Super Cars | 23.11.20

McLaren potwierdza nazwę hybrydowego supersamochodu nowej generacji

Nowy model Artura po raz pierwszy przenosi wiedzę McLarena o napędach elektrycznych na seryjnie produkowane supersamochody.

Supersamochód McLaren Artura trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2021 roku. Nowy model po raz pierwszy przenosi wiedzę McLarena o napędach elektrycznych na seryjnie produkowane supersamochody. High-Performance Hybrid (HPH) to nowy rozdział w historii marki.

McLaren Automotive zaprezentuje pełnię swoich umiejętności w budowaniu napędu hybrydowego w postaci klasy supersamochodów przy okazji premiery modelu McLaren Artura, wysokowydajnej hybrydy stworzonej na bazie wiedzy, doświadczenia i osiągnięć inżynieryjnych zgromadzonych przez ponad 50 lat tworzenia samochodów wyścigowych i drogowych.

 

Nowy w każdym aspekcie Artura oznacza początek kolejnej ery dla pionierskiej brytyjskiej firmy. Wiedza o napędach elektrycznych została pierwszy raz zaprezentowana w postaci McLarena P1TM – hybrydowego hipersamochodu, który zadebiutował w 2012 roku. Następnie zaś w modelu Speedtail Hyper-GT, który wszedł do produkcji w tym roku jako najszybszy dotychczas samochód McLarena z maksymalną prędkością 403 km/h (250 mph). To na jej gruncie powstał Artura, pierwszy supersamochód z serii wysokowydajnych hybryd nowej generacji (High-Performance-Hybrid).

 

“Każdy element modelu McLaren Artura jest całkowicie nowy – od konstrukcji platformy i napędu HPH po karoserię, wnętrze i awangardowy interfejs dla kierowcy – ale czerpie z wieloletniego doświadczenia McLarena w tworzeniu technologii dla superlekkich samochodów wyścigowych i drogowych, które teraz wykorzystujemy do elektryfikacji klasy supersamochodów.”

Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive

 

Nowy McLaren Artura to także premiera kompaktowego, podwójnie doładowanego silnika benzynowego V6 zaprojektowanego tak, aby współpracował z motorem elektrycznym w ramach ultralekkiego napędu HPH. Zachowuje on osiągi silników V8 o większej pojemności, ale posiada dodatkową zaletę w postaci wyższego momentu dostępnego od niższych obrotów, aby zapewnić lepsze przyspieszenie. Artura może również korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego podczas bezemisyjnych przejażdżek po mieście.

 

To pierwszy samochód zbudowany na nowej platformie przystosowanej do napędu elektrycznego, którą zaprojektowano i wyprodukowano w McLaren Composites Technology Centre w Wielkiej Brytanii, co dodatkowo podkreśla przywiązanie McLarena do reguł superlekkiej inżynierii, która posiada swoje korzenie w motorsporcie. Dodatkowa masa systemu HPH została w znacznym stopniu skompensowana wykorzystaniem oszczędzających wagę technologii w podwoziu, karoserii i napędzie. Ponadto karbonowa ultralekka konstrukcja McLarena - McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA)- będąca w sercu modelu McLaren Artura, daje mu przewagę i stanowi bazą dynamicznej doskonałości przynależnej każdemu McLarenowi.



McLaren opracował nowe techniki malowania oferowane wyłącznie w supersamochodzie McLaren 750S
Tuning | 02.08.23

McLaren opracował nowe techniki malowania oferowane wyłącznie w supersamochodzie McLaren 750S

Udoskonalenie motywu Spectrum wymagało opracowania nowych technik, które wprowadzają nową generację specjalizacji lakierniczej McLarena, oferując klientom coś naprawdę wyjątkowego i przełomowego.

Wkrótce premiera nowego w pełni elektrycznego hipersamochodu z Austrii
Super Cars | 17.03.22

Wkrótce premiera nowego w pełni elektrycznego hipersamochodu z Austrii

Podczas New York Auto Show, które rozpocznie się w połowie przyszłego miesiąca, firma DEUS Automobiles zaprezentuje swoją koncepcję ultra-limitowanego elektrycznego hipersamochodu.

Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche wszechczasów
Wiadomości | 11.03.24

Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche wszechczasów

Porsche poszerza gamę modeli swojego w pełni elektrycznego sportowego sedana o Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest przystosowany do jazdy na torze.