Super Cars | 29.07.22

Nowe Ferrari 296 GT3 zaprojektowane do wyścigów GT

Najnowsza ewolucja dwumiejscowej sportowej berlinetty firmy Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu, która na nowo definiuje ideę zabawy za kierownicą.

Ferrari 296 GT3 reprezentuje przyszłość Rozbrykanego Konia w wyścigach GT, sektora, który zawsze widział najściślejsze relacje z klientami oraz największy transfer technologii i innowacyjnych rozwiązań do samochodów produkcyjnych. Model 296 GT3 wyrósł z modelu 296 GTB, najnowszej ewolucji dwumiejscowej, sportowej berlinetty firmy Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu. 296 GT3 łączy w sobie wartości swojego drogowego „bliźniaka”, jednocześnie dodając głębi. Wynika to z zaangażowania i know-how wszystkich w Competizioni GT.

 

Ferrari 296 GT3 to innowacyjny projekt na torze i poza nim, który producent Rozbrykany Koń postanowił rozwinąć, aby kontynuować zwycięską tradycję sięgającą 1949 roku, kiedy 166 MM triumfował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To nowe podejście do designu, zarządzania samochodem na wszystkich etapach weekendu wyścigowego, elektroniki, a nawet architektury silnika, 6-cylindrowy turbodoładowany 120°. Nowy koncept stworzony z myślą o potrzebach zespołów, zawodowych kierowców i dżentelmenów, na których od zawsze skupiało się Ferrari. Ten samochód został skrupulatnie zaprojektowany w każdym szczególe i pod każdym kątem, zgodnie z nowymi przepisami GT3.

 

296 GT3 oznacza powrót na tor Ferrari z sześciocylindrowym silnikiem, mimo że zgodnie z przepisami technicznymi nie ma jednostki elektrycznej, jak w 296 GTB. W przypadku silnika spalinowego V6 296 GT3 wprowadzono konfigurację vee 120° z równomiernie rozmieszczonymi zapłonami. Opiera się to na jego drogowym bliźniaku, podobnie jak umiejscowienie turbosprężarek wewnątrz vee. Wszystko to przynosi znaczące korzyści w zakresie kompaktowości, niższego środka ciężkości i zmniejszonej masy, a także pomaga osiągnąć bardzo wysoki poziom mocy. Silnik, który zawsze był sercem projektów Ferrari, jest bardziej wysunięty do przodu i niżej niż w wersji drogowej, dzięki niższemu środkowi ciężkości i sztywności skrętnej, która jest o około 10% wyższa niż w 488 GT3 .

 

Architektura jest zwycięska pod względem kolejności zapłonu, integracji kolektorów dolotowych i mocowań silnika po bokach wlotowych głowic cylindrów: silnik jest lżejszy i bardziej kompaktowy dzięki wyeliminowaniu zewnętrznych skrzynek i podpór. Jego wewnętrzna dynamika płynów korzysta ze zmniejszenia objętości, zwiększając efektywność spożycia.

 

Inżynierowie Ferrari współpracowali z partnerami, aby zaprojektować i dostroić całą wewnętrzną dynamikę płynów silnika oraz poszczególne komponenty zastosowane w torowej wersji jednostki napędowej. Ich celem było zapewnienie bezkompromisowych osiągów, niezawodności i właściwości jezdnych zarówno podczas wyścigów „Sprint”, jak i „Endurance”. W przypadku tego typu zawodów zrobili wszystko, aby znacznie ograniczyć zużycie bez poświęcania wydajności, dążąc do bardziej elastycznych strategii wyścigowych i skróconego czasu interwencji. Na przykład alternator jest przymocowany do skrzyni biegów, aby poprawić zwartość i sztywność jednostki oraz ułatwić dostęp technikom.

 

Skrzynia biegów 296 GT3 jest nowa i specjalnie opracowana dla tego samochodu. Projektanci zdecydowali się na jednotarczowe sprzęgło z sześcioma biegami, ułożonymi poprzecznie dla lepszej aerodynamiki i rozkładu masy. Uruchamianie sprzęgła jest teraz elektroniczne i można je kontrolować z kierownicy, a nie mechanicznie za pomocą pedału nożnego, podczas gdy zmiana biegów jest uruchamiana elektrycznie. Miniaturyzacja komponentów i użycie materiałów najwyższej jakości umożliwiły zmniejszenie masy skrzyni biegów Xtrac, co korzystnie wpłynęło na osiągi.



Pierwszy elektryczny SUV Lexusa model RZ
Elektryczne | 03.12.21

Pierwszy elektryczny SUV Lexusa model RZ

Wideo. Lexus zaprezentował teaser zupełnie nowego bezemisyjnego modelu RZ, który jest pierwszym samochodem elektrycznym marki.

Już jutro kolejna wirtualna premiera tym razem nowy Tiguan
Wiadomości | 30.06.20

Już jutro kolejna wirtualna premiera tym razem nowy Tiguan

Tiguan stał się najbardziej udanym modelem w Grupie Volkswagen i najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie. Już jutro dowiemy się więcej na temat nowego Tiguana. Odliczanie trwa ...

Tak to prawda. Hyundai Prophecy oraz 45 EV trafią do seryjnej produkcji
Wiadomości | 24.04.20

Tak to prawda. Hyundai Prophecy oraz 45 EV trafią do seryjnej produkcji

Hyundai stawia na odważną stylistykę. Elegancki Hyundai Prophecy oraz concept 45 EV trafią do seryjnej produkcji. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi nowy crossover wzorowany na studyjnym Hyundaiu 45 EV. Rok później dołączy do niego Hyundai Prophecy następca Ioniqa.