Najlżejszy i najmocniejszy produkowany seryjnie McLaren, nowy 750S z silnikiem V8 i napędem na tylne koła, dostępny w wersji coupe i kabriolet, jest bezwstydnie supersamochodem dla purystów.
Zaprojektowany i skonstruowany po skrupulatnej analizie renomowanego McLarena 720S, nowy 750S łączy w sobie postępy w zakresie zmniejszenia masy, wydajności układu napędowego, aerodynamiki i doskonałości dynamicznej, aby podnieść wzorcowe wrażenia z jazdy na nowy poziom. Około 30 procent komponentów 750S jest nowych lub zmienionych, aby zapewnić te ulepszenia, a wraz z nimi jeszcze silniejsze emocjonalne połączenie z samochodem. Po wybraniu wszystkich dostępnych opcji z włókna węglowego coupe waży 1277 kg w najlżejszej wersji, co zapewnia wiodący w segmencie stosunek mocy do masy wynoszący 587 KM na tonę. Jest to o 193 kg lżejsze niż jego najbliższy konkurent.
Niezwykły poziom radości, precyzji, zwinności, wyczucia i sprzężenia zwrotnego, które zapewnia 750S, są natychmiast widoczne dla kierowcy, nawet przy niższych prędkościach – a jego niska waga jest kluczowym czynnikiem wpływającym na jego dynamiczne osiągi. Przy zaledwie 1389 kg waży o 30 kg mniej niż 720S – wyraźny przykład zaangażowania McLarena w inżynierię lekkiej konstrukcji. Dowodem tej filozofii innowacji opartej na osiągach są fotele wyścigowe pokryte włóknem węglowym, które są łącznie o 17,5 kg lżejsze niż fotele podstawowe w modelu 720S. Nowe, ultralekkie, kute koła z 10 ramionami są najlżejszymi, jakie kiedykolwiek montowano seryjnie w seryjnym McLarenie i pozwalają zaoszczędzić 13,8 kg. Nowy wyświetlacz wskaźników kierowcy jest lżejszy o 1,8 kg. Nawet szyba przedniej szyby przyczynia się do zmniejszenia masy, zapewniając oszczędność 1,6 kg.
4-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o mocy 750 KM i momencie obrotowym 800 Nm zapewnia niesamowite osiągi. 750S rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy i od 0 do 200 km/h w 7,2 sekundy (Spider 7,3 sekundy). To szybciej niż jego najbliższy konkurent w obu przypadkach. Przyspieszenie na biegu jest wzmocnione przez zoptymalizowane przełożenie skrzyni biegów i zmienioną strategię kontroli kickdownu.
Hydrauliczne zawieszenie McLarena Proactive Chassis Control, które słynie z łączenia zdumiewająco precyzyjnej kontroli nadwoziem z wyjątkowo podatną jazdą, jest teraz jeszcze bardziej imponujące w nowej formie PCC III. System nowej generacji zapewnia jeszcze wyższy poziom wydajności zawieszenia i jest integralną częścią wyjątkowych właściwości dynamicznych modelu 750S.
Wnętrze 750S łączy innowacyjną technologię z wyjątkowymi materiałami, ale co najważniejsze, jest jeszcze bardziej skoncentrowane na kierowcy. Sercem wrażeń kierowcy są nowe wyświetlacze – zarówno informacyjne, jak i przyrządy, z wyświetlaczem zamontowanym na kolumnie kierownicy i poruszającym się wraz z nią. Ten zorientowany na kierowcę wyświetlacz jest zamontowany w obudowie, w której po obu stronach znajdują się elementy sterujące do wyboru trybów układu napędowego i prowadzenia, co oznacza, że kierowca może bez wysiłku przechodzić między ustawieniami Comfort, Sport i Track Active Dynamic, trzymając ręce na kierownicy i całkowite skupienie się na drodze przed sobą.