Premiery | 16.03.22

Nowy Aston Martin V12 Vantage

Ograniczony do 333 sztuk kultowy model V12 Vantage, w którym po raz ostatni zostanie zamontowany silnik Twin Turbo V12 o pojemności 5,2 litra. Wszystkie egzemplarze zostały sprzedane jeszcze przed premierą.

Od piętnastu lat V12 Vantage śmiało reprezentuje pasję Astona Martina do osiągów. W równym stopniu szybkie i zaciekłe, kolejne wersje tych wspaniałych samochodów utworzyły kultową linię krwi. Jeden zbudowany na założeniu dopasowania najbardziej kompaktowego i skoncentrowanego na kierowcy modelu z największym i najmocniejszym seryjnym silnikiem. Ponieważ ta wyjątkowa linia zbliża się do końca, Aston Martin z dumą przedstawia najszybszy, najbardziej zaciekły i najbardziej dynamiczny z nich wszystkich, nowy V12 Vantage.

 

Ponieważ produkcja V12 Vantage jest ściśle ograniczona do 333 egzemplarzy na całym świecie, ta ostateczna edycja świętuje koniec epickiej ery w odpowiednim stylu. Ta niezwykła maszyna, będąca ostatecznym wyrazem ekstremalnych osiągów i emocji skupionych na kierowcy, łączy zawrotną prędkość na prostej i błyskotliwe prowadzenie ze spektakularnym wyglądem i godną pozazdroszczenia ekskluzywnością: niezwykle kusząca propozycja.

 

Tak kuszące, że od czasu, gdy V12 Vantage zostało potwierdzone w grudniu ubiegłego roku, Aston Martin widział bezprecedensowy popyt na tę przyszłą ikonę, ze wszystkimi egzemplarzami sprzedanymi przed premierą i nadmierną rejestracją zainteresowania z niecierpliwością czekającą na premierę.

 

Silnik jest sercem każdego Astona Martina, ale nigdy nie bardziej niż w tym, najszybszym i najmocniejszym Vantage, jaki kiedykolwiek zbudowano. Rozwijający 700 KM przy 6500 obr./min i 753 Nm momentu obrotowego od zaledwie 1800 obr./min do 6000 obr./min, czterokrzywkowy silnik V12 o pojemności 5,2 litra 60 stopni i 60 stopni oferuje odurzające połączenie wspaniałej muskularności w niskich i średnich zakresach z palącą mocą z najwyższej półki. Z maksymalną prędkością 200 mil na godzinę, V12 Vantage rozpędza się do 0-60 w zaledwie 3,4 sekundy. Dzięki wysiłkom napędowym tej wspaniałej jednostki napędowej – i szerokiemu zastosowaniu materiałów zmniejszających masę w całym samochodzie – V12 Vantage ma stosunek mocy do masy wynoszący 390 KM na tonę; wzrost o ponad 20% w porównaniu z Vantage z silnikiem V8.

 

Te rozwiązania mające na celu zmniejszenie masy obejmują przedni zderzak z włókna węglowego, maskę typu clamshell, przednie błotniki i progi, kompozytowy tylny zderzak i pokrywę pokładu, lekki akumulator oraz specjalny, centralnie montowany, podwójny układ wydechowy. Dostrojony, aby zapewnić V12 Vantage głos pasujący do jego wyglądu i osiągów, ten nowy układ wydechowy jest wykonany z lekkiej 1 mm stali nierdzewnej, co pozwala zaoszczędzić około 7,2 kg w porównaniu z systemem zamontowanym w Vantage.

 

Moc jest przekazywana przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF i mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) zamontowany z tyłu samochodu. V12 Vantage otrzymuje unikalną kalibrację skrzyni biegów w celu zwiększenia prędkości zmiany biegów i interakcji z kierowcą, dzięki nauce zaczerpniętej z modeli V12 Speedster i Vantage F1 Edition. To specjalnie skalibrowane oprogramowanie zapewnia poziom wyrafinowania i użyteczności zmiany biegów, który przewyższa poziom obserwowany w skrzyniach biegów z podwójnym sprzęgłem. Adaptacyjne oprogramowanie skrzyni biegów zostało zaprojektowane tak, aby oceniać warunki, w jakich działa samochód, wraz z wymaganiami stawianymi przez kierowcę, aby zapewnić, że samochód jest na właściwym biegu we właściwym czasie, zapewniając prawdziwie połączone wrażenia z jazdy.

 

Współczynniki sprężyn zawieszenia zostały zwiększone o 50% z przodu i 40% z tyłu, w połączeniu ze wzrostem sztywności górnego mocowania o 13%, a nowe stabilizatory są o 5% sztywniejsze z przodu i o 41% bardziej miękkie z tyłu. W celu utrzymania komfortu kierowcy wprowadzono z tyłu wtórną sprężynę przetargową. Delikatna sprężyna zapewnia niższą sztywność niż sprężyna główna, zapewniając większy komfort jazdy bez wpływu na osiągi dynamiczne. Sztywność nadwozia jest zwiększona dzięki dodatkowym przednim i tylnym panelom ścinającym, tylnemu wspornikowi kolumny zawieszenia i usztywnieniu zbiornika paliwa, zwiększając sztywność nadwozia (kNm/Deg) o 8% i sztywność boczną (kNm/mm) o 6,7%, co daje optymalną platformę sztywność dla dynamiki jazdy. Zmiany te są również wspierane przez nową kalibrację układu kierowniczego, poprawiającą wyczucie kierowania i zapewniającą ostrzejszą reakcję, a co za tym idzie, lepsze wrażenia kierowcy.

 

Jeśli chodzi o siłę hamowania, która jest więcej niż równa jego osiągom, V12 Vantage jest standardowo wyposażony w węglowo-ceramiczny układ hamulcowy (CCB) – z przodu tarcze 410 mm x 38 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu sparowane z 4-tłoczkowymi zaciskami. Oferując zwiększoną skuteczność hamowania i znaczną redukcjęnieresorowana masa, te tarcze CCB utrzymują stałą skuteczność hamowania w wysokich temperaturach i zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać zanikanie siły hamowania w temperaturach do 800 stopni, pomagając V12 Vantage uwolnić pełen potencjał osiągów, jednocześnie dając kierowcy maksymalną pewność i precyzyjną kontrolę. Ta technologia CCB pozwala również zaoszczędzić 23 kg masy w porównaniu ze stalowymi hamulcami. Co więcej, ponieważ masa ta jest nieresorowana, zmniejszenie masy dodatkowo przyczynia się do jakości jazdy i dynamicznego charakteru V12 Vantage.

 

Aby zapewnić zwiększony przepływ powietrza przez chłodnice silnika, przednia krata jest o 25% większa. Ponadto w maskę silnika wbudowano wyraźny otwór wentylacyjny w kształcie podkowy, który poprawia chłodzenie i nawiązuje do designu wspaniałego Vantage GT12, hołdu Astona Martina dla legendarnego wyścigowca V12 Vantage GT3. Asertywna stylistyka jest kontynuowana wzdłuż profilu bocznego z nowym, wyrzeźbionym, jednoczęściowym progiem, również inspirowanym sportami motorowymi i nawiązującym do poprzednich modeli V12 Vantage.

 

Z tyłu nowy i unikalny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem utrzymuje równowagę aerodynamiczną od przodu do tyłu. Centralnym elementem tego nowego projektu jest lekki, montowany centralnie układ wydechowy z podwójną rurą wydechową. Uzupełnieniem tej transformacji od nosa do ogona jest dramatyczne tylne skrzydło, które przyczynia się do maksymalnego docisku 204 kg przy maksymalnej prędkości i dodatkowo wzmacnia niepowtarzalny efekt wizualny V12 Vantage. Aby uzyskać bardziej subtelną stylizację i smuklejszą sylwetkę, dostępna jest opcja usunięcia tylnego skrzydła. Jednak w obu konfiguracjach intensywne prace nad podwoziem zapewniają utrzymanie równowagi aerodynamicznej, zapewniając stabilność przy dużych prędkościach i najwyższą wydajność.
Maksymalizując wrażenia z jazdy dzięki kultowej ścieżce dźwiękowej V12, V12 Vantage jest wyposażony w otwartą tylną przestrzeń ładunkową, w której można również zobaczyć nowy wspornik tylnego amortyzatora.

 

Produkcja V12 Vantage, którego księga zamówień jest już zamknięta ze względu na bezprecedensowy popyt, ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2022 r., a pierwsze dostawy zaplanowano na drugi kwartał 2022 r.



Autonomiczny samochód o umiejętnościach kierowcy driftowego
Wiadomości | 20.01.21

Autonomiczny samochód o umiejętnościach kierowcy driftowego

Naukowcy Toyoty oraz Uniwersytetu Stanforda rozpoczynają badania nad zakodowaniem w systemie autonomicznej jazdy instynktu profesjonalnego kierowcy driftowego.

Citroen C3 trzeciej generacji przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy
Wiadomości | 11.05.21

Citroen C3 trzeciej generacji przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy

Od 2002 roku łączna liczba wyprodukowanych C3 przekroczyła 4,5 miliona sztuk.

Baby Stinger czyli całkiem nowa KIA K5
Premiery | 03.07.20

Baby Stinger czyli całkiem nowa KIA K5

Odważny, mocny wygląd zawiera DNA projektu Stingera, jednocześnie rozszerzając przyszły język projektowania Kii. Najmocniejszy sedan klasy średniej Kia uwalnia ducha kierowców rozsądku dzięki uderzającemu designowi, atrakcyjnym opcjom układu napędowego i ekscytującej technologii.