Premiery | 01.02.22

Aston Martin DBX 707 najpotężniejszy luksusowy SUV na świecie

Nowy DBX 707 to SUV jak żaden inny. Taki, który wynosi Astona Martina na szczyt segmentu. Unikalny silnik 4,0-litrowy V8 o mocy do 707 KM zwiastuje nową definicję osiągów i przyjemności z jazdy.

Nowy DBX707 to SUV jak żaden inny. Taki, który wynosi Astona Martina na szczyt segmentu dzięki unikalnemu połączeniu niesamowitej wydajności, najwyższej dynamiki, niepowtarzalnego stylu i absolutnego luksusu. Zaprojektowany z mnóstwem charakteru i przekonujących możliwości DBX707 jest najlepszym SUV-em pod każdym względem.

 

Biorąc za punkt wyjścia szeroko uznany design, dynamikę i przyjemny dla kierowcy charakter V8 DBX, DBX 707 doskonale bazuje na tych autentycznych atrybutach sportowych. Każdy obszar samochodu został ulepszony, aby zwiększyć osiągi, zwiększyć przyjemność z jazdy i wzmocnić jego obecność na drodze.

 

Zaczynając od układu napędowego, zespół inżynierów Astona Martina zaczął wykorzystywać pełny potencjał 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem DBX. Silnik DBX707, kierowany przez kierownika ds. inżynierii układów napędowych Astona Martina, Ralpha Illenbergera, jest teraz wyposażony w turbosprężarki z łożyskami kulkowymi i specjalnie dostosowaną kalibrację silnika, aby wyzwolić większą moc i moment obrotowy. Nowością we flagowym SUV-ie Aston Martina o wysokich osiągach jest także 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów z mokrym sprzęgłem. Zdolna do zarządzania znacznie zwiększonym obciążeniem momentu obrotowego w porównaniu ze zwykłym automatycznym przemiennikiem momentu obrotowego, ta wysokowydajna skrzynia biegów pozwala podnieść moc 4,0-litrowego silnika V8 do ogromnych 707 KM i 900 Nm, wzrost o 157 KM i 200 Nm w porównaniu z DBX (V8).

 

Zastosowanie nowej przekładni z mokrym sprzęgłem przynosi dalsze korzyści. Najbardziej zauważalnie znacznie szybsza zmiana biegów w porównaniu ze skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Wrażenie zmiany jest bardziej bezpośrednie i bezpośrednie, co daje kierowcy większe poczucie kontroli i reakcji oraz radykalną zmianę charakteru z DBX (V8).

 

Integralną częścią pakietu ulepszeń wydajności DBX707 jest standardowe wyposażenie hamulców węglowo-ceramicznych. Mierzące 420 mm z przodu i 390 mm z tyłu, te tarcze CCB są chwytane przez 6-tłoczkowe zaciski i powodują zmniejszenie masy nieresorowanej o 40,5 kg. Zmiany w hydraulicznym doborze układu hamulcowego i dostrojeniu wzmacniacza poprawiają wyczucie pedału i reakcję hamowania, zapewniając większą precyzję i pewność kierowcy. Ulepszone chłodzenie hamulców osiągnięto dzięki pobieraniu powietrza zarówno z głównego wlotu układu chłodzenia, jak i spod podłogi, a wysokowydajne klocki hamulcowe zapewniają doskonałą konsystencję tarcia w szerokim zakresie temperatur.

 

Koła i opony mają standardowo 22 cale (do wyboru wzory Sport i Ribbon), a opcjonalne 23 calowe felgi aluminiowe oferowane są w kolorze czarnym z teksturą lub satynową czernią z diamentowanymi akcentami. Zastosowanie 23-calowego koła przynosi również korzyści dynamiczne, a opona o większej średnicy zapewnia lepszą reakcję na ruchy kierownicą, lepszą kontrolę nad głównym nadwoziem i lepsze czasy okrążeń.

 

DBX707 posiada również nową wersję elektronicznego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (e-diff). Wzmocniony, aby poradzić sobie z pełnym momentem obrotowym 900 Nm, charakteryzuje się poprawionym (krótszym) przełożeniem końcowym wynoszącym 3,27 w porównaniu do 3,07 w DBX V8. Wspomaga to sprint DBX707 na niższych biegach i poprawia reakcję na biegi, zachowując jednocześnie wydajność i precyzję jazdy oferowaną przez 9-biegową skrzynię biegów.

 

Jako flagowy model w gamie DBX, DBX707 ma zamiar kontynuować wielokrotnie nagradzane osiągnięcia pierwszego SUV-a Aston Martina, który w pierwszym roku produkcji osiągnął ponad 3000 sprzedaży i zdobył wiele wyróżnień. Należą do nich „Najlepszy luksusowy SUV” na GQ Car Awards, nagroda Top Gear „Super SUV of the Year” oraz kolejne zwycięstwa w kategorii PR Arabia National Auto Award „Najlepszy super luksusowy SUV”. Produkcja DBX707 ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2022 r., a pierwsze dostawy zaplanowano na początek drugiego kwartału 2022 r.



Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback
Elektryczne | 02.07.20

Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback

Audi ukazuje swą konsekwencję i kontynuuje elektryczną ofensywę. Najlepszym tego przykładem są nowe modele Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback. Oba modele S z napędem w pełni elektrycznym, wykorzystują do napędu trzy silniki elektryczne, z których dwa pracują na tylnej osi. Ich inteligentne sterowanie wynosi bezpieczeństwo pojazdu, a także jego dynamiczne prowadzenie, na zupełnie nowy poziom.

Premiery zupełnie nowego Nissana JUKE Turbo w Hongkongu
Premiery | 19.06.20

Premiery zupełnie nowego Nissana JUKE Turbo w Hongkongu

Kompaktowy crossover coupe pojawia się na nowo w nowym stylu, technologii i wrażeniach z jazdy. Zupełnie nowy Nissan JUKE Turbo przekształcił się w odważny sportowy crossover - oferuje świetną personalizację dzięki 16 niestandardowym kolorom zewnętrznym i trzem kombinacjom kolorów wnętrza.

Nowe Maserati GranTurismo
Super Cars | 03.10.22

Nowe Maserati GranTurismo

Jedna z ikon marki powraca. Maserati przedstawia nowe GranTurismo, wyznaczając nowy rozdział w historii, która rozpoczęła się 75 lat temu wraz z Maserati A6 1500.