Wiadomości | 14.08.20

Nowoczesność i komfort Mercedes pokazał wnętrze nowej Klasy S

Mercedes prezentuje nową generację swojego flagowego modelu Klasy S i wreszcie prezentuje całą deskę rozdzielczą swojej nowej limuzyny.

We wnętrzu nowej Klasy S nowoczesny luksus wznosi się na kolejny poziom. Jej projektanci zadbali o przyjemną atmosferę w stylu komfortowego salonu, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i dobrym doświetleniem. Szczególną atrakcję limuzyny stanowi deska rozdzielcza – to zasługa nowej architektury, nowoczesnego wzornictwa i ergonomicznie umieszczonego wyświetlacza. Ale dobre samopoczucie sięga jeszcze głębiej: wysoki komfort jazdy i niski poziom hałasu, a także szeroka gama programów ENERGIZING sprawiają, że Klasa S dba o dobre samopoczucie podróżujących. Ich dobra forma to również zasługa skutecznego systemu filtrowania powietrza, który swoje umiejętności sygnalizuje nową nazwą – ENERGIZING AIR CONTROL.

 

Klasa S od zawsze była miejscem służącym do odbywania wygodnych podróży i zrelaksowanej pracy. Wraz z nową generacją wnętrze modelu w pełni zamienia się w swoisty azyl pomiędzy domem a miejscem pracy. Zarówno w przypadku przedniego, jak i tylnego rzędu foteli zwiększono niemal wszystkie wymiary powiązane z komfortem. Dotyczy to obu wariantów Klasy S: z krótkim i długim rozstawem osi. Dopełnieniem poczucia przestronności jest rewolucyjna aranżacja kabiny, w tym nawiązania do architektury wnętrz oraz wystroju jachtów. Poza nawet pięcioma ekranami kluczowe są tu imponujące elementy ozdobne na desce rozdzielczej oraz w tylnej części wnętrza (z pakietem First Class). Na szczególnie uwagę zasługuje fornir z otwartymi porami, na który nałożone są delikatne, dopasowane do kształtu drewna intarsje z prawdziwego aluminium.

 

Technika LED pozwala na interaktywne oświetlenie wnętrza: aktywne oświetlenie otoczenia jest teraz zintegrowane z systemami wspomagającymi kierowcę i może wizualnie uzupełniać ostrzeżenia. Na przykład Aktywny asystent martwego pola ostrzega przed zagrożeniem kolizją za pomocą animacji czerwonego światła. Ponadto oświetlenie może przekazywać informacje zwrotne, na przykład podczas obsługi klimatyzacji lub korzystania z asystenta głosowego aktywowanego hasłem „Hej Mercedes”.

 

Co więcej, aktywne oświetlenie otoczenia jest zintegrowane z kontrolą komfortu ENERGIZING, opartą na koncepcji „Fit & Healthy” (z ang. w formie i zdrowo). Za dotknięciem przycisku lub za pomocą polecenia głosowego uruchamia ona programy tematyczne łączące działanie zaawansowanych systemów komfortu Klasy S. Jednocześnie system tworzy we wnętrzu odpowiednią atmosferę – na przykład orzeźwiającą w przypadku zmęczenia lub relaksującą w przypadku podwyższonego poziomu stresu. Trener ENERGIZING COACH sugeruje nawet odpowiedni program w oparciu o dane samochodu i te dotyczące podróży. W ramach swojego inteligentnego algorytmu uwzględnia również informacje o jakości snu oraz poziomie stresu – jeśli tylko kierowca ma odpowiedni smartfon lub nosi urządzenie ubieralne.

 

„Nabywcy Klasy S są bardzo wymagający. Wraz z nową generacją modelu oferujemy im zupełnie nowe, luksusowe doświadczenie. Za podstawę służy tu nasza filozofia projektowania – »zmysłowej przejrzystości« – oraz nasze absolutne zaangażowanie w jakość i dbałość o szczegóły. Efektem jest rewolucyjne doświadczenie, które łączy się z cyfrowym i analogowym luksusem” – Hartmut Sinkwitz, szef ds. projektowania wnętrz

 

„W dzisiejszych czasach definicja luksusu sprowadza się do wszechstronnego wyrafinowania. Luksusowe wrażenia z jazdy zależą od wielu czynników i muszą oddziaływać na wszystkie zmysły. Obejmuje to nie tylko niemal bezgłośną podróż, ale też ułatwianie klientom życia, na przykład poprzez intuicyjną obsługę oraz kompleksową łączność, która pozwala zaoszczędzić sporo czasu” – Dirk Fetzer, menedżer produktu Klasy S

 



Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Debiut ekstremalnego samochodu wyścigowego Team Fordzilla P1
Super Cars | 16.12.20

Debiut ekstremalnego samochodu wyścigowego Team Fordzilla P1

To pierwszy wirtualny samochód wyścigowy do gier, zaprojektowany we współpracy samych graczy i marki samochodów, który wyprodukowano jako pełnowymiarowy model.

Limitowane BMW 840i Gran Coupe Frozen Black Edition
Tuning | 29.06.21

Limitowane BMW 840i Gran Coupe Frozen Black Edition

Wyłącznie na rynek japoński, ograniczona do 20 sztuk, specjalna kruczoczarna edycja limitowana Gran Coupe, która bazuje na modelu BMW serii 8.