Super Cars | 29.07.22

Nowe Ferrari 296 GT3 zaprojektowane do wyścigów GT

Najnowsza ewolucja dwumiejscowej sportowej berlinetty firmy Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu, która na nowo definiuje ideę zabawy za kierownicą.

Ferrari 296 GT3 reprezentuje przyszłość Rozbrykanego Konia w wyścigach GT, sektora, który zawsze widział najściślejsze relacje z klientami oraz największy transfer technologii i innowacyjnych rozwiązań do samochodów produkcyjnych. Model 296 GT3 wyrósł z modelu 296 GTB, najnowszej ewolucji dwumiejscowej, sportowej berlinetty firmy Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu. 296 GT3 łączy w sobie wartości swojego drogowego „bliźniaka”, jednocześnie dodając głębi. Wynika to z zaangażowania i know-how wszystkich w Competizioni GT.

 

Ferrari 296 GT3 to innowacyjny projekt na torze i poza nim, który producent Rozbrykany Koń postanowił rozwinąć, aby kontynuować zwycięską tradycję sięgającą 1949 roku, kiedy 166 MM triumfował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To nowe podejście do designu, zarządzania samochodem na wszystkich etapach weekendu wyścigowego, elektroniki, a nawet architektury silnika, 6-cylindrowy turbodoładowany 120°. Nowy koncept stworzony z myślą o potrzebach zespołów, zawodowych kierowców i dżentelmenów, na których od zawsze skupiało się Ferrari. Ten samochód został skrupulatnie zaprojektowany w każdym szczególe i pod każdym kątem, zgodnie z nowymi przepisami GT3.

 

296 GT3 oznacza powrót na tor Ferrari z sześciocylindrowym silnikiem, mimo że zgodnie z przepisami technicznymi nie ma jednostki elektrycznej, jak w 296 GTB. W przypadku silnika spalinowego V6 296 GT3 wprowadzono konfigurację vee 120° z równomiernie rozmieszczonymi zapłonami. Opiera się to na jego drogowym bliźniaku, podobnie jak umiejscowienie turbosprężarek wewnątrz vee. Wszystko to przynosi znaczące korzyści w zakresie kompaktowości, niższego środka ciężkości i zmniejszonej masy, a także pomaga osiągnąć bardzo wysoki poziom mocy. Silnik, który zawsze był sercem projektów Ferrari, jest bardziej wysunięty do przodu i niżej niż w wersji drogowej, dzięki niższemu środkowi ciężkości i sztywności skrętnej, która jest o około 10% wyższa niż w 488 GT3 .

 

Architektura jest zwycięska pod względem kolejności zapłonu, integracji kolektorów dolotowych i mocowań silnika po bokach wlotowych głowic cylindrów: silnik jest lżejszy i bardziej kompaktowy dzięki wyeliminowaniu zewnętrznych skrzynek i podpór. Jego wewnętrzna dynamika płynów korzysta ze zmniejszenia objętości, zwiększając efektywność spożycia.

 

Inżynierowie Ferrari współpracowali z partnerami, aby zaprojektować i dostroić całą wewnętrzną dynamikę płynów silnika oraz poszczególne komponenty zastosowane w torowej wersji jednostki napędowej. Ich celem było zapewnienie bezkompromisowych osiągów, niezawodności i właściwości jezdnych zarówno podczas wyścigów „Sprint”, jak i „Endurance”. W przypadku tego typu zawodów zrobili wszystko, aby znacznie ograniczyć zużycie bez poświęcania wydajności, dążąc do bardziej elastycznych strategii wyścigowych i skróconego czasu interwencji. Na przykład alternator jest przymocowany do skrzyni biegów, aby poprawić zwartość i sztywność jednostki oraz ułatwić dostęp technikom.

 

Skrzynia biegów 296 GT3 jest nowa i specjalnie opracowana dla tego samochodu. Projektanci zdecydowali się na jednotarczowe sprzęgło z sześcioma biegami, ułożonymi poprzecznie dla lepszej aerodynamiki i rozkładu masy. Uruchamianie sprzęgła jest teraz elektroniczne i można je kontrolować z kierownicy, a nie mechanicznie za pomocą pedału nożnego, podczas gdy zmiana biegów jest uruchamiana elektrycznie. Miniaturyzacja komponentów i użycie materiałów najwyższej jakości umożliwiły zmniejszenie masy skrzyni biegów Xtrac, co korzystnie wpłynęło na osiągi.



Przedstawiamy zupełnie nowego Nissana JUKE w Australii
Premiery | 19.05.20

Przedstawiamy zupełnie nowego Nissana JUKE w Australii

Większy, odważniejszy, lepszy. Zupełnie nowy Nissan JUKE jest napędzany trzycylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra (84 kW / 180 Nm), który zapewnia imponującą wydajność i imponującą wydajność, a także funkcję zatrzymania / rozruchu na biegu jałowym w połączeniu z siedmiobiegową skrzynią DCT w standardzie

Całkowicie nowy Rezvani Vengeance czyli najbardziej wytrzymały trzyrzędowy SUV na świecie
Tuning | 11.10.22

Całkowicie nowy Rezvani Vengeance czyli najbardziej wytrzymały trzyrzędowy SUV na świecie

Najmocniejszy model kalifornijskiej firmy, który oferuje również nowy kuloodporny pakiet wojskowy. Cena już od ćwierć miliona dolarów.

Marka Jeep przedstawia nowego Gladiatora
Premiery | 14.09.23

Marka Jeep przedstawia nowego Gladiatora

Najbardziej wszechstronny i wyrafinowany Jeep Gladiator w historii o największych możliwościach terenowych na świecie z nową kultową osłoną chłodnicy z siedmioma szczelinami.