Wiadomości | 11.04.20

McLaren Automotive przedstawia McLaren Tech Club

Przez najbliższe tygodnie McLaren opublikuje we wszystkich swoich kanałach komunikacyjnych serię krótkich filmów pokazujących technologie tworzone przez McLarena i stosowane w jego samochodach.

Mają edukować, dostarczać rozrywki oraz informować zarówno fanów jak i klientów pozostających w swoich domach. Wystarczy, że odwiedzą konta McLaren Automotive w social mediach, na YouTube czy też stronę internetową cars.mclaren.com.

McLaren Tech Club (#McLarenTechClub) powstał dla tych, którzy chcieliby dogłębnie zapoznać się z istotą każdego z modeli McLarena i przy okazji wzbogacić swoją motoryzacyjną wiedzę. Filmy odkrywają przed widzami innowacyjne technologie stworzone przez projektantów i inżynierów McLarena na rzecz niewiarygodnych doznań z jazdy, z których znana jest pionierska dusza firmy i jej supersamochody.

Pierwszy film pt.: “How does the McLaren Elva keep you comfortable at 70mph without a windscreen?” (Co sprawia, że czujesz się komfortowo jadąc McLarenem Elva ponad 100 km/h bez przedniej szyby?) jest poświęcony rewolucyjnemu systemowi aktywnego zarządzania przepływem powietrza (McLaren Active Air Management System - AAMS) zastosowanemu w McLarenie Elva, najnowszym modelu z serii Ultimate.

Rozpoznawalną cechą tego wyprodukowanego w serii roadstera jest brak nie tylko przedniej szyby, ale także dachu i szyb bocznych.

Nowy McLaren Elva w swojej postaci samochodu z otwartym kokpitem jest niejako destylatem tego, co daje największą przyjemność z jazdy. Fundamentem takiego podejścia jest pierwszy na świecie system aktywnego zarządzania przepływem powietrza, który tworzy „bańkę spokoju” dla kierowcy i pasażera, pomimo braku w samochodzie przedniej szyby. W filmie z serii Tech Club, Dan Parry-Williams, dyrektor projektowania inżynieryjnego, przedstawia widzom to innowacyjne rozwiązanie pozwalające na komfortową jazdę z prędkością ponad 100 km/h bez fizycznej bariery chroniącej kierowcę i pasażera przed pędem powietrza i zanurzenie się w doświadczeniu zapierającym dech w piersiach.

“Czy da się stworzyć wirtualną osłonę, gdy pomiędzy tobą a powietrzem pędzącym w twoją stronę nie ma absolutnie bez niczego? Takie wyzwanie postawiliśmy przed sobą projektując nowy model Elva.”

Dan Parry-Williams, dyrektor projektowania inżynieryjnego, McLaren Automotive

Filmy stworzone są tak, aby były dostępne i zrozumiałe dla widzów w każdym wieku. Drugi z serii – którego premiera jest dziś – ma tytuł „What makes the McLaren Senna GTR's wing design so unique?” (Co sprawia, że wygląd spoilera McLarena Senny GTR jest tak wyjątkowy?).



Ken Block sprzedaje swojego Forda F-150 z 1977 roku zwanego HOONITRUCK
Tuning | 16.06.21

Ken Block sprzedaje swojego Forda F-150 z 1977 roku zwanego HOONITRUCK

Legendarny Hoonitruck może być Twój za jedyne 1,100,000 dolarów. Zobacz wideo z prezentacji tego niesamowicie podrasowanego Forda.

Mistrz świata Formuły 1 Jenson Button testuje najnowszy projekt od Lotus Advanced Performance
Super Cars | 14.10.22

Mistrz świata Formuły 1 Jenson Button testuje najnowszy projekt od Lotus Advanced Performance

Limitowana edycja modelu Lotus Evija Fittipaldi czysto elektrycznego hipersamochodu upamiętnia kultowe pięć dekad samochodu wyścigowego Lotus Type 72.

Poznaliśmy cenę CUPRA Formentor VZ5 w Polsce
Wiadomości | 15.11.21

Poznaliśmy cenę CUPRA Formentor VZ5 w Polsce

Najszybszy hiszpański crossover, 390 KM, pięciocylindrowy silnik TSI o pojemności 2,5 l, najnowocześniejsze systemy wspomagania i ekscytujący design.