Tuning | 28.10.22

Hennessey Venom 1200 Mustang GT500

Jeden z najpotężniejszych wariantów Mustanga, jakie Hennessey Performance kiedykolwiek wyprodukował. Moc 1204 KM to 58-procentowy wzrost względem fabrycznej mocy silnika.


Hennessey Venom 1200 Mustang GT500

Hennessey, producent hipersamochodów z siedzibą w Teksasie i twórca pojazdów o wysokich osiągach, potwierdził produkcję swojego nowego modelu Venom 1200 Mustang GT500. Oparty na najmocniejszym fabrycznie produkowanym Mustangu wszechczasów, Fordzie Mustangu Shelby GT500, najnowsza konstrukcja Hennessey będzie jednym z najpotężniejszych muscle carów, jakie Hennessey Performance kiedykolwiek wyprodukował.

 

Shelby GT500 z fabryki Ford Performance może pochwalić się ręcznie wykonanym, doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5,2 litra o mocy 760 KM i momencie obrotowym 625 lb-ft – to najmocniejszy fabryczny silnik, jaki kiedykolwiek zamontowano pod maskę kultowego kucyka. Jednak Ford nadal pozostawia wiele z potencjału pojazdu niewykorzystanego.

 

Zespół Hennessey Performance z Teksasu, który od ponad 30 lat „robi szybkie samochody jescze szybszymi”, wykorzystuje okazję. Jego inżynierowie wprowadzają szeroko zakrojone ulepszenia w konfiguracji fabrycznej, aby znacznie zwiększyć moc i moment obrotowy. Należą do nich turbosprężarka o większej pojemności 3,8 litra, wysokoprzepływowy układ dolotowy, nowe szyny paliwowe i wtryskiwacze oraz układ separacji powietrza i oleju. Ponadto zmodernizowano okucia, przewody, paski i napinacze, a dwusprzęgłowa skrzynia biegów została ponownie skalibrowana pod kątem jej wysokiej wydajności. Na koniec pojazd jest kalibrowany na wewnętrznym hamowni Hennessey przed testami drogowymi.

 

Kiedy Venom 1200 opuszcza Hennessey Performance, jego wszechstronne ulepszenia wyzwoliły potężne 1204 KM i 902 Nm momentu obrotowego – zdumiewający 58-procentowy wzrost mocy w stosunku do do fabrycznej mocy silnika.

 

Pakiet ulepszeń został wyceniony od 59 950 USD (oczywiście plus cena za podstawowego Forda Shelby GT500). Pakiet Venom 1200 oferuje kompleksowe profesjonalne ulepszenia standardowego silnika V8 o pojemności 5,2 litra, unikalne oznakowanie zewnętrzne i specjalną tabliczkę z numerem seryjnym. Tylko 66 egzemplarzy Venom 1200 zostanie zbudowanych na całym świecie. Właściciele będą mieli możliwość dodania do swojej konstrukcji historycznego 24-godzinnego Daytona Ford Mark II GT40 z 1966 r. w kolorze czerwonym, białym i czarnym.



CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca
Premiery | 22.06.20

CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca

CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca, pierwszego samochodu z miedzianym logo na masce. Inżynierowie hiszpańskiej marki zadbali o jeszcze bardziej sportowy charakter, wyższy poziom bezpieczeństwa i większy komfort jazdy.

Dwudrzwiowe coupe Subaru Sport Mobility Concept
Concept Cars | 26.10.23

Dwudrzwiowe coupe Subaru Sport Mobility Concept

Pomimo dość łagodnej nazwy, fani Subaru powinni być podekscytowani, ponieważ pokazuje, że Subaru wciąż myśli o tym, jak może wejść na rynek samochodów sportowych dzięki elektryfikacji.

SEAT Leon po raz pierwszy z czterema rodzajami napędu
Wiadomości | 20.04.20

SEAT Leon po raz pierwszy z czterema rodzajami napędu

SEAT Leon czwartej generacji to pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w Polsce w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), diesel (TDI) oraz miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid). SEAT przygotował w sumie 12 wariantów, z silnikami o mocy od 90 do 204 KM. Szeroka gama dostępnych systemów napędowych stanowi odpowiedź na coraz większe zróżnicowanie potrzeb użytkowników. Każdy z nich sprawia, że najnowszy SEAT Leona łączy w sobie wydajność, wysokie osiągi i niskoemisyjność. Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy ? Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą nowego menu adaptacyjnego zawieszenia (DCC).