Przez najbliższe tygodnie McLaren opublikuje we wszystkich swoich kanałach komunikacyjnych serię krótkich filmów pokazujących technologie tworzone przez McLarena i stosowane w jego samochodach.
Mają edukować, dostarczać rozrywki oraz informować zarówno fanów jak i klientów pozostających w swoich domach. Wystarczy, że odwiedzą konta McLaren Automotive w social mediach, na YouTube czy też stronę internetową cars.mclaren.com.
McLaren Tech Club (#McLarenTechClub) powstał dla tych, którzy chcieliby dogłębnie zapoznać się z istotą każdego z modeli McLarena i przy okazji wzbogacić swoją motoryzacyjną wiedzę. Filmy odkrywają przed widzami innowacyjne technologie stworzone przez projektantów i inżynierów McLarena na rzecz niewiarygodnych doznań z jazdy, z których znana jest pionierska dusza firmy i jej supersamochody.
Pierwszy film pt.: “How does the McLaren Elva keep you comfortable at 70mph without a windscreen?” (Co sprawia, że czujesz się komfortowo jadąc McLarenem Elva ponad 100 km/h bez przedniej szyby?) jest poświęcony rewolucyjnemu systemowi aktywnego zarządzania przepływem powietrza (McLaren Active Air Management System - AAMS) zastosowanemu w McLarenie Elva, najnowszym modelu z serii Ultimate.
Rozpoznawalną cechą tego wyprodukowanego w serii roadstera jest brak nie tylko przedniej szyby, ale także dachu i szyb bocznych.
Nowy McLaren Elva w swojej postaci samochodu z otwartym kokpitem jest niejako destylatem tego, co daje największą przyjemność z jazdy. Fundamentem takiego podejścia jest pierwszy na świecie system aktywnego zarządzania przepływem powietrza, który tworzy „bańkę spokoju” dla kierowcy i pasażera, pomimo braku w samochodzie przedniej szyby. W filmie z serii Tech Club, Dan Parry-Williams, dyrektor projektowania inżynieryjnego, przedstawia widzom to innowacyjne rozwiązanie pozwalające na komfortową jazdę z prędkością ponad 100 km/h bez fizycznej bariery chroniącej kierowcę i pasażera przed pędem powietrza i zanurzenie się w doświadczeniu zapierającym dech w piersiach.
“Czy da się stworzyć wirtualną osłonę, gdy pomiędzy tobą a powietrzem pędzącym w twoją stronę nie ma absolutnie bez niczego? Takie wyzwanie postawiliśmy przed sobą projektując nowy model Elva.”
Dan Parry-Williams, dyrektor projektowania inżynieryjnego, McLaren Automotive
Filmy stworzone są tak, aby były dostępne i zrozumiałe dla widzów w każdym wieku. Drugi z serii – którego premiera jest dziś – ma tytuł „What makes the McLaren Senna GTR's wing design so unique?” (Co sprawia, że wygląd spoilera McLarena Senny GTR jest tak wyjątkowy?).