Super Cars | 24.11.22

Nowe BMW 3.0 CSL, najbardziej ekskluzywny model specjalny marki

Pod koniec roku jubileuszowego BMW M prezentuje arcydzieło inżynierii, które zawiera esencję 50 lat pasji do wyścigów i wyraża swoje historyczne korzenie w legendarnym oznaczeniu modelu.

BMW 3.0 CSL opracowano z zamiarem połączenia najlepszego pięćdziesięcioletniego doświadczenia BMW M GmbH w wyścigach w samochodzie o bardzo emocjonalnej aurze. Wszystkie cechy jego charakteru – dynamiczna elegancja nadwozia, klasyczny kokpit samochodu sportowego, inteligentna lekka konstrukcja, rzędowy sześciocylindrowy silnik, manualna skrzynia biegów i napęd na tylne koła – są oparte na tradycyjnych zasadach samochodu BMW M. Uzupełniają się przy pomocy najnowszych technologii, aby stworzyć ostateczny symbol fascynacji najwyższymi osiągami w stylu marki, która odnosi sukcesy od 50 lat. Przejażdżka BMW 3.0 CSL to zatem nie tylko ekskluzywne wrażenia z wyczynowych osiągów, ale także emocjonalne spotkanie z historią i teraźniejszością najpotężniejszej litery świata.

 

BMW 3.0 CSL produkowane jest w ściśle limitowanej edycji. Z okazji rocznicy do sprzedaży trafi dokładnie 50 kolejno numerowanych egzemplarzy tego specjalnego modelu. Od samego początku daje to BMW 3.0 CSL status rzadkości, która znajdzie swoje miejsce w kolekcjach pojazdów szczególnie lojalnych i entuzjastycznych fanów marki BMW M.

 

Produkcja wszystkich pojazdów potrwa około trzech miesięcy. Każdy z nich jest tworzony z absolutnym zaangażowaniem w doskonałość rzemieślniczą i precyzyjnie skoordynowane technologie w skomplikowanym procesie produkcyjnym w zewnętrznym zakładzie BMW Group Dingolfing w Moosthenning w Dolnej Bawarii. Ekskluzywne wewnętrzne elementy z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) są produkowane ręcznie zarówno w Monachium, jak iw fabryce komponentów BMW Group w Landshut przez specjalnie wyznaczonych specjalistów od karoserii.

 

Opracowano również specjalny proces lakierowania BMW 3.0 CSL, w którym kunszt i najnowocześniejsza technologia wzajemnie się uzupełniają, aby nadać każdej części charakterystyczną kolorystykę. Ponadto za konfigurację i montaż pojazdów odpowiada zespół 30 specjalnie wykwalifikowanych i doświadczonych techników. Ze względu na złożoność procesów w manufakturze każde BMW 3.0 CSL przechodzi przez osiem cykli montażowych na tyluż stanowiskach produkcyjnych, co trwa łącznie do 10 dni.

 

Podsumowując, niezwykle wysoki udział indywidualnej pracy ręcznej oznacza, że ​​czas potrzebny na złożenie BMW 3.0 CSL jest wielokrotnie dłuższy niż w przypadku konwencjonalnego samochodu BMW M. Po ukończeniu w manufakturze, każdy pojazd przechodzi również wieloetapową kontrolę jakości i proces zatwierdzania w głównym zakładzie w Dingolfing, zanim zostanie dopuszczony do dostawy do klienta. Fabryka BMW Group w Dingolfing to największy europejski zakład produkcyjny firmy. Oprócz kilku samochodów BMW M produkowane są tam luksusowe sedany BMW serii 7 oraz elementy karoserii do samochodów Rolls-Royce Motor Cars.

 

BMW 3.0 CSL jest wyposażone w najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w dopuszczonym do ruchu drogowego samochodzie BMW M. 

 

Sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW 3.0 CSL ma te same korzenie technologiczne, co jednostka napędowa obecnego zwycięskiego samochodu DTM. 3,0-litrowa jednostka napędowa zapewnia spontaniczne wysokie obroty dzięki typowej dla M koncepcji wysokoobrotowej i obejmuje między innymi niezwykle sztywną skrzynię korbową z zamkniętym pokładem bez rękawów, kuty lekki wał korbowy i rdzeń głowicy cylindrów wykonany w technologii druku 3D technologia. Układ chłodzenia i zasilanie olejem są również przystosowane do ekstremalnie dynamicznych sytuacji podczas jazdy. Aby zdobyć mistrzostwo w DTM, BMW M4 GT3 było napędzane wersją najnowszego sześciocylindrowego silnika rzędowego o mocy około 600 KM, który w wersji przeznaczonej do produkcji na dużą skalę w obecnych modelach BMW M3/BMW Seria M4 zapewnia moc do 375 kW/510 KM.

 

Wersja układu napędowego z technologią M TwinPower Turbo, która została rozwinięta wyłącznie dla BMW 3.0 CSL, osiąga maksymalną moc 412 kW/560 KM. Nowy rekord sześciocylindrowych rzędowych modeli BMW M GmbH z homologacją drogową podkreśla szczególny status pojazdu.



Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji
Super Cars | 15.03.23

Pierwszy samochód na świecie, który osiągnął osiągi hipersamochodu o zerowej emisji

Pininfarina Apricale. Radykalnie nowy projekt doskonale uzupełnia hiperwydajny układ napędowy uzyskany dzięki rewolucyjnej, wodorowej architekturze układu napędowego firmy Viritech.

Hyundai wprowadza N Performance Academy
Wiadomości | 17.12.21

Hyundai wprowadza N Performance Academy

N Performance Academy została stworzona dla entuzjastów samochodów, aby rozwijać komfort i pewność za kierownicą. Na dwudniowe wydarzenie zarejestrowało się blisko 200 gości.

Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate
Premiery | 18.01.23

Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate

Limitowana edycja DBS 770 Ultimate do 499 egzemplarzy oznacza koniec obecnej produkcji flagowego modelu DBS, kultowego Super GT Astona Martina.