Wiadomości | 07.03.22

Nowy Ford Mustang California Special po raz pierwszy pojawi się w Europie

Dostępny wyłącznie jako kabriolet z silnikiem V8 o mocy 450 KM, powstał z myślą o dostarczaniu najwyższej frajdy z jazdy i kultowego pierwowzoru z 1968 roku.

Kwintesencja stylu zachodniego wybrzeża Ameryki przekroczyła Atlantyk, gdy Ford Mustang California Special po raz pierwszy pojawia się w Europie.

 

Uosabiający swobodny etos oryginału z 1968 roku, nowy California Special jest oferowany wyłącznie w wersji kabrioletu ze składanym, miękkim dachem, zapewniającym klasyczny wygląd i emocje na świeżym powietrzu. Specjalna edycja pakietu stylistycznego z unikalnymi oznaczeniami, detalami, 19-calowymi felgami ze stopów lekkich i specjalnymi naklejkami California Special ze „zmianą koloru” zapewnia charakterystyczny styl, a charyzmatyczny silnik benzynowy V8 Ford o mocy 450 KM zapewnia moc niezbędną do bezproblemowej jazdy.

 

Wewnątrz Mustang California Special został zaprojektowany, aby uwolnić całą radość z otwartej drogi bez względu na pogodę, z wykonanymi na zamówienie detalami California Special, które dodają ekskluzywnego uroku. Standardowe technologie zapewniające komfort obejmują podgrzewane i chłodzone przednie fotele, 12-calowy konfigurowalny zestaw wskaźników oraz zaawansowaną łączność SYNC 3, która umożliwia kierowcom przywołanie ulubionej ścieżki dźwiękowej z podróży lub znalezienie wskazówek dojazdu do najbliższej plaży za pomocą głosu.

 

Kiedy kultowy już Ford Mustang po raz pierwszy pojawił się na ulicach w 1964 roku, kluby właścicieli pojawiły się w całej Ameryce, a wielu regionalnych dealerów tworzyło własne, spersonalizowane projekty. Jeden zainspirowany prototypem coupe coupe Shelby GT z 1967 roku nazwano California Special.

 

Ta oryginalna wersja zawierała zaciemnioną kratę, światła przeciwmgielne i boczne pasy wyścigowe, które kończyły się przed nowymi tylnymi bocznymi wlotami powietrza, a także spojler inspirowany Shelby. Pod wrażeniem Ford wprowadził do produkcji ograniczoną liczbę samochodów California Special w 1968 roku.

 

Najnowsza interpretacja dostępna tylko jako składany kabriolet z miękkim dachem w hołdzie dla słynnego śródziemnomorskiego klimatu „Złotego Stanu” odzwierciedla oryginał z przednim grillem o strukturze plastra miodu wykończonym w kolorze Ebony Black i ozdobionym emblematem GT/CS w Race Czerwone, podobnie jak dolne boczne paski wykończone w kolorze czarnym, czerwonym i szarym. Paski z logo GT/CS biegną od przednich do tylnych błotników i zawierają ukryty napis „California Special”, który jest prawie niewidoczny w warunkach słabego oświetlenia, ale staje się znacznie bardziej widoczny w mocniejszym świetle słonecznym.

 

Podobnie jak w oryginale, ulepszenia aerodynamiczne wskazują na osiągi V8, z większym przednim splitterem i opcjonalnymi tylnymi bocznymi wlotami powietrza. Z tyłu, nad poczwórnymi rurami wydechowymi znajduje się faux korek wlewu California Special. Wyjątkowe pięcioramienne felgi aluminiowe zwiększają ekskluzywność. Przednie koła 19 x 9 cali i tylne koła 19 x 9,5 cala są wykończone w kolorze Carbonised Grey, aby uzupełnić przedni splitter, boczne osłony i tylny dyfuzor. Pod maską usztywnienie wieży z rozpórką ma odznakę California Special.

 

Inne unikalne akcenty projektowe i funkcje zwiększające komfort wewnątrz Mustanga California Special podkreślają jego status edycji specjalnej. Standardowe podgrzewane i chłodzone przednie fotele zapewniają pasażerom komfort z opuszczonym dachem latem lub zimą. Skórzane siedzenia i wstawki w drzwiach są częściowo wykończone szarym zamszem Miko ekologicznym, syntetycznym materiałem wykonanym z poliestru z recyklingu z czerwonymi szwami. Siedzenia i dywaniki podłogowe są wytłoczone z logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex z unikalnym znaczkiem Mustang California Special.

 

Inne unikalne akcenty projektowe i funkcje zwiększające komfort wewnątrz Mustanga California Special podkreślają jego status edycji specjalnej. Standardowe podgrzewane i chłodzone przednie fotele zapewniają pasażerom komfort z opuszczonym dachem latem lub zimą. Skórzane siedzenia i wstawki w drzwiach są częściowo wykończone szarym zamszem Miko ekologicznym, syntetycznym materiałem wykonanym z poliestru z recyklingu z czerwonymi szwami. Siedzenia i dywaniki podłogowe są wytłoczone z logo GT/CS, a deska rozdzielcza jest wykończona aluminium Carbon Hex z unikalnym znaczkiem Mustang California Special.

 

System komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 został zaprojektowany tak, aby być zawsze gotowym na podróż pod wpływem impulsu, umożliwiając kierowcom sterowanie podłączonymi smartfonami, systemem audio, nawigacją i funkcjami klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych i centralnego 8-calowego ekranu dotykowego . System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto bez dodatkowych kosztów, a łączność zapewnia standardowy modem FordPass Connect w ruchu.

 

Standardowe technologie wspomagające kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją Pre-Collision Assist i Lane Keeping Alert, sprawiają, że codzienna jazda jest mniej wymagająca, a maksymalne odciążenie zapewnia składany dach, tworząc nieograniczoną przestrzeń nad głową.



Porsche Motorsport sezon 2019 najciekawsze wydarzenia WIDEO
Wiadomości | 07.05.20

Porsche Motorsport sezon 2019 najciekawsze wydarzenia WIDEO

Porsche Motorsport i kierowca Patrick Long (USA) jako narrator w nowym materiale wideo gdzie przedstawiają najważniejsze wydarzenia z sezonu 2019. Video News. A new video presents the Porsche Motorsport highlights from the 2019 season - with works driver Patrick Long (USA) as narrator. Please watch this story.

Toyota wprowadza na rynek całkowicie nowego Priusa PHEV
Wiadomości | 07.03.23

Toyota wprowadza na rynek całkowicie nowego Priusa PHEV

Toyota Prius piątej generacji debiutuje w Europie wyłącznie z napędem plug-in hybrid, opartym na najnowszej technologii hybrydowej.

Hyundai N prezentuje dwa koncepty, zwiastujące wizję samochodów sportowych w erze elektryfikacji
Concept Cars | 16.07.22

Hyundai N prezentuje dwa koncepty, zwiastujące wizję samochodów sportowych w erze elektryfikacji

Pojazdy nazywane laboratoriami na kołach pozwalają testować i weryfikują zaawansowane technologie, które będą miały zastosowanie w przyszłych modelach seryjnych.