Pod koniec roku jubileuszowego BMW M prezentuje arcydzieło inżynierii, które zawiera esencję 50 lat pasji do wyścigów i wyraża swoje historyczne korzenie w legendarnym oznaczeniu modelu.
BMW 3.0 CSL opracowano z zamiarem połączenia najlepszego pięćdziesięcioletniego doświadczenia BMW M GmbH w wyścigach w samochodzie o bardzo emocjonalnej aurze. Wszystkie cechy jego charakteru – dynamiczna elegancja nadwozia, klasyczny kokpit samochodu sportowego, inteligentna lekka konstrukcja, rzędowy sześciocylindrowy silnik, manualna skrzynia biegów i napęd na tylne koła – są oparte na tradycyjnych zasadach samochodu BMW M. Uzupełniają się przy pomocy najnowszych technologii, aby stworzyć ostateczny symbol fascynacji najwyższymi osiągami w stylu marki, która odnosi sukcesy od 50 lat. Przejażdżka BMW 3.0 CSL to zatem nie tylko ekskluzywne wrażenia z wyczynowych osiągów, ale także emocjonalne spotkanie z historią i teraźniejszością najpotężniejszej litery świata.
BMW 3.0 CSL produkowane jest w ściśle limitowanej edycji. Z okazji rocznicy do sprzedaży trafi dokładnie 50 kolejno numerowanych egzemplarzy tego specjalnego modelu. Od samego początku daje to BMW 3.0 CSL status rzadkości, która znajdzie swoje miejsce w kolekcjach pojazdów szczególnie lojalnych i entuzjastycznych fanów marki BMW M.
Produkcja wszystkich pojazdów potrwa około trzech miesięcy. Każdy z nich jest tworzony z absolutnym zaangażowaniem w doskonałość rzemieślniczą i precyzyjnie skoordynowane technologie w skomplikowanym procesie produkcyjnym w zewnętrznym zakładzie BMW Group Dingolfing w Moosthenning w Dolnej Bawarii. Ekskluzywne wewnętrzne elementy z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) są produkowane ręcznie zarówno w Monachium, jak iw fabryce komponentów BMW Group w Landshut przez specjalnie wyznaczonych specjalistów od karoserii.
Opracowano również specjalny proces lakierowania BMW 3.0 CSL, w którym kunszt i najnowocześniejsza technologia wzajemnie się uzupełniają, aby nadać każdej części charakterystyczną kolorystykę. Ponadto za konfigurację i montaż pojazdów odpowiada zespół 30 specjalnie wykwalifikowanych i doświadczonych techników. Ze względu na złożoność procesów w manufakturze każde BMW 3.0 CSL przechodzi przez osiem cykli montażowych na tyluż stanowiskach produkcyjnych, co trwa łącznie do 10 dni.
Podsumowując, niezwykle wysoki udział indywidualnej pracy ręcznej oznacza, że czas potrzebny na złożenie BMW 3.0 CSL jest wielokrotnie dłuższy niż w przypadku konwencjonalnego samochodu BMW M. Po ukończeniu w manufakturze, każdy pojazd przechodzi również wieloetapową kontrolę jakości i proces zatwierdzania w głównym zakładzie w Dingolfing, zanim zostanie dopuszczony do dostawy do klienta. Fabryka BMW Group w Dingolfing to największy europejski zakład produkcyjny firmy. Oprócz kilku samochodów BMW M produkowane są tam luksusowe sedany BMW serii 7 oraz elementy karoserii do samochodów Rolls-Royce Motor Cars.
BMW 3.0 CSL jest wyposażone w najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w dopuszczonym do ruchu drogowego samochodzie BMW M.
Sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW 3.0 CSL ma te same korzenie technologiczne, co jednostka napędowa obecnego zwycięskiego samochodu DTM. 3,0-litrowa jednostka napędowa zapewnia spontaniczne wysokie obroty dzięki typowej dla M koncepcji wysokoobrotowej i obejmuje między innymi niezwykle sztywną skrzynię korbową z zamkniętym pokładem bez rękawów, kuty lekki wał korbowy i rdzeń głowicy cylindrów wykonany w technologii druku 3D technologia. Układ chłodzenia i zasilanie olejem są również przystosowane do ekstremalnie dynamicznych sytuacji podczas jazdy. Aby zdobyć mistrzostwo w DTM, BMW M4 GT3 było napędzane wersją najnowszego sześciocylindrowego silnika rzędowego o mocy około 600 KM, który w wersji przeznaczonej do produkcji na dużą skalę w obecnych modelach BMW M3/BMW Seria M4 zapewnia moc do 375 kW/510 KM.
Wersja układu napędowego z technologią M TwinPower Turbo, która została rozwinięta wyłącznie dla BMW 3.0 CSL, osiąga maksymalną moc 412 kW/560 KM. Nowy rekord sześciocylindrowych rzędowych modeli BMW M GmbH z homologacją drogową podkreśla szczególny status pojazdu.