Super Cars | 23.03.22

Nowy Mercedes-AMG GT Track Series, limitowana edycja, nieograniczone osiągi

To najmocniejszy samochód sportowy, jaki kiedykolwiek został opracowany przez Mercedes-AMG. Zaprojektowany na tor wyścigowy oraz do klubowych imprez sportowych.

Dzięki ekskluzywnej limitowanej edycji dział sportów motorowych Mercedes-AMG w bardzo szczególny sposób świętuje 55. rocznicę firmy z siedzibą w Affalterbach. Ograniczona do 55 jednostek seria Mercedes AMG GT Track jest duchowym pomostem dla założycieli AMG Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera oraz ich filozofii: uczynić najlepsze jeszcze lepszym. Rezultatem jest bezkompromisowy i ekskluzywny samochód wyczynowy, który w wyjątkowy sposób odzwierciedla sztukę konstruktorów samochodów Mercedes-AMG. Nowa seria Mercedes-AMG GT Track ograniczona do 55 sztuk to jednocześnie najmocniejszy samochód sportowy dla klientów, jaki kiedykolwiek został opracowany przez Mercedes-AMG.

 

Seria Mercedes-AMG GT Track kontynuuje dziedzictwo GT o nowy kultowy model. Podstawą opracowania był legendarny, topowy Mercedes AMG GT Black Series. Podobnie jak ten ostatni, seria GT Track wyróżnia się koncepcją pojazdu ukierunkowaną na osiągi na najwyższym poziomie, łącząc ją ze sprawdzonymi na torze wyścigowym cechami modeli GT3 i GT4. Niekwalifikująca się do homologacji drogowej seria GT Track dodatkowo podkreśla swoją wysoką ekskluzywność dzięki licznym unikalnym cechom technicznym i wizualnym.

 

Sercem Mercedes-AMG GT Track Series jest 4,0-litrowy silnik V8 biturbo z czarnej serii Mercedes-AMG GT Black. Inżynierowie z Affalterbach jeszcze bardziej poprawili jego imponujące osiągi. Na przykład, dzięki niestandardowym wtryskiwaczom do sportów motorowych i specyficznemu zastosowaniu silnika, jednostka napędowa wyposażona w płaski wał korbowy dostarcza teraz 580 kW (734 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm.


Sekwencyjna 6-biegowa wyścigowa skrzynia biegów Hewland HLS z regulowanym mechanizmem różnicowym przenosi moc na tylną oś. Jak we wszystkich modelach z rodziny GT, został on zamontowany na tylnej osi w konfiguracji transaxle i posiada odporne na skręcanie i moment obrotowy połączenie z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej z włókna węglowego. Zawieszenie Mercedes-AMG GT Track Series jest wyposażone w wszechstronne, czterokierunkowe amortyzatory Bilstein. Jak zwykle w sporcie motorowym, każdy z nich ma ustawienie wysokiej i niskiej prędkości w zakresie odbicia i kompresji, a dodatkowo pozwala na regulację wysokości jazdy. Ponadto stabilizatory można indywidualnie regulować, aby zapewnić indywidualną konfigurację.


W połączeniu z podstawową koncepcją samochodu, te wysokowydajne komponenty zapewniają bardzo precyzyjne prowadzenie z niewątpliwą informacją zwrotną. Pozwala to kierowcom na wszystkich poziomach umiejętności, zarówno profesjonalistom, jak i kierowcom dżentelmenów, szybko nabrać zaufania do pojazdu.

 

Również design i aerodynamika Mercedesa-AMG GT Track Series są ściśle zgodne z filozofią osiągów. Maska, błotniki, progi, tylne drzwi i tylny pas wykonane są z włókna węglowego i w dużej mierze przyczyniają się do wysokiej dynamiki jazdy. Kolejnym ważnym efektem mieszanki materiałowej jest zmniejszenie masy własnej pojazdu do 1400 kg.


Zintegrowane żaluzje skrzydła karbonowego na przedniej osi zapewniają większą siłę docisku. Progi z elementami czarnego widocznego węgla, przechodzące w pionowe listwy zarówno z przodu, jak i z tyłu, znacząco przyczyniają się do optymalnego przepływu powietrza wokół pojazdu. Aby zapewnić skuteczne chłodzenie tylnych hamulców, w progach znajdują się również kanały powietrza chłodzącego. Tylny pas z podwójnym dyfuzorem i wylotami powietrza w bocznych nadkolach również nawiązuje do wyścigowego DNA serii Mercedes-AMG GT Track.


Przód ekskluzywnego modelu charakteryzuje się sportową osłoną chłodnicy AMG, która zapewnia optymalny przepływ powietrza do chłodnicy. Przedni rozdzielacz o dużej sile docisku został opracowany wyłącznie dla serii GT Track. Jest on uzupełniony zmodyfikowanym, mechanicznie regulowanym tylnym spojlerem wyścigowym, opartym na elemencie aero z czarnej serii GT. Został on dalej rozwinięty, aby poprawić siłę docisku na tylną oś.


Kolejną bezpośrednią odmianą sportów motorowych jest ekskluzywna, charakterystyczna maska z dużym wylotem powietrza. Odprowadza gorące powietrze z komory silnika, zwiększa ogólną siłę docisku, jednocześnie przyczyniając się do chłodzenia silnika. Kolejnym specjalnym osiągnięciem Mercedes-AMG GT Track Series są ekskluzywne, 18-calowe, frezowane i kute na wysoki połysk felgi, typowy rozmiar felg w samochodach wyścigowych GT. Można używać wszystkich typowych opon wyczynowych.


Szczególną atrakcją optyczną jest ekskluzywne, półpołyskowe, specjalne wykończenie w kolorze hightech srebrnego magno MANUFAKTUR z elementami stylistycznymi w kolorze czerwonym i antracytowym. Kolejną atrakcją, która podkreśla ekskluzywność tego modelu GT, jest umieszczenie emblematu AMG w górnej części przedniego pasa.

 



Pierwszy w historii zelektryfikowany Chevrolet Corvette E-Ray z napędem na wszystkie koła
Premiery | 17.01.23

Pierwszy w historii zelektryfikowany Chevrolet Corvette E-Ray z napędem na wszystkie koła

Dokładnie 70 lat po debiucie Corvette, Chevrolet powraca z zelektryfikowanym układem napędowym i potężnym 6,2-litrowym silnikiem V-8.

Nowe MINI John Cooper Works zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring przed swoją światową premierą
Wiadomości | 22.05.24

Nowe MINI John Cooper Works zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring przed swoją światową premierą

Entuzjaści MINI i fani sportów motorowych z niecierpliwością czekają na debiut długo oczekiwanego Nowego MINI John Cooper Works.

Pierwszy elektryczny SUV Lexusa model RZ
Elektryczne | 03.12.21

Pierwszy elektryczny SUV Lexusa model RZ

Wideo. Lexus zaprezentował teaser zupełnie nowego bezemisyjnego modelu RZ, który jest pierwszym samochodem elektrycznym marki.