Super Cars | 18.05.22

Ferrari przedstawia jedyny w swoim rodzaju model Ferrari Roma

Samochód posiada wykwintne, tradycyjne detale inspirowane stylem japońskim, zachowując jednocześnie czystą, wyrafinowaną elegancję oryginalnego samochodu.

Ferrari Tailor Made to ekskluzywny program dla tych, którzy chcą dostosować każdy element swojego Ferrari, aby stworzyć pojazd, który naprawdę odzwierciedla ich osobowość i gust. Klientom uczestniczącym w programie Tailor Made pomaga zespół ekspertów kierowany przez osobistego projektanta, który interpretuje ich pragnienia, zachowując jednocześnie standardy estetyczne marki Ferrari.

 

Historia tego konkretnego samochodu rozpoczęła się, gdy Evan Orensten i Josh Rubin, założyciele wielokrotnie nagradzanej niezależnej amerykańskiej publikacji poświęconej designowi, kulturze i technologii COOL HUNTING, otrzymali i zaakceptowali możliwość dostosowania Ferrari Roma, aby zbadać, jak daleko Indywidualny program personalizacji Ferrari może naprawdę przekroczyć granice.

W salonie Ferrari Tailor Made w Nowym Jorku spotkali Flavio Manzoniego, dyrektora ds. designu Ferrari. Właśnie wrócili z kilku podróży badawczych do Japonii, gdzie zanurzyli się w tradycyjnym rzemiośle i metodach rzemieślniczych tego kraju, i zaproponowali wprowadzenie niektórych z tych pomysłów i unikalnych materiałów w podróż Tailor Made, zgodnie z wizją COOL HUNTING.

Flavio Manzoni i jego zespół inspirowali się podobieństwami między włoską i japońską kulturą i filozofią projektowania: zdecydowanym przywiązaniem do jakości, emocjonalnym zaangażowaniem w klienta i znakomitymi umiejętnościami rzemieślniczymi przekazywanymi z pokolenia na pokolenie.

 

Powstał pomysł – stworzyć Ferrari wykorzystujące niektóre z unikalnych materiałów opracowanych na podstawie tradycyjnych japońskich technik, przy jednoczesnym wykorzystaniu zwyczajowych innowacji Ferrari w celu ich modyfikacji w celu spełnienia wymagań trwałości i funkcjonalności, których wymaga nowoczesny samochód o wysokich osiągach.

Tradycyjne japońskie barwniki w kolorze indygo zainspirowały kolorystykę Ferrari Roma, w szczególności żywy niebieski lakier zewnętrzny, który został specjalnie opracowany dla tego samochodu i nazwany Indigo Metal. Ten żywy kolor doskonale podkreśla czystość kształtu Ferrari Roma – światło wydaje się płynąć po jego karoserii, podkreślając jego linie poprzez światła i cień.

Indygo zajmuje ważne miejsce w japońskiej kulturze projektowania, a tradycyjny barwnik jest wytwarzany w sposób naturalny. COOL HUNTING odwiedził Toyama, jedną z zaledwie pięciu pozostałych farm indygo w Tokushimie, tradycyjnym japońskim regionie uprawy indygo. Dowiedzieli się, że barwnik pochodzi z zielonej rośliny, która po zebraniu i fermentacji staje się sukumo, tradycyjnym suszonym japońskim indygo, które miesza się z ługiem, sake i proszkiem wapiennym, aby stworzyć autentyczny barwnik indygo Hon-Ai. Ze względu na swoje właściwości przeciwdrobnoustrojowe był tradycyjnie używany do produkcji pościeli, pościeli i odzieży.

Ta sama paleta kolorów została wykorzystana do połączenia nadwozia i wnętrza pojazdu w jedno subtelne, całościowe zestawienie. Odcień indygo znajduje się również w tkaninie sakiori użytej do wykończeń siedzeń i dywaników.

Sakiori to jeden z najstarszych na świecie przykładów upcyklingu, pochodzący z XVIII wieku, kiedy bawełna i jedwab były dostępne tylko dla japońskiej szlachty i bardzo zamożnych. Zniszczone kimona zostały rozebrane, a ich tkanina pocięta na pasma i przetkana nowymi włóknami, tworząc materiał jednocześnie ciepły, wygodny i wytrzymały. Słowo to pochodzi od japońskiego saku (rozdzierać) i oru (tkać).

 

Zidentyfikowano innowacyjne rozwiązanie polegające na uczynieniu z sakiori opłacalnego materiału. Użyto dwóch zabytkowych kimon oryginalnie wykonanych na wyspie Amami Oshima w południowym archipelagu Japonii – kimono barwione na kolor indygo w wieku około 75 lat i jedno w wieku około 45 lat, ufarbowane zarówno na kolor indygo, jak i słynny barwnik na bazie błota Amami Oshima Tsumugi. Zamiast tradycyjnego tkania nici kimona bawełną lub jedwabiem, utkano je z nylonu o dużej wytrzymałości na rozciąganie, zapewniającego trwałość wymaganą od tego materiału do zastosowania we wnętrzu pojazdu. Ta nowa tkanina powstała w tym samym miejscu, co oryginalne materiały, z których pochodził Hajime Shoji.

 

Motyw indygo jest przeniesiony do podsufitki Ferrari Roma – pięknego, szczegółowego kawałka kunsztu i designu, którego doświadczają wyłącznie osoby siedzące w samochodzie. Składa się z dwóch barwionych na indygo skór wykonanych za pomocą Asai Roektsu w Kioto — jednej o unikalnym jednolitym kolorze, dopasowanej do schematu kolorów samochodu, oraz ręcznie malowanej skóry metodą Roketsu, której początki sięgają VIII wieku . Jest to metoda barwienia odpornego na wosk, która tworzy skomplikowane, powtarzające się wzory wokół jednego koloru i była powszechnie stosowana do ozdabiania jedwabiu lub bawełny w kimonach i obisach. Skóry zostały następnie wysłane do Włoch, gdzie zostały pocięte na paski i ręcznie tkane przez włoskich rzemieślników w procesie zwanym intreccio, tworząc eleganckie, jedyne w swoim rodzaju dzieło sztuki.

 

Klamki do drzwi wewnętrznych Ferrari Roma również czerpią inspirację z Japonii – są zamknięte w ciasno, ręcznie tkanych paskach czarnej skóry w hołdzie dla tsukami, starożytnej sztuki owijania rękojeści mieczy Katana.

Zespół COOL HUNTING został dodatkowo zainspirowany wizytą w Kaikado, rodzinnej firmie z Kioto, znanej z kultowych miedzianych kanistrów na herbatę. Teraz produkowane przez piąte i szóste pokolenie rodziny, pojemniki są tak umiejętnie wykonane, że tworzą uszczelnienie próżniowe, gdy wieczko delikatnie opada na ciało. Miedź podczas użytkowania przyjmuje również unikalną naturalną patynę. Zainspirowana tym, miedziana powłoka znajduje się w szczegółach na bramce zmiany biegów Ferrari Roma Suokrągłe i dźwignie, które zostały pokryte w Japonii. W tym kolorze są również wykonane kontury podwójnych kokpitów, felgi i kamon.

 

Unikalny herb na tabliczce z dedykacją samochodu na środkowym podłokietniku i progach drzwi to wykonany na zamówienie „kamon”, symbol przekazywany z pokolenia na pokolenie w Japonii. Zaprojektowany przez Kyogena, przedstawia koło z powozu ciągniętego przez woły (popularny transport wśród arystokratów w okresie Heian, 794-1185) połączone z ośmioma tłokami silnika V8 Ferrari Roma tworzących jego szprychy. Temat numeryczny jest kontynuowany w ośmiu czubkach fal otaczających koło – symbolach szczęścia, mocy i odporności.

 

Ten subtelny, ale wyjątkowo szczegółowy Ferrari Roma łączy w harmonijną formę włoską i japońską kulturę projektowania. Jest to piękny przykład nieograniczonego bogactwa kombinacji i możliwości, które są dostępne w programie Ferrari Tailor Made.

Ferrari Roma charakteryzuje się wyrafinowanymi proporcjami i ponadczasowym designem w połączeniu z niezrównanymi osiągami i prowadzeniem. Ferrari Roma jest nie tylko ikoną włoskiego designu, ale także reprezentuje szczyt osiągów w tej kategorii, dzięki turbodoładowanemu silnikowi V8 o mocy 620 cv z rodziny silników, które zdobyły tytuły w kategorii Międzynarodowy Silnik Roku cztery lata z rzędu.



Lamborghini potwierdziło współczesną wersję modelu Countach
Wiadomości | 10.08.21

Lamborghini potwierdziło współczesną wersję modelu Countach

Klasyczny Countach był marzeniem. Teraz, 50 lat później, nadchodzi nowe Lamborghini Countach, najbardziej kultowy supersamochód w historii marki. Wideo.

Od teraz możesz wypożyczyć 900-konnego Shelby Mustanga od Hertz
Tuning | 10.05.22

Od teraz możesz wypożyczyć 900-konnego Shelby Mustanga od Hertz

Po raz pierwszy w historii klienci będą mogli wypożyczyć za pośrednictwem Hertza specjalnego Mustanga Shelby GT500-H o mocy ponad 900 koni mechanicznych w wybranych lokalizacjach na lotniskach.

Kilka porad, jak sfinansować samochód dla firmy?
Wiadomości | 15.12.21

Kilka porad, jak sfinansować samochód dla firmy?

Poza kwestią wyboru nadwozia, napędu czy wyposażenia, pozostaje także kwestia finansowania, gdzie najbardziej oczywisty wybór nie zawsze jest najlepszy.