Nowy Ford Capri jako elektryczna, czterodrzwiowa wersja kultowego coupe
Legenda powraca. Przyspieszenie sportowego samochodu, zasięg ponad 620 km, szybkie ładowanie… i ponad 570 litrów przestrzeni bagażowej. Czy to najlepszy samochód na wyjazd?
Po kilku tygodniach tajemniczych zwiastunów, które tak naprawdę nie pozostawiły zbyt wiele tajemnic, zaprezentowano w pełni elektrycznego Forda Capri.
Choć z pewnością nie jest to coupe w tradycyjnym sensie, nowe Capri czerpie przynajmniej kilka oczywistych wskazówek projektowych od swojego imiennika, takich jak owalna tylna szyba i poczwórne oświetlenie po obu stronach.
Zgodnie z oczekiwaniami, nowy Ford Capri 2025 jest zbudowany w oparciu o ten sam „zestaw narzędzi” Volkswagen MEB, jaki zastosowano w nowym europejskim Fordzie Explorerze w kształcie kombi, z tym samym rozstawem osi 2770 mm, ale przy większej długości całkowitej wynoszącej 4634 mm – w porównaniu do 4460 mm dla Explorera.
Dla porównania rozstaw osi i długość całkowita Forda Capri 2025 są podobne do Polestara 2, który wynosi odpowiednio 2735 mm i 4606 mm.
Zanim przejdziemy dalej, mała lokalna jasność z góry: podobnie jak nowy Explorer, nowy Ford Capri jest przeznaczony wyłącznie do zaoferowania w Europie.
Miejski model zapewni ok. 540 km zasięgu, moc nawet 231 KM, a naładowanie akumulatorów do poziomu umożliwiającego przejazd 100 km zajmie jedynie 7 minut.
Wprowadzając na rynek model Formentora VZ5, hiszpański producent połączył siły z Audi, aby stworzyć jedyny w swoim rodzaju pojazd, który dzieli najlepsze cechy tych dwóch marek.
Volkswagen prezentuje dziś ekskluzywne zdjęcia Taosa, nowego SUV-a marki, prezentowanego pod innowacyjnym i nowoczesnym kamuflażem aby rozpocząć intensywną kampanię komunikacyjną na dwa tygodnie przed światową premierą.