Wiadomości | 12.10.22

Nowe BMW M2 drugiej generacji, czysta przyjemność z jazdy

Kompaktowe wymiary, 6-cylindrowy silnik rzędowy, manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła i zaawansowana technologia to kluczowe elementy jego atrakcyjności.

Nowe BMW M2 zapewnia charakterystyczne osiągi M w mocno skoncentrowanej formie. Z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 338 kW/460 KM, opcjonalnie dostępną sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła, druga generacja kompaktowego, wyczynowego samochodu sportowego zapewnia niezmąconą przyjemność z jazdy. Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym ważnym wydarzeniem w ofensywie modelowej z okazji 50-lecia BMW M, jednocześnie czyniąc pierwszy krok w świat samochodów o wysokich osiągach jeszcze bardziej kuszącym.

 

Kompaktowe wymiary wraz z układem napędowym i technologią podwozia zaadaptowaną z BMW M3/BMW M4 stanowią sedno koncepcji pojazdu, która nadaje nowej edycji dwudrzwiowego modelu urzekającą zwinność i prowadzenie, które pozostają łatwe do kontrolowania, nawet gdy kierowca bada ograniczenia samochodu. Ten wyrazisty profil charakteru przejawia się również w wyrazistej stylistyce nadwozia o atletycznych proporcjach coupé. Zaawansowana koncepcja sterowania/obsługi służąca dostosowywaniu konfiguracji pojazdu pomaga również w zapewnieniu wrażeń o niezwykłej intensywności. Dzięki tym licznym atrybutom nowe BMW M2 kontynuuje tradycję ultrasportowych modeli o kompaktowych wymiarach, która rozpoczęła się w 1973 roku wraz z pojawieniem się BMW 2002 turbo. Bazuje również na sukcesie swojego poprzednika, który odnotował prawie 60 000 sprzedaży na całym świecie.

 

Globalna premiera nowego BMW M2 rozpocznie się w kwietniu 2023 roku. Będzie on produkowany wraz z nowym BMW serii 2 Coupé w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku.

 

Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z jego kompaktowych wymiarów, niezwykle mocnych proporcji i charakterystycznych cech stylistycznych M. Długość zewnętrzna jest o 214 milimetrów mniejsza niż w modelach BMW M4 Coupé, a rozstaw osi jest o 110 milimetrów krótszy. Jednocześnie samochód i rozstaw kół znacznie przewyższają wartości nowego BMW serii 2 Coupé.

 

Duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi belkami w połączeniu z trzyczęściowym dolnym wlotem powietrza o niemal prostokątnych konturach nadaje przodowi auta znajomy wygląd M. Konstrukcja została dostosowana do wymagań technicznych w zakresie dopływu powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. Przejrzyście zaprojektowane powierzchnie, wydatne spojlery boczne i muskularne nadkola nadają ton widokowi z boku. Tylna część nowego BMW M2 ma również kompaktowy, mocny charakter i dodaje wiele indywidualnych akcentów w postaci przyciągającej wzrok krawędzi spoilera na pokrywie bagażnika, pionowo ułożonych reflektorów, wkładki dyfuzora tylnego fartucha – z jego purystyczny design – i dwie pary rur wydechowych umieszczone daleko od zewnętrznych krawędzi.

 

Wybór pięciu lakierów zewnętrznych dostępnych dla nowego BMW M2 obejmuje odcienie jednolite Zandvoort Blue i Toronto Red, dostępne wyłącznie dla tego modelu. Opcjonalnie oferowany jest dach M Carbon, który zmniejsza masę pojazdu o około sześć kilogramów.

 

Wersja sześciocylindrowego silnika rzędowego opracowana dla kompaktowego, wyczynowego modelu z technologią M TwinPower Turbo i wysokoobrotową konstrukcją wyróżnia się typową dla M charakterystyką osiągów. W odróżnieniu od silnika zastosowanego w modelach BMW M3 i BMW M4 tylko niewielką liczbą szczegółów, 3-litrowa jednostka zachwyca błyskawiczną reakcją, zdrowym apetytem na obroty i liniowym dostarczaniem mocy w najwyższych zakresach prędkości obrotowych silnika.

 

Rozwijając maksymalną moc 338 kW/460 KM, silnik pod maską nowego BMW M2 przewyższa jednostkę podstawową stosowaną przez poprzednika o 66 kW/90 KM. Maksymalny moment obrotowy 550 Nm (405 lb-ft) jest wytwarzany między 2650 a 5870 obr./min, a maksymalna moc osiąga 6250 obr./min. Nowy silnik rozkręca się do maksymalnej prędkości 7200 obr./min. Pulsującemu przyrostowi mocy towarzyszy bogata emocjonalnie ścieżka dźwiękowa generowana przez specyficzny dla M układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami. System zasilania olejem, podobnie jak system chłodzenia, został zaprojektowany tak, aby radzić sobie z ekstremalnie dynamicznymi sytuacjami podczas jazdy na torze.



Zupełnie nowa hybrydowa Toyota Aqua
Premiery | 19.07.21

Zupełnie nowa hybrydowa Toyota Aqua

Nowa generacja modelu połączyła zalety samochodu kompaktowego z wydajnością paliwową i cichą pracą hybrydowego samochodu elektrycznego w przystępnej cenie.

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji
Wiadomości | 21.06.23

Ekskluzywna jazda próbna nowym Volkswagenem Tiguan trzeciej generacji

Tiguan od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na całym świecie. Od debiutu jesienią 2007 roku ponad 7,4 miliona osób na całym świecie wybrało tego SUV-a.

Acura potwierdza powrót modelu Integra
Wiadomości | 29.09.21

Acura potwierdza powrót modelu Integra

Podobnie jak oryginalna Integra, która pomogła wprowadzić markę Acura w 1986 roku, Integra piątej generacji będzie sportowym kompaktem premium o uderzającym, pięciodrzwiowym designie.