziej ekskluzywne samochody na świecie. Teraz przedstawia McLarena Elva, który jest produkowany w limitowanej edycji zaledwie 149 pojazdów.

Co jakiś czas producenci wymyślają samochód, który w ogóle nie ma sensu. Pomijają ważne rzeczy, takie jak dach i szybę przednią i robią tylko kilka sztuk dla publiczności. A potem, na domiar wszystkiego, sprzedają go za 10 razy więcej niż wiele innych dobrych samochodów. Bo nie kupuje się dachu czy szyby, które nie istnieją. Kupujesz historię, która się za tym kryje. Kupujesz dziedzictwo marki i lata doskonalenia umiejętności ukształtowane w piękną, zdolną formę. 

 

Dzięki wybranemu zakresowi dostosowywania McLarena Elvy, który jest produkowany w limitowanej edycji zaledwie 149 pojazdów, NOVITEC po raz kolejny demonstruje swoją najwyższą pozycję w dziedzinie wyrafinowania samochodów z najwyższej półki. Brytyjski hiper-roadster bez przedniej szyby i dachu jest napędzany czterolitrowym, ośmiocylindrowym silnikiem z podwójnym turbodoładowaniem, który dzięki tuningowi silnika NOVITEC zapewnia moc zwiększoną do 919 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 888 Nm. Daje to fenomenalne przyspieszenie i prędkość maksymalną przekraczającą 330 km/h.

 

NOVITEC opracował również precyzyjnie dostrojony, dostosowany do potrzeb pakiet prowadzenia dla dwumiejscowego samochodu, który obejmuje zaawansowane technologicznie 20-calowe i 21-calowe kute koła oraz sportowe sprężyny, które nadają samochodowi sportowemu z silnikiem umieszczonym centralnie bardziej ekscytujący wygląd i sprawiają, że prowadzenie jeszcze bardziej zwinne.

 

Misją McLarena Elvy, która jest bardzo nietypowa nie tylko ze względu na rezygnację z przedniej szyby i dachu, jest dostarczanie wysokich osiągów. 4,0-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, umieszczony tuż za siedzeniami, w standardowej specyfikacji rozwija moc 599 kW/815 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Silnik ten stanowi zatem doskonały punkt wyjścia dla trzech równie wydajnych i praktycznych zestawów osiągów, które NOVITEC oferuje dla tego supersportowego samochodu z otwartym dachem. Wszystkie warianty obejmują instalację modułu plug-and-play NOVITEC N-TRONIC, który aktualizuje elektroniczny system sterowania silnikiem. Ta pomocnicza jednostka sterująca dostarcza specjalne mapy wtrysku i zapłonu, a także ingeruje w elektroniczną kontrolę ciśnienia doładowania.

 

Dopasowując się do tego, niemiecki specjalista od tuningu opracował wysokowydajny układ wydechowy specjalnie dostosowany do tego silnika. Zmniejsza przeciwciśnienie spalin i jest w pełni izolowany termicznie. Efekt izolacyjny można jeszcze bardziej zoptymalizować za pomocą drobnego pozłacania 999. Zmniejsza to temperaturę w komorze silnika, co ma pozytywny wpływ na maksymalne dostarczanie mocy i korzystnie wpływa na trwałość.

 

Ta kombinacja pozwala uzyskać dodatkowe 76 kW/104 KM mocy szczytowej z silnika i zwiększa maksymalny moment obrotowy o 88 Nm. W rezultacie McLaren Elva dostrojony przez NOVITEC wytwarza ogromną moc 676 kW / 919 KM przy 7100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 888 Nm jest dostępny przy 6300 obr./min. Połączenie wysokowydajnego tuningu NOVITEC i lekkiej konstrukcji McLarena sprawia, że wrażenia z jazdy Elvą są jeszcze bardziej spektakularne. Od spoczynku dostrojony roadster rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy. Niecałe cztery sekundy później Elva zestrojona z NOVITEC już jedzie z prędkością 200 km/h. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h.

 

Oprócz lepszych osiągów podczas jazdy, aktualizacja NOVITEC fascynuje również jeszcze bardziej natychmiastową reakcją przepustnicy silnika i zapierającym dech w piersiach przyspieszeniem w całym zakresie obrotów. Podczas gdy nadwozie roadstera McLarena z jego aktywną aerodynamiką pozostaje nietknięte, NOVITEC wraz z Vossen, znanym amerykańskim producentem wysokiej klasy felg aluminiowych, opracowali dostosowaną do potrzeb kombinację opon i kół o średnicach 20 i 21 cali. Koła NOVITEC MC3 są produkowane przy użyciu najnowocześniejszej technologii kucia i obróbki skrawaniem oraz optymalnie wykorzystują dostępną przestrzeń pod nadkolami. Posiadają siedem podwójnych szprych sięgających aż do zewnętrznej krawędzi oraz kołpak piasty o wyglądzie centerlock. Dzięki temu idealnie dopełniają niezwykle sportowy wygląd pojazdu. Ekskluzywne felgi są dostępne w 72 różnych wariantach kolorystycznych, a także oferują wybór wykończenia powierzchni szczotkowanej lub polerowanej. Przednia oś porusza się na kołach w rozmiarze 9Jx20 z wysokowydajnymi oponami w rozmiarze 255/30 ZR 20. Na tylnej osi opony w rozmiarze 325/25 ZR 21 zamontowane na obręczach 12Jx21 z wklęsłym środkiem koła zapewniają doskonałą przyczepność.

 

Sportowe sprężyny NOVITEC obniżają wysokość jazdy wyścigówki z otwartym dachem i środkowym silnikiem o około 20 milimetrów. Obniżony środek ciężkości sprawia, że prowadzenie jest jeszcze bardziej dynamiczne. NOVITEC może również dostosować wnętrze McLarena Elvy do życzeń właściciela w każdym szczególe. W tym celu firma wykorzystuje najlepszą skórę i Alcantarę w praktycznie nieskończonej gamie kolorystycznej.



Pierwszy supersportowy samochód z konstrukcją przednią wykonaną w 100% z kutych kompozytów
Wiadomości | 14.03.23

Pierwszy supersportowy samochód z konstrukcją przednią wykonaną w 100% z kutych kompozytów

Zaledwie kilka tygodni przed wprowadzeniem na rynek pierwszego hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in, Lamborghini przedstawia unikalne rozwiązanie techniczne.

Premiera Nissana Patrol NISMO
Premiery | 01.04.21

Premiera Nissana Patrol NISMO

Odważna konstrukcja, sprawdzona w wyścigach inżynieria i na nowo zdefiniowanej aerodynamice zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy.

Alpine A110 X zaprojektowane przez Felipe Pantone
Tuning | 24.05.21

Alpine A110 X zaprojektowane przez Felipe Pantone

Dzieło sztuki rozwijające moc 292 koni mechanicznych i tylko trzy z czterech wyprodukowanych egzemplarzy będą dostępne w sprzedaży.