MotorSport | 03.06.21

BMW M Motorsport prezentuje BMW M4 GT3 na torze Nürburgring

Podczas ostatnich testów przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring został zaprezentowany nowy flagowy model BMW GT, wart 415 000 euro netto.


BMW M Motorsport prezentuje BMW M4 GT3 na torze Nürburgring

Kurtyna zostaje podniesiona w BMW M4 GT3 w nowym designie BMW M Motorsport: przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring, nowy flagowy model BMW GT został zaprezentowany w nowych barwach, zapowiadając ostatnią fazę testów. BMW M4 GT3 weźmie udział w swoim pierwszym wyścigu 26 czerwca w czwartej rundzie Nürburgring Endurance Series (NLS). Cena zakupu samochodu, który przeszedł znaczną poprawę w zakresie właściwości jezdnych, efektywności kosztowej i eksploatacji, wyniesie 415 000 euro netto.


Od początku 2020 roku BMW M4 GT3 przeszło wiele etapów rozwoju. Zaczęło się to wirtualnie od symulacji CAD i CFD, a następnie kontynuowano przy użyciu silnika na stanowisku badawczym, montażu testowego podwozia i pracy w tunelu aerodynamicznym. Jednym z kamieni milowych było wprowadzenie na rynek 18 lipca 2020 r. Następnie przeprowadzono wiele testów na różnych torach wyścigowych, w których wielu kierowców fabrycznych BMW wniosło cenny wkład. W grudniu 2020 r. podczas BMW SIM Live Event Philipp Eng (AUT) zademonstrował kierownicę do BMW M4 GT3, opracowaną wspólnie z FANATEC. Jest to pierwsza na świecie kierownica, która bez przeróbek może być używana zarówno w prawdziwym samochodzie wyścigowym, jak i symulatorze.

 

W 2021 r. prace testowe kontynuowano w Monteblanco (ESP), Almerii (ESP) oraz na Nürburgring-Nordschleife. Samochód ma obecnie za sobą ponad 14 000 kilometrów testowych – to odpowiednik ponad 70 godzin czasu na torze. Przez cały ten etap inżynierowie BMW M Motorsport ciężko pracowali nad poprawą właściwości jezdnych i niezawodności samochodu na drodze do gotowości do wyścigu. Cel: znacznie obniżyć koszty cyklu życia i wydatki na konserwację w porównaniu z poprzednikiem. Po premierze i debiucie wyścigowym w czerwcu, BMW M4 GT3 przejdzie kolejne testy i wyścigi, zanim trafi do pierwszych klientów, którzy będą konkurować z samochodem na całym świecie w 2022 roku.

 

Największe ulepszenia w porównaniu do swojego poprzednika, BMW M6 GT3, dotyczą trzech obszarów: właściwości jezdnych, efektywności kosztowej i eksploatacji. Sprzęt do prowadzenia i kokpitu BMW M4 GT3 jest wygodniejszy dla kierowców amatorów, a samochód jest łatwiejszy na oponach i zapewnia większą spójność. Znacznie niższe koszty cyklu życia i dłuższe okresy międzyprzeglądowe silnika i skrzyni biegów to istotne czynniki ekonomiczne. Obsługa samochodu została znacznie ułatwiona dzięki temu, że wiele podstawowych ustawień można skonfigurować bezpośrednio z kierownicy, bez konieczności podłączania zewnętrznego laptopa.



Zapowiedź przyszłości wg koncepcji Hyundaia
Concept Cars | 05.05.20

Zapowiedź przyszłości wg koncepcji Hyundaia

Samochody koncepcyjne Hyundai zapowiadają przyszłość. W najnowszych konceptach marki Hyundai zastosowano rozwiązania projektowe, które trafią do samochodów produkcyjnych. Samochody koncepcyjne umożliwiają producentom wprowadzanie nowych pomysłów i technologii do designu przyszłych samochodów. Niedawno Hyundai pokazał najnowszy koncept elektryczny Prophecy, który oddaje filozofię projektowania firmy o nazwie Sensuous Sportiness. Wideo poniżej.

Nowa ŠKODA OCTAVIA RS iV nowoczesne auto hybrydowe
Wiadomości | 03.03.20

Nowa ŠKODA OCTAVIA RS iV nowoczesne auto hybrydowe

ŠKODA po raz pierwszy wprowadza do oferty model z rodziny RS z hybrydowym napędem typu plug-in. Nowa ŠKODA OCTAVIA RS iV wyposażona jest w spalinowy silnik 1.4 TSI oraz elektryczny silnik 85 kW, zapewniające łączną moc 180 kW (245 KM).

BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63
Tuning | 20.01.22

BRABUS 800 XLP SUPERBLACK oparty na modelu Mercedes-AMG G 63

Wraz ze światową premierą ten wyjątkowy pickup, którego cena zaczyna się od 725 900 euro jest definicją nieograniczonej radości. V8 Biturbo, 800 KM.