MotorSport | 17.11.22

Nowe Porsche 911 Dakar

Porsche świętuje niezwykłą światową premierę na Los Angeles Auto Show. Nowe Porsche 911 Dakar jest równie wygodne w terenie, jak i na autostradzie.

Ekskluzywny model, limitowany do 2500 sztuk, nie tylko pokazuje, że koncepcja Porsche 911 nie ma prawie żadnych ograniczeń. Przywołuje również pierwsze zwycięstwo Porsche w klasyfikacji generalnej Rajdu Paryż-Dakar w 1984 r., który był jednocześnie narodzinami wszystkich napęd na cztery koła w Porsche 911. Właśnie dlatego nowe 911 Dakar jest również oferowane z opcjonalnym pakietem Rallye Design, przypominającym ten kultowy zwycięski samochód.

 

Pierwszym rzucającym się w oczy szczegółem Porsche 911 Dakar jest prześwit, który jest o 50 mm większy niż w 911 Carrera ze sportowym zawieszeniem. A standardowy system podnoszenia może podnieść przód i tył o dodatkowe 30 milimetrów. Jego prześwit i kąt nachylenia dorównują prześwitowi konwencjonalnych SUV-ów. System podnoszenia służy nie tylko do powolnego pokonywania przeszkód, ale jest integralną częścią przestrojonego podwozia. Ustawienie „high level” umożliwia ambitne przygody w terenie przy prędkościach do 170 km/h. Powyżej tej prędkości samochód automatycznie obniża się do normalnego poziomu.

 

Dopełnieniem sportowych właściwości terenowych samochodu są specjalnie opracowane opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus (w rozmiarze 245/45 ZR 19 z przodu i 295/40 ZR 20 z tyłu). Gruby bieżnik ma głębokość dziewięciu milimetrów, a wzmocnione ściany boczne i nici składają się z dwóch warstw osnowy. Wszystko to sprawia, że ​​opony Porsche 911 Dakar doskonale sprawdzają się nawet w trudnym terenie i są bardzo odporne na przecięcia. Opcjonalnie dostępne są opony letnie i zimowe Pirelli P Zero, również z dwiema warstwami osnowy. Ale opony terenowe są standardem i zapewniają dynamikę samochodu sportowego również na drodze.

 

3-litrowy sześciocylindrowy silnik biturbo o mocy 480 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm zapewniają doskonałe osiągi i przekonujący dźwięk boksera. Nowy samochód sportowy przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy i dzięki oponom terenowym prędkość maksymalna jest ograniczona do 240 km/h.

 

Standardowo silnik jest wyposażony w ośmiobiegową przekładnię PDK i napęd na wszystkie koła Porsche. Standardowe wyposażenie obejmuje również skrętną tylną oś, mocowania silnika z 911 GT3 oraz stabilizator PDCC. Wzajemne współdziałanie wszystkich komponentów sprawia, że 911 Dakar jest równie dynamiczny na piasku i luźnych nawierzchniach, jak na północnej pętli toru Nürburgring. Maksymalne osiągi w terenie zapewniają również dwa nowe tryby jazdy, które można wybrać za pomocą obrotowego przełącznika na kierownicy. Tryb rajdowy jest idealny na luźne, nierówne nawierzchnie i obejmuje napęd na wszystkie koła skierowany na tył. W trybie Offroad wysoki prześwit jest aktywowany automatycznie. Ten tryb został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyczepności w trudnym terenie i na piasku. Oba nowe tryby jazdy obejmują również nową funkcję Rallye Launch Control, która umożliwia imponujące przyspieszenie na luźnych nawierzchniach i umożliwia poślizg kół o około 20 procent.



Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3
Wiadomości | 22.10.20

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Volkswagena ID.3

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Rusza kolejny sezon szkoleń techniki jazdy AMG Driving Academy Poland
Wiadomości | 07.06.21

Rusza kolejny sezon szkoleń techniki jazdy AMG Driving Academy Poland

Ósmy sezon wyjątkowej nauki jazdy. Nowy program szkoleniowy, nowe tory, nowy zespół trenerski.

Nowy Nissan Qashqai poznaliśmy wnętrze
Wiadomości | 07.12.20

Nowy Nissan Qashqai poznaliśmy wnętrze

Nowy Nissan Qashqai oferuje najwyższej klasy wzornictwo w zestawieniu z zaawansowanymi technologiami pokładowymi.