MotorSport | 03.06.21

BMW M Motorsport prezentuje BMW M4 GT3 na torze Nürburgring

Podczas ostatnich testów przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring został zaprezentowany nowy flagowy model BMW GT, wart 415 000 euro netto.


BMW M Motorsport prezentuje BMW M4 GT3 na torze Nürburgring

Kurtyna zostaje podniesiona w BMW M4 GT3 w nowym designie BMW M Motorsport: przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring, nowy flagowy model BMW GT został zaprezentowany w nowych barwach, zapowiadając ostatnią fazę testów. BMW M4 GT3 weźmie udział w swoim pierwszym wyścigu 26 czerwca w czwartej rundzie Nürburgring Endurance Series (NLS). Cena zakupu samochodu, który przeszedł znaczną poprawę w zakresie właściwości jezdnych, efektywności kosztowej i eksploatacji, wyniesie 415 000 euro netto.


Od początku 2020 roku BMW M4 GT3 przeszło wiele etapów rozwoju. Zaczęło się to wirtualnie od symulacji CAD i CFD, a następnie kontynuowano przy użyciu silnika na stanowisku badawczym, montażu testowego podwozia i pracy w tunelu aerodynamicznym. Jednym z kamieni milowych było wprowadzenie na rynek 18 lipca 2020 r. Następnie przeprowadzono wiele testów na różnych torach wyścigowych, w których wielu kierowców fabrycznych BMW wniosło cenny wkład. W grudniu 2020 r. podczas BMW SIM Live Event Philipp Eng (AUT) zademonstrował kierownicę do BMW M4 GT3, opracowaną wspólnie z FANATEC. Jest to pierwsza na świecie kierownica, która bez przeróbek może być używana zarówno w prawdziwym samochodzie wyścigowym, jak i symulatorze.

 

W 2021 r. prace testowe kontynuowano w Monteblanco (ESP), Almerii (ESP) oraz na Nürburgring-Nordschleife. Samochód ma obecnie za sobą ponad 14 000 kilometrów testowych – to odpowiednik ponad 70 godzin czasu na torze. Przez cały ten etap inżynierowie BMW M Motorsport ciężko pracowali nad poprawą właściwości jezdnych i niezawodności samochodu na drodze do gotowości do wyścigu. Cel: znacznie obniżyć koszty cyklu życia i wydatki na konserwację w porównaniu z poprzednikiem. Po premierze i debiucie wyścigowym w czerwcu, BMW M4 GT3 przejdzie kolejne testy i wyścigi, zanim trafi do pierwszych klientów, którzy będą konkurować z samochodem na całym świecie w 2022 roku.

 

Największe ulepszenia w porównaniu do swojego poprzednika, BMW M6 GT3, dotyczą trzech obszarów: właściwości jezdnych, efektywności kosztowej i eksploatacji. Sprzęt do prowadzenia i kokpitu BMW M4 GT3 jest wygodniejszy dla kierowców amatorów, a samochód jest łatwiejszy na oponach i zapewnia większą spójność. Znacznie niższe koszty cyklu życia i dłuższe okresy międzyprzeglądowe silnika i skrzyni biegów to istotne czynniki ekonomiczne. Obsługa samochodu została znacznie ułatwiona dzięki temu, że wiele podstawowych ustawień można skonfigurować bezpośrednio z kierownicy, bez konieczności podłączania zewnętrznego laptopa.



GENESIS X Concept
Concept Cars | 31.03.21

GENESIS X Concept

Nowy model GT coupe o napędzie w pełni elektrycznym debiutuje podczas swojej premiery w Los Angeles. Wideo.

Limitowana edycja TECHART GTstreet R opartą na Porsche 911 Turbo S
Tuning | 18.02.23

Limitowana edycja TECHART GTstreet R opartą na Porsche 911 Turbo S

TECHART GTstreet R zawiera unikalną grafikę autorstwa światowej sławy filipińskiego artysty multimedialnego Ronalda Ventury.

Silnik Bugatti W16, jedyny 16-cylindrowy silnik na świecie stosowany w samochodzie
Wiadomości | 02.08.22

Silnik Bugatti W16, jedyny 16-cylindrowy silnik na świecie stosowany w samochodzie

8,0-litrowy silnik W16 napędza supersportowe samochody Bugatti od prawie 20 lat. Prawdziwe arcydzieło inżynierii, które stało się ikoną samą w sobie.