MotorSport | 07.12.23

Prototyp Rodin Cars FZERO podczas swojego pierwszego przejazdu po torze

Koncepcja FZERO została po raz pierwszy ujawniona światu w zeszłym roku, a teraz zaprojektowany i wyprodukowany w Nowej Zelandii hipersamochód wszedł w fazę testów i rozwoju.

Projekt FZERO został zaprojektowany i opracowany w najnowocześniejszym zakładzie Rodin Cars w pobliżu Mount Lyford na niezwykle pięknej Wyspie Południowej w Nowej Zelandii. Obiekt obejmuje trzy specjalnie zbudowane obwody testowe i zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny. Siłą napędową Rodin Cars i projektantem FZERO i jego specjalnie zaprojektowanego silnika V10 z podwójnym turbodoładowaniem jest David Dicker; miliarder technologii i zapalony kierowca wyścigowy.

 

Pan Dicker osobiście zasiadł za kierownicą FZERO podczas jego pierwszej przejażdżki i był pod wielkim wrażeniem osiągów i trwałości samochodu; „Chociaż przed testami i rozwojem długa droga, uruchomienie FZERO po raz pierwszy napawa mnie ogromną dumą z tego, co wszyscy w Rodin Cars osiągnęli, wprowadzając ten program w życie. Test wypadł bardzo dobrze i mogliśmy pracować nad naszym programem. Jesteśmy podekscytowani, gdy projekt FZERO wkracza w kolejną fazę. To naprawdę samochód inny niż wszystkie.”

 

Po kilku okrążeniach instalacyjnych FZERO wrócił do pit-stopu Rodin Cars w celu odprawy i sprawdzenia systemów, po czym hipersamochód ponownie wyjechał na tor, aby jeździć przez resztę dnia, rejestrując pierwszy z wielu ważnych kilometrów rozwojowych.

 

Hipersamochód FZERO z zamkniętym kokpitem obiecuje niesamowity poziom wydajności i dynamiki i rzuci wyzwanie uznanym hipersamochodom torowym firm Aston Martin, Gordon Murray Automotive i Mercedes-AMG. Głównym celem FZERO jest zapewnienie wrażeń z jazdy jak żaden inny, wykorzystanie surowych emocji związanych z prędkością i niesamowitymi osiągami.

 

FZERO napędzany jest 4-litrowym silnikiem V10 z podwójnym turbodoładowaniem, zaprojektowanym przez założyciela i dyrektora generalnego Rodin Cars, Davida Dickera. Silnik ten – znany jako RC.TEN – rozwija moc 1013 KM (755 kW) przy 9500 obr./min, zużywając jedynie 11 psi doładowania. Obecnie w fazie rozwoju jest wolnossąca wersja RC.TEN. RC.TEN umożliwi FZERO osiągnięcie maksymalnej prędkości 360 km/h.

 

Po zbudowaniu dwóch prototypowych silników w Wielkiej Brytanii przez Neila Brown Engineering, rozwój i produkcja RC.TEN została przeniesiona do siedziby Rodin Cars. W ramach dalszego ekscytującego rozwoju Rodin Cars zamierza zaoferować RC.TEN jako silnik skrzyniowy do zastosowań w sportach motorowych.

 

Dziennikarz: Łukasz Wiera



Nowy Jeep Compass teraz bardziej zaawansowany technologicznie i połączony
Wiadomości | 15.05.20

Nowy Jeep Compass teraz bardziej zaawansowany technologicznie i połączony

Można już składać zamówienia na nowego Jeepa Compass, zbudowany na rynek europejski w fabryce FCA Melfi we Włoszech. Nowy model jest teraz produkowany we Włoszech, dzięki czemu Jeep gwarantuje średni czas dostawy z fabryki około trzech tygodni, a jednocześnie oferuje szereg zaawansowanych przyjaznych dla użytkownika technologii, które zapewniają bardziej wydajne, wygodne i połączone codzienne wrażenia z jazdy.

Zenvo Aurora jest najlżejszym i najmocniejszym samochodem drogowym marki
Super Cars | 19.08.23

Zenvo Aurora jest najlżejszym i najmocniejszym samochodem drogowym marki

Dwa warianty, agresywnie stylizowana Aurora Agil i elegancki grand touring Aurora Tur, oba z czterocylindrowym silnikiem V12 o pojemności 6,6 litra, wytwarzający 1250 KM.

Sedan oraz shooting brake. Już jutro dwie wersje Arteona podczas premiery online
Wiadomości | 23.06.20

Sedan oraz shooting brake. Już jutro dwie wersje Arteona podczas premiery online

Wprowadzony w 2017 roku Volkswagen Arteon to czterodrzwiowe coupe o sportowym, eleganckim wyglądzie. Dziś jego styl wcale się nie zestarzał i nadal jest aktualny. W katalogu brakowało jednak bardziej praktycznej wersji pojazdu. Jest to wariant Shooting Brake, oferujący większy bagażnik przy zachowaniu bardzo atrakcyjnego wyglądu.