MotorSport | 17.11.22

Nowe Porsche 911 Dakar

Porsche świętuje niezwykłą światową premierę na Los Angeles Auto Show. Nowe Porsche 911 Dakar jest równie wygodne w terenie, jak i na autostradzie.

Ekskluzywny model, limitowany do 2500 sztuk, nie tylko pokazuje, że koncepcja Porsche 911 nie ma prawie żadnych ograniczeń. Przywołuje również pierwsze zwycięstwo Porsche w klasyfikacji generalnej Rajdu Paryż-Dakar w 1984 r., który był jednocześnie narodzinami wszystkich napęd na cztery koła w Porsche 911. Właśnie dlatego nowe 911 Dakar jest również oferowane z opcjonalnym pakietem Rallye Design, przypominającym ten kultowy zwycięski samochód.

 

Pierwszym rzucającym się w oczy szczegółem Porsche 911 Dakar jest prześwit, który jest o 50 mm większy niż w 911 Carrera ze sportowym zawieszeniem. A standardowy system podnoszenia może podnieść przód i tył o dodatkowe 30 milimetrów. Jego prześwit i kąt nachylenia dorównują prześwitowi konwencjonalnych SUV-ów. System podnoszenia służy nie tylko do powolnego pokonywania przeszkód, ale jest integralną częścią przestrojonego podwozia. Ustawienie „high level” umożliwia ambitne przygody w terenie przy prędkościach do 170 km/h. Powyżej tej prędkości samochód automatycznie obniża się do normalnego poziomu.

 

Dopełnieniem sportowych właściwości terenowych samochodu są specjalnie opracowane opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus (w rozmiarze 245/45 ZR 19 z przodu i 295/40 ZR 20 z tyłu). Gruby bieżnik ma głębokość dziewięciu milimetrów, a wzmocnione ściany boczne i nici składają się z dwóch warstw osnowy. Wszystko to sprawia, że ​​opony Porsche 911 Dakar doskonale sprawdzają się nawet w trudnym terenie i są bardzo odporne na przecięcia. Opcjonalnie dostępne są opony letnie i zimowe Pirelli P Zero, również z dwiema warstwami osnowy. Ale opony terenowe są standardem i zapewniają dynamikę samochodu sportowego również na drodze.

 

3-litrowy sześciocylindrowy silnik biturbo o mocy 480 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm zapewniają doskonałe osiągi i przekonujący dźwięk boksera. Nowy samochód sportowy przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy i dzięki oponom terenowym prędkość maksymalna jest ograniczona do 240 km/h.

 

Standardowo silnik jest wyposażony w ośmiobiegową przekładnię PDK i napęd na wszystkie koła Porsche. Standardowe wyposażenie obejmuje również skrętną tylną oś, mocowania silnika z 911 GT3 oraz stabilizator PDCC. Wzajemne współdziałanie wszystkich komponentów sprawia, że 911 Dakar jest równie dynamiczny na piasku i luźnych nawierzchniach, jak na północnej pętli toru Nürburgring. Maksymalne osiągi w terenie zapewniają również dwa nowe tryby jazdy, które można wybrać za pomocą obrotowego przełącznika na kierownicy. Tryb rajdowy jest idealny na luźne, nierówne nawierzchnie i obejmuje napęd na wszystkie koła skierowany na tył. W trybie Offroad wysoki prześwit jest aktywowany automatycznie. Ten tryb został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyczepności w trudnym terenie i na piasku. Oba nowe tryby jazdy obejmują również nową funkcję Rallye Launch Control, która umożliwia imponujące przyspieszenie na luźnych nawierzchniach i umożliwia poślizg kół o około 20 procent.



Premiera nowego Jeepa Wranglera 4xe
Premiery | 27.05.21

Premiera nowego Jeepa Wranglera 4xe

Może jeździć na cztery koła w trybie w pełni elektrycznym, z mocą 380 KM, od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy a pełne ładowanie trwa mniej niż 3 godziny.

SEAT Ateca 2020 wkrótce nowa odsłona bestsellerowego SUV-a
Wiadomości | 08.06.20

SEAT Ateca 2020 wkrótce nowa odsłona bestsellerowego SUV-a

15 czerwca zostanie zaprezentowana odświeżona wersja pierwszego SUV-a SEAT-a. Model Ateca od momentu zaprezentowania w 2016 roku sprzedał się w ponad 300 000 egzemplarzach, otwierając drogę kolejnym hiszpańskim pojazdom z segmentu ? Tarraco i Arona.

Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron
Tuning | 13.07.23

Audi NSU Prinz (1971) z mocą e- tron

Aby uczcić 150. rocznicę w zakładach Audi w Neckarsulm, dwunastu praktykantów zelektryfikowało klasyczny samochód wyprodukowany w 1971 roku wykorzystując komponenty z Audi e-tron i Audi Q7 TFSI e quattro.