MotorSport | 07.12.23

Prototyp Rodin Cars FZERO podczas swojego pierwszego przejazdu po torze

Koncepcja FZERO została po raz pierwszy ujawniona światu w zeszłym roku, a teraz zaprojektowany i wyprodukowany w Nowej Zelandii hipersamochód wszedł w fazę testów i rozwoju.

Projekt FZERO został zaprojektowany i opracowany w najnowocześniejszym zakładzie Rodin Cars w pobliżu Mount Lyford na niezwykle pięknej Wyspie Południowej w Nowej Zelandii. Obiekt obejmuje trzy specjalnie zbudowane obwody testowe i zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny. Siłą napędową Rodin Cars i projektantem FZERO i jego specjalnie zaprojektowanego silnika V10 z podwójnym turbodoładowaniem jest David Dicker; miliarder technologii i zapalony kierowca wyścigowy.

 

Pan Dicker osobiście zasiadł za kierownicą FZERO podczas jego pierwszej przejażdżki i był pod wielkim wrażeniem osiągów i trwałości samochodu; „Chociaż przed testami i rozwojem długa droga, uruchomienie FZERO po raz pierwszy napawa mnie ogromną dumą z tego, co wszyscy w Rodin Cars osiągnęli, wprowadzając ten program w życie. Test wypadł bardzo dobrze i mogliśmy pracować nad naszym programem. Jesteśmy podekscytowani, gdy projekt FZERO wkracza w kolejną fazę. To naprawdę samochód inny niż wszystkie.”

 

Po kilku okrążeniach instalacyjnych FZERO wrócił do pit-stopu Rodin Cars w celu odprawy i sprawdzenia systemów, po czym hipersamochód ponownie wyjechał na tor, aby jeździć przez resztę dnia, rejestrując pierwszy z wielu ważnych kilometrów rozwojowych.

 

Hipersamochód FZERO z zamkniętym kokpitem obiecuje niesamowity poziom wydajności i dynamiki i rzuci wyzwanie uznanym hipersamochodom torowym firm Aston Martin, Gordon Murray Automotive i Mercedes-AMG. Głównym celem FZERO jest zapewnienie wrażeń z jazdy jak żaden inny, wykorzystanie surowych emocji związanych z prędkością i niesamowitymi osiągami.

 

FZERO napędzany jest 4-litrowym silnikiem V10 z podwójnym turbodoładowaniem, zaprojektowanym przez założyciela i dyrektora generalnego Rodin Cars, Davida Dickera. Silnik ten – znany jako RC.TEN – rozwija moc 1013 KM (755 kW) przy 9500 obr./min, zużywając jedynie 11 psi doładowania. Obecnie w fazie rozwoju jest wolnossąca wersja RC.TEN. RC.TEN umożliwi FZERO osiągnięcie maksymalnej prędkości 360 km/h.

 

Po zbudowaniu dwóch prototypowych silników w Wielkiej Brytanii przez Neila Brown Engineering, rozwój i produkcja RC.TEN została przeniesiona do siedziby Rodin Cars. W ramach dalszego ekscytującego rozwoju Rodin Cars zamierza zaoferować RC.TEN jako silnik skrzyniowy do zastosowań w sportach motorowych.

 

Dziennikarz: Łukasz Wiera



Nowa SKODA OCTAVIA Liftback: przestronność, innowacje i elegancka linia nadwozia
Wiadomości | 29.04.20

Nowa SKODA OCTAVIA Liftback: przestronność, innowacje i elegancka linia nadwozia

Jeszcze większa przestronność, elegancja w stylu coupé oraz innowacyjne systemy multimedialne i asystenci wspomagania kierowcy, to tyko niektóre z cech wyróżniających nową SKODĘ OCTAVIA w wersji Liftback. Ikona marki stawia kolejne kroki na drodze do sukcesu. Nowa OCTAVIA będzie dostępna w wersjach zelektryfikowanych: z napędem hybrydowym typu plug-in, a także po raz pierwszy w technologii miękkiej hybrydy. Dla bestsellera marki przygotowano również szereg wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych najnowszej generacji Evo.

KTM X-BOW Odkryj zupełnie nowy concept car
Concept Cars | 24.10.20

KTM X-BOW Odkryj zupełnie nowy concept car

GTX & GT2 concept to pierwsze samochody wyścigowe GT, w których połączono homologowaną kabinę typu monocoque z homologowaną klatką bezpieczeństwa GT i fotelem wyścigowym z włókna węglowego. Wideo

Nowy Seat Arona premiera
Premiery | 14.04.21

Nowy Seat Arona premiera

Wygląd SEAT-a Arony również został dostosowany do nowego języka stylistycznego hiszpańskiej marki. Miejski SUV uzyskał bardziej agresywną, dynamiczną sylwetkę.