Premiery | 25.01.24

Nowe elektryczne Porsche Macan

Porsche prezentuje nowego, w pełni elektrycznego Macana. Druga generacja tego udanego SUV-a z uderzającym designem została zaprezentowana w Singapurze.

Porsche wprowadza na rynek swój drugi całkowicie elektryczny model: Macan, który wyznacza nowe standardyi jest to pierwszy w pełni elektryczny SUV Porsche.

 

Nowy Macan z układami napędowymi o mocy do 470 kW (639 KM) zapewnia e-osiągi w każdym terenie i wysoki poziom codziennej użyteczności. Osiągom porównywalnym z samochodami sportowymi towarzyszy szybkie ładowanie o mocy do 270 kW i zasięg do 613 km w trybie WLTP.

 

Dziesięć lat po premierze Porsche Macan wkracza w drugą generację modelu, teraz w wersji całkowicie elektrycznej. Poprzez swój postępowy, ponadczasowy design, charakterystyczne dla Porsche osiągi, zasięg na długich dystansach i wysoką praktyczność w codziennym użytkowaniu, nowe Macan 4 i nowy Macan Turbo mają na celu całkowite spełnienie wymagań klientów Porsche wybierających SUV-a. „Przenosimy Macana na zupełnie nowy poziom – dzięki wyjątkowym parametrom E-Performance, nowemu doświadczeniu kierowcy i bardzo imponującemu designowi” – powiedział Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG, z okazji światowej premiery w Singapurze.

 

Porsche wykorzystuje wyłącznie najnowszą generację silników elektrycznych PSM ze stałym wzbudzeniem na przedniej i tylnej osi, aby osiągnąć doskonałą wydajność i zapewnić optymalną powtarzalność mocy wyjściowej. Już same liczby wskazują na najwyższą klasę E-Performance: w połączeniu z Launch Control Macan 4 wytwarza do 300 kW (408 KM) mocy w trybie overboost, podczas gdy Macan Turbo może pochwalić się mocą do 470 kW (639). Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 650 i 1130 Nm. Gwarantuje to doskonałe właściwości jezdne. Macan 4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, a Macan Turbo w zaledwie 3,3 sekundy. Obydwa modele osiągają prędkości maksymalne odpowiednio 220 i 260 km/h.

 

Nowa platforma Premium Electric o architekturze 800 V


Silniki elektryczne czerpią energię z umieszczonego w podwoziu akumulatora litowo-jonowego o pojemności brutto 100 kWh, z czego aktywnie można wykorzystać aż do 95 kWh. Akumulator HV to centralny element nowo opracowanej platformy elektrycznej Premium Platform Electric (PPE) o architekturze 800 V, zastosowanej przez Porsche po raz pierwszy w nowym Macanie. Moc ładowania DC wynosi do 270 kW. W odpowiedniej stacji szybkiego ładowania akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu około 21 minut. Na stacjach ładowania 400 V wyłącznik wysokiego napięcia w akumulatorze umożliwia ładowanie bankowe, skutecznie dzieląc akumulator 800 V na dwa akumulatory, każdy o napięciu znamionowym 400 V. Umożliwia to wyjątkowo wydajne ładowanie bez dodatkowego wzmacniacza HV z mocą do 135 kW. W domowych skrzynkach ściennych możliwe jest ładowanie prądem zmiennym z mocą do 11 kW.



Ferrari SF90 Spider w wersji MANSORY F9XX Tempesta Celeste
Tuning | 08.03.23

Ferrari SF90 Spider w wersji MANSORY F9XX Tempesta Celeste

Tylko 3 klientów na całym świecie będzie mogło cieszyć się tą wyjątkową przyjemnością, która gwarantuje, że każdy z tych pojazdów opuści fabrykę jako niepowtarzalny egzemplarz.

H1st vision, samochód koncepcyjny zaprojektowany przez Software République
Concept Cars | 19.06.23

H1st vision, samochód koncepcyjny zaprojektowany przez Software République

Prawdziwe doświadczenie wykraczające poza mobilność samochodową, wizja H1st to nie tylko samochód koncepcyjny: to namacalna wizja mobilności jutra.

75 lat sportowych samochodów Porsche, historia sukcesu
Wiadomości | 30.01.23

75 lat sportowych samochodów Porsche, historia sukcesu

W 1948 roku Ferry Porsche zrealizował swoje marzenie o samochodzie sportowym: wraz ze swoim zespołem wyprodukował Porsche 356 No.1 Roadster.