Super Cars | 26.04.23

Nowy McLaren 750S, najlżejszy i najmocniejszy produkowany seryjnie McLaren

Najlżejszy i najmocniejszy produkowany seryjnie McLaren, nowy 750S z silnikiem V8 i napędem na tylne koła, dostępny w wersji coupe i kabriolet, jest bezwstydnie supersamochodem dla purystów.

Zaprojektowany i skonstruowany po skrupulatnej analizie renomowanego McLarena 720S, nowy 750S łączy w sobie postępy w zakresie zmniejszenia masy, wydajności układu napędowego, aerodynamiki i doskonałości dynamicznej, aby podnieść wzorcowe wrażenia z jazdy na nowy poziom. Około 30 procent komponentów 750S jest nowych lub zmienionych, aby zapewnić te ulepszenia, a wraz z nimi jeszcze silniejsze emocjonalne połączenie z samochodem. Po wybraniu wszystkich dostępnych opcji z włókna węglowego coupe waży 1277 kg w najlżejszej wersji, co zapewnia wiodący w segmencie stosunek mocy do masy wynoszący 587 KM na tonę. Jest to o 193 kg lżejsze niż jego najbliższy konkurent.

 

Niezwykły poziom radości, precyzji, zwinności, wyczucia i sprzężenia zwrotnego, które zapewnia 750S, są natychmiast widoczne dla kierowcy, nawet przy niższych prędkościach – a jego niska waga jest kluczowym czynnikiem wpływającym na jego dynamiczne osiągi. Przy zaledwie 1389 kg waży o 30 kg mniej niż 720S – wyraźny przykład zaangażowania McLarena w inżynierię lekkiej konstrukcji. Dowodem tej filozofii innowacji opartej na osiągach są fotele wyścigowe pokryte włóknem węglowym, które są łącznie o 17,5 kg lżejsze niż fotele podstawowe w modelu 720S. Nowe, ultralekkie, kute koła z 10 ramionami są najlżejszymi, jakie kiedykolwiek montowano seryjnie w seryjnym McLarenie i pozwalają zaoszczędzić 13,8 kg. Nowy wyświetlacz wskaźników kierowcy jest lżejszy o 1,8 kg. Nawet szyba przedniej szyby przyczynia się do zmniejszenia masy, zapewniając oszczędność 1,6 kg.

 

4-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o mocy 750 KM i momencie obrotowym 800 Nm zapewnia niesamowite osiągi. 750S rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy i od 0 do 200 km/h w 7,2 sekundy (Spider 7,3 sekundy). To szybciej niż jego najbliższy konkurent w obu przypadkach. Przyspieszenie na biegu jest wzmocnione przez zoptymalizowane przełożenie skrzyni biegów i zmienioną strategię kontroli kickdownu.

 

Hydrauliczne zawieszenie McLarena Proactive Chassis Control, które słynie z łączenia zdumiewająco precyzyjnej kontroli nadwoziem z wyjątkowo podatną jazdą, jest teraz jeszcze bardziej imponujące w nowej formie PCC III. System nowej generacji zapewnia jeszcze wyższy poziom wydajności zawieszenia i jest integralną częścią wyjątkowych właściwości dynamicznych modelu 750S.

 

Wnętrze 750S łączy innowacyjną technologię z wyjątkowymi materiałami, ale co najważniejsze, jest jeszcze bardziej skoncentrowane na kierowcy. Sercem wrażeń kierowcy są nowe wyświetlacze – zarówno informacyjne, jak i przyrządy, z wyświetlaczem zamontowanym na kolumnie kierownicy i poruszającym się wraz z nią. Ten zorientowany na kierowcę wyświetlacz jest zamontowany w obudowie, w której po obu stronach znajdują się elementy sterujące do wyboru trybów układu napędowego i prowadzenia, co oznacza, że kierowca może bez wysiłku przechodzić między ustawieniami Comfort, Sport i Track Active Dynamic, trzymając ręce na kierownicy i całkowite skupienie się na drodze przed sobą.



Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018
Wiadomości | 05.07.23

Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018

Rozmowę z Carlem Widmannem, głównym inżynierem Forda Mustanga, prawdopodobnie jako jedyni z Polski, nagraliśmy podczas "88th Geneva International Motor Show 2018".

Najwyższa możliwa ocena bezpieczeństwa BMW iX według Euro NCAP
Elektryczne | 08.12.21

Najwyższa możliwa ocena bezpieczeństwa BMW iX według Euro NCAP

Eksperci Europejskiego Programu Oceny Nowych Samochodów przyznali BMW iX najwyższą możliwą ocenę pięciu gwiazdek za doskonałą ochroną pasażerów.

H1st vision, samochód koncepcyjny zaprojektowany przez Software République
Concept Cars | 19.06.23

H1st vision, samochód koncepcyjny zaprojektowany przez Software République

Prawdziwe doświadczenie wykraczające poza mobilność samochodową, wizja H1st to nie tylko samochód koncepcyjny: to namacalna wizja mobilności jutra.