Światowa premiera: TECHART prezentuje GTstreet R Flyweight i wprowadza własną markę dla indywidualizacji zorientowanej na osiągi.
Ostateczny. Bezkompromisowy. Limitowany do 19 sztuk. Nowy, lekki supersportowy samochód TECHART GTstreet R Flyweight, zbudowany na zamówienie, oparty na modelu Porsche 911 Turbo S z technologią wyścigową dla entuzjastów jazdy na torze. TECHART prezentuje spektakularny program TECHART GTstreet R Flyweight rozpoczynający się 21 marca na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku. Oznacza to również rozpoczęcie nowej dywizji wydajności TECHART Flyweight z kompleksowymi ulepszeniami dla właścicieli Porsche, którzy chcą opanować jazdę po torze wyścigowym.
Od 1987 roku TECHART zapewnia klientom na całym świecie szeroką gamę opcji dostosowywania ich pojazdów Porsche. Zgodnie z rokiem założycielskim program GTstreet R, który jest już wyprzedany, został ograniczony do 87 sztuk. Dzięki TECHART GTstreet R Flyweight, ograniczonej do 19 sztuk i opartej na Porsche 911 Turbo S, międzynarodowa marka premium kończy swój rok założenia.
Wywodząca się ze sportów zawodowych nazwa Flyweight oznacza sportowców w najlżejszych i najbardziej zaawansowanych technicznie kategoriach wagowych, którzy charakteryzują się w szczególności precyzją, szybkością i zwinnością oraz wytrzymałością na ringu. Te same wartości są istotnymi czynnikami w rozwoju wszystkich programów i produktów TECHART Flyweight.
TECHART nadaje GTstreet R Flyweight opartemu na Porsche 911 Turbo S specjalną obróbkę mocy w postaci TECHART Powerkit TA092/T2.1. Pakiet modernizacyjny obejmuje zoptymalizowane turbosprężarki TECHART, sportowe filtry powietrza, wzmocnione zawory najazdowe w połączeniu ze specjalnie dopracowanym oprogramowaniem dla silnika i skrzyni biegów.
Dzięki spektakularnej mocy 588 kW (800 KM) i całkowitemu momentowi obrotowemu 950 Nm, bohater pierścienia przyspiesza ze znacznie lepszą reakcją w porównaniu z pojazdem produkcyjnym. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 2,5 sekundy i do 200 km/h w imponującym 7,5 sekundy i kończy się dopiero przy prędkości maksymalnej ponad 350 kilometrów na godzinę.
Doskonała przyczepność i precyzyjne prowadzenie na każdym wierzchołku dzięki partnerowi technologicznemu Öhlins. Zawieszenie gwintowane ze specyficzną konfiguracją TECHART Flyweight ma regulowaną wysokość, a także tłumienie odbicia i kompresji oraz umożliwia ciasne prowadzenie odpowiednie na torze wyścigowym.
Zoptymalizowane zawieszenie z wahaczami poprzecznymi na przedniej osi zapewnia bardziej precyzyjne i bezpośrednie sterowanie kołami. Pozwala to w pełni wykorzystać potencjał przyczepnych opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Dyscyplina wagowa dotyczy również kół: nowo opracowane kute koła Formula VI Race Flyweight mają jeszcze cieńsze szprychy i dodatkową oszczędność masy w obszarze piasty. Wymiary nowych felg: 9,5 x 20 cali OT 25 na przedniej osi i 12 x 21 cali OT 68 na tylnej osi. Waga jednej obręczy wynosi 9,8 kg z przodu i 11,2 kg z tyłu. Oznacza to zmniejszenie masy nieresorowanej o 2,6 kilograma na przedniej osi i 2,2 kilograma na tylnej osi w porównaniu z wyścigiem Formuły VI.
Emocjonalnie fascynująca i mocna ścieżka dźwiękowa do doskonałego prowadzenia: ręcznie spawany sportowy układ wydechowy GTstreet R z regulowanym sterowaniem zaworami. W porównaniu z układem wydechowym modelu podstawowego zaoszczędzono kolejne 2,8 kilograma.