Kompaktowe wymiary, 6-cylindrowy silnik rzędowy, manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła i zaawansowana technologia to kluczowe elementy jego atrakcyjności.
Nowe BMW M2 zapewnia charakterystyczne osiągi M w mocno skoncentrowanej formie. Z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 338 kW/460 KM, opcjonalnie dostępną sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła, druga generacja kompaktowego, wyczynowego samochodu sportowego zapewnia niezmąconą przyjemność z jazdy. Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym ważnym wydarzeniem w ofensywie modelowej z okazji 50-lecia BMW M, jednocześnie czyniąc pierwszy krok w świat samochodów o wysokich osiągach jeszcze bardziej kuszącym.
Kompaktowe wymiary wraz z układem napędowym i technologią podwozia zaadaptowaną z BMW M3/BMW M4 stanowią sedno koncepcji pojazdu, która nadaje nowej edycji dwudrzwiowego modelu urzekającą zwinność i prowadzenie, które pozostają łatwe do kontrolowania, nawet gdy kierowca bada ograniczenia samochodu. Ten wyrazisty profil charakteru przejawia się również w wyrazistej stylistyce nadwozia o atletycznych proporcjach coupé. Zaawansowana koncepcja sterowania/obsługi służąca dostosowywaniu konfiguracji pojazdu pomaga również w zapewnieniu wrażeń o niezwykłej intensywności. Dzięki tym licznym atrybutom nowe BMW M2 kontynuuje tradycję ultrasportowych modeli o kompaktowych wymiarach, która rozpoczęła się w 1973 roku wraz z pojawieniem się BMW 2002 turbo. Bazuje również na sukcesie swojego poprzednika, który odnotował prawie 60 000 sprzedaży na całym świecie.
Globalna premiera nowego BMW M2 rozpocznie się w kwietniu 2023 roku. Będzie on produkowany wraz z nowym BMW serii 2 Coupé w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku.
Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z jego kompaktowych wymiarów, niezwykle mocnych proporcji i charakterystycznych cech stylistycznych M. Długość zewnętrzna jest o 214 milimetrów mniejsza niż w modelach BMW M4 Coupé, a rozstaw osi jest o 110 milimetrów krótszy. Jednocześnie samochód i rozstaw kół znacznie przewyższają wartości nowego BMW serii 2 Coupé.
Duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi belkami w połączeniu z trzyczęściowym dolnym wlotem powietrza o niemal prostokątnych konturach nadaje przodowi auta znajomy wygląd M. Konstrukcja została dostosowana do wymagań technicznych w zakresie dopływu powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. Przejrzyście zaprojektowane powierzchnie, wydatne spojlery boczne i muskularne nadkola nadają ton widokowi z boku. Tylna część nowego BMW M2 ma również kompaktowy, mocny charakter i dodaje wiele indywidualnych akcentów w postaci przyciągającej wzrok krawędzi spoilera na pokrywie bagażnika, pionowo ułożonych reflektorów, wkładki dyfuzora tylnego fartucha – z jego purystyczny design – i dwie pary rur wydechowych umieszczone daleko od zewnętrznych krawędzi.
Wybór pięciu lakierów zewnętrznych dostępnych dla nowego BMW M2 obejmuje odcienie jednolite Zandvoort Blue i Toronto Red, dostępne wyłącznie dla tego modelu. Opcjonalnie oferowany jest dach M Carbon, który zmniejsza masę pojazdu o około sześć kilogramów.
Wersja sześciocylindrowego silnika rzędowego opracowana dla kompaktowego, wyczynowego modelu z technologią M TwinPower Turbo i wysokoobrotową konstrukcją wyróżnia się typową dla M charakterystyką osiągów. W odróżnieniu od silnika zastosowanego w modelach BMW M3 i BMW M4 tylko niewielką liczbą szczegółów, 3-litrowa jednostka zachwyca błyskawiczną reakcją, zdrowym apetytem na obroty i liniowym dostarczaniem mocy w najwyższych zakresach prędkości obrotowych silnika.
Rozwijając maksymalną moc 338 kW/460 KM, silnik pod maską nowego BMW M2 przewyższa jednostkę podstawową stosowaną przez poprzednika o 66 kW/90 KM. Maksymalny moment obrotowy 550 Nm (405 lb-ft) jest wytwarzany między 2650 a 5870 obr./min, a maksymalna moc osiąga 6250 obr./min. Nowy silnik rozkręca się do maksymalnej prędkości 7200 obr./min. Pulsującemu przyrostowi mocy towarzyszy bogata emocjonalnie ścieżka dźwiękowa generowana przez specyficzny dla M układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami. System zasilania olejem, podobnie jak system chłodzenia, został zaprojektowany tak, aby radzić sobie z ekstremalnie dynamicznymi sytuacjami podczas jazdy na torze.