Terenowa bestia z w pełni elektrycznym układem napędowym. Coroczne Wielkanocne Safari Jeepem po pustyni Moab w stanie Utah (USA), edycja 2023.
Kiedy zespół projektowy Jeepa zaczął tworzyć koncepcję Jeepa Wranglera Magneto, intencją zawsze było wykorzystanie platformy do testowania, odkrywania i przesuwania granic elektryfikacji 4x4. Jeep Wrangler Magneto w wersji 3.0 świętuje już trzeci raz imprezę w Moab.
Koncepcja Jeepa Magneto 1.0 została po raz pierwszy zaprezentowana w 2021 roku jako w pełni sprawny pojazd typu BEV, który był cichy, cichy, szybki i nie do pomylenia z niczym innym, jak podczas wspinaczki po skałach. Inżynierowie i projektanci marki Jeep stworzyli bezemisyjny pojazd z napędem 4x4 Jeepa, który zapewnił nowy poziom wydajności, odpowiedzialności za środowisko oraz ekstremalne osiągi na drogach i w terenie.
Oparty na dwudrzwiowym Jeepie Wrangler Rubicon 2020, Jeep Magneto jest wyposażony w specjalnie skonstruowany silnik elektryczny osiowy, który pracuje z prędkością do 6000 obr./min i łączy się z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zapewniając najwyższą kontrolę. Kompaktowy silnik elektryczny został początkowo dostrojony do dostarczania do 273 lb.-ft. momentu obrotowego i 285 koni mechanicznych.
Debiut koncepcyjnego Jeepa Magneto 2.0 w 2022 roku jeszcze bardziej poszerzył zakres osiągów. Szczytowe natężenie prądu w układzie napędowym zostało ponad dwukrotnie zwiększone do 600 amperów, co umożliwiło pojazdowi koncepcyjnemu natychmiastową dostawę do 850 funtów na stopę. maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na koła – ponad trzykrotnie więcej niż w przypadku poprzedniej wersji koncepcji – i 625 koni mechanicznych do poważnych wyzwań wspinaczkowych.
Tegoroczne aktualizacje Jeepa Magneto obejmują nowy, wydajniejszy silnik, który zwiększa moment obrotowy, a także zaktualizowane oprogramowanie, co skutkuje 20% wzrostem użytecznej energii i zasięgu.
Nowością w koncepcji Jeepa Magneto 3.0 w tym roku są również trzy funkcje wybierane przez kierowcę, które wykorzystują zalety w pełni elektrycznego układu napędowego w trudnych sytuacjach terenowych:
- Wybór mocy wyjściowej umożliwia kierowcy wybór pomiędzy dwoma ustawieniami mocy (standardowo: 285 koni mechanicznych/273 lb.-ft. momentu obrotowego; maksymalnie: 650 koni mechanicznych/900 lb.-ft. momentu obrotowego).
- Dwustopniowy tryb regeneracji mocy umożliwia normalną jazdę podczas postoju lub ulepszoną regenerację hamulców za pomocą silnika elektrycznego, gdy jest włączony.
- Tryb agresywnego zjazdu ze wzniesień można wybrać w niskim zakresie, aby zaoferować prawdziwą jazdę terenową „jednym pedałem” w trudnych sytuacjach pełzających po skałach.
Do jego sprawności dochodzą przednie osie Dynatrac 60 (przełożenie 5,38:1), tylne osie Dynatrac 80 (przełożenie 5,38:1), 20-calowe terenowe koła typu beadlock, 40-calowe opony do jazdy po błocie i niestandardowy 3-calowy podnośnik.
Koncepcyjny Jeep Magneto 3.0 testuje również proporcje pojazdu koncepcyjnego. Dla ułatwienia dostępu, otwór drzwiowy został zmodyfikowany i cofnięty o dodatkowe sześć cali. Aby zwiększyć dostępność, nowy słupek B został przesunięty do tyłu o 60 mm od fabrycznego, aby zrobić miejsce na niestandardowy stabilizator poprzeczny. Przedni błotnik został rozciągnięty do tyłu na krawędzi spływu o dwa cale. Przednia szyba została pochylona do tyłu o 12 stopni, aby nadać widokowi bocznemu wrażenie „pociętego” dachu bez skracania przedniej szyby.
Jeep Magneto 3.0 ma zaktualizowany schemat malowania, który jest hołdem dla wszystkich trzech ewolucji pojazdu koncepcyjnego. Motyw Bright White i Surf Blue pozostaje, ale trzecia wersja wprowadza bardziej żywe detale nadwozia, w tym dodanie czerwonych akcentów. Przednie fotele koncepcyjnego Jeepa Magneto 3.0 zostały ponownie obszyte bogatą niebieską skórą i ozdobione czerwonymi przeszyciami pasującymi do wyglądu zewnętrznego. Usunięto tylne siedzenia, a podłogę pokryto wykładziną Rhino w kolorze Surf Blue, aby zwiększyć funkcjonalność i trwałość.