MotorSport | 07.12.23

Prototyp Rodin Cars FZERO podczas swojego pierwszego przejazdu po torze

Koncepcja FZERO została po raz pierwszy ujawniona światu w zeszłym roku, a teraz zaprojektowany i wyprodukowany w Nowej Zelandii hipersamochód wszedł w fazę testów i rozwoju.

Projekt FZERO został zaprojektowany i opracowany w najnowocześniejszym zakładzie Rodin Cars w pobliżu Mount Lyford na niezwykle pięknej Wyspie Południowej w Nowej Zelandii. Obiekt obejmuje trzy specjalnie zbudowane obwody testowe i zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny. Siłą napędową Rodin Cars i projektantem FZERO i jego specjalnie zaprojektowanego silnika V10 z podwójnym turbodoładowaniem jest David Dicker; miliarder technologii i zapalony kierowca wyścigowy.

 

Pan Dicker osobiście zasiadł za kierownicą FZERO podczas jego pierwszej przejażdżki i był pod wielkim wrażeniem osiągów i trwałości samochodu; „Chociaż przed testami i rozwojem długa droga, uruchomienie FZERO po raz pierwszy napawa mnie ogromną dumą z tego, co wszyscy w Rodin Cars osiągnęli, wprowadzając ten program w życie. Test wypadł bardzo dobrze i mogliśmy pracować nad naszym programem. Jesteśmy podekscytowani, gdy projekt FZERO wkracza w kolejną fazę. To naprawdę samochód inny niż wszystkie.”

 

Po kilku okrążeniach instalacyjnych FZERO wrócił do pit-stopu Rodin Cars w celu odprawy i sprawdzenia systemów, po czym hipersamochód ponownie wyjechał na tor, aby jeździć przez resztę dnia, rejestrując pierwszy z wielu ważnych kilometrów rozwojowych.

 

Hipersamochód FZERO z zamkniętym kokpitem obiecuje niesamowity poziom wydajności i dynamiki i rzuci wyzwanie uznanym hipersamochodom torowym firm Aston Martin, Gordon Murray Automotive i Mercedes-AMG. Głównym celem FZERO jest zapewnienie wrażeń z jazdy jak żaden inny, wykorzystanie surowych emocji związanych z prędkością i niesamowitymi osiągami.

 

FZERO napędzany jest 4-litrowym silnikiem V10 z podwójnym turbodoładowaniem, zaprojektowanym przez założyciela i dyrektora generalnego Rodin Cars, Davida Dickera. Silnik ten – znany jako RC.TEN – rozwija moc 1013 KM (755 kW) przy 9500 obr./min, zużywając jedynie 11 psi doładowania. Obecnie w fazie rozwoju jest wolnossąca wersja RC.TEN. RC.TEN umożliwi FZERO osiągnięcie maksymalnej prędkości 360 km/h.

 

Po zbudowaniu dwóch prototypowych silników w Wielkiej Brytanii przez Neila Brown Engineering, rozwój i produkcja RC.TEN została przeniesiona do siedziby Rodin Cars. W ramach dalszego ekscytującego rozwoju Rodin Cars zamierza zaoferować RC.TEN jako silnik skrzyniowy do zastosowań w sportach motorowych.

 

Dziennikarz: Łukasz Wiera



Nowy Nissan Qashqai pierwsze informacje
Wiadomości | 13.11.20

Nowy Nissan Qashqai pierwsze informacje

Trwają przygotowania do oficjalnej premiery trzeciej generacji pionierskiego crossovera Nissana, zapowiedzianej na wiosnę 2021 roku.

David Beckham jako nowy globalny ambasador Maserati
Wiadomości | 12.04.21

David Beckham jako nowy globalny ambasador Maserati

Globalna ikona sportu, filantrop, biznesmen i pionier stylu: David Beckham jest idealnym partnerem do towarzyszenia Maserati w kolejnym etapie jego podróży.

Alfa Romeo 33 Stradale, powrót legendy
Premiery | 30.08.23

Alfa Romeo 33 Stradale, powrót legendy

Po ponad 50 latach Alfa Romeo powraca do świata samochodów „fuoriserie” (budowanych na zamówienie) z limitowaną serią 33 sprzedanych już egzemplarzy.