Futurystyczna limitowana edycja składająca hołd kultowemu statusowi Countacha jako rewolucyjnego łamacza zasad projektowania i technologii, odtworzonego na potrzeby XXI wieku.
Lamborghini Countach LPI 800-4. Wzorzec wzornictwa i technologii dla nowoczesnych supersamochodów sportowych.
Podczas obchodów 50. rocznicy powstania modelu Countach, na targach The Quail: A Motorsports Gathering w USA zostaje zaprezentowany model Countach LPI 800-4. Wizjonerski, futurystyczny, wyprodukowany w zaledwie 112 egzemplarzach, który jest przykładem legendarnego designu i inżynierii Countacha w czystej i nowatorskiej interpretacji. Hybrydowy silnik V12 z 48-woltowym silnikiem elektrycznym i technologią superkondensatorów.
Jego purystyczne linie są natychmiast rozpoznawalne ze spuścizny Countach: patriarchy nowoczesnych supersamochodów sportowych i designu Lamborghini. Dzięki wolnossącemu silnikowi V12 w połączeniu z hybrydową technologią superkondensatorów Lamborghini, Countach LPI 800-4 zachowuje niepowtarzalne wrażenia i dźwięk V12 z zamontowanej jednostki napędowej Longitudinale Posteriore (LP) w połączeniu z technologią hybrydową opracowaną dla Siána. Dostarczając 814 CV jako maksymalną łączną moc (zaokrągloną do 800 w nazwie) z wolnossącej jednostki napędowej (780 CV) i silnika elektrycznego (34 CV) do stałej skrzyni biegów z napędem na cztery koła, LPI 800-4 osiąga szczytowe osiągi Lamborghini na poziomie 0 Przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, 0-200 km/h w 8,6 sekundy i prędkości maksymalnej 355 km/h.
„Countach LPI 800-4 to wizjonerski samochód chwili, podobnie jak jego poprzednik”, mówi prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini Stephan Winkelmann. „Jedna z najważniejszych ikon motoryzacji, Countach nie tylko ucieleśnia założenia projektowe i inżynieryjne Lamborghini, ale reprezentuje naszą filozofię odkrywania granic na nowo, osiągania nieoczekiwanych i niezwykłych oraz, co najważniejsze, bycia „rzeczą marzeń”. Countach LPI 800-4 składa hołd temu dziedzictwu Lamborghini, ale nie jest retrospektywnym: wyobraża, jak kultowy Countach z lat 70. i 80. mógł ewoluować w elitarny supersportowy model tej dekady. Podtrzymuje tradycję Lamborghini polegającą na patrzeniu w przyszłość, odkrywaniu nowych rozwiązań projektowych i technologicznych, jednocześnie celebrując DNA naszej marki. To Lamborghini, które z natury wyraża trwałą i emocjonalną moc marki: zawsze inspirujące i ekscytujące, aby zobaczyć, usłyszeć, a przede wszystkim jeździć”.
Charakterystyczna sylwetka Countacha z podstawową linią biegnącą od przodu do tyłu, ostrymi kątami i liniami oraz charakterystycznym klinowym kształtem, innowacyjnym nowoczesnym supersportowym designem, a także przyszłymi modelami Lamborghini. Countach LPI 800-4 rozwija charakterystyczne linie pięciu modeli Countach przez prawie 20 lat, skoncentrowane na najczystszej realizacji kultowego designu motoryzacyjnego.
Ostateczny zarys jest czysty i uporządkowany, z odniesieniami do pierwszej wersji produkcyjnej LP 500 i LP 400. Nadając LPI 800-4 charakterystyczną twarz Countach, inspirację zaczerpnięto z edycji Quattrovalvole w wyrazistych liniach przedniej maski z długą, niską prostokątną osłoną chłodnicy i reflektorami, a także w nadkolach z ich sześciokątnym motywem. Ostre nachylenie szklarni przyjmuje proste linie przypominające oryginalny Countach, przylegając do mocnej, czystej linii przód-tył. Poza czystymi liniami nie ma stałego tylnego skrzydła, a wloty powietrza są płynnie wkomponowane w mocne barki samochodu, ozdobione charakterystycznymi „skrzela” Countacha. Kultowe i aerodynamicznie mocne wloty powietrza NACA wycięte w bokach i drzwiach Countach LPI 800-4, podczas gdy charakterystyczne linie Periscopio biegnące przez dach do tyłu samochodu, szczególnie charakterystyczne, gdy patrzy się z góry, wydają się unosić w kierunku tyłu z auta.
Tył Countacha LPI 800-4 jest natychmiast rozpoznawalny po charakterystycznym odwróconym kształcie klina, z tylnym zderzakiem o niższej, bardziej smukłej linii i wzorem „hexagonita” kształtującym trzyczęściowe tylne światła. LPI 800-4 ma cztery mocne rury wydechowe z rodziny Countach, połączone w tylnym dyfuzorze z włókna węglowego. Dostęp dla kierowcy i pasażera odbywa się oczywiście przez niesławne drzwi nożycowe, po raz pierwszy wprowadzone w Countach i które stały się sygnaturą Lamborghini V12.