Super Cars | 24.11.22

Nowe BMW 3.0 CSL, najbardziej ekskluzywny model specjalny marki

Pod koniec roku jubileuszowego BMW M prezentuje arcydzieło inżynierii, które zawiera esencję 50 lat pasji do wyścigów i wyraża swoje historyczne korzenie w legendarnym oznaczeniu modelu.

BMW 3.0 CSL opracowano z zamiarem połączenia najlepszego pięćdziesięcioletniego doświadczenia BMW M GmbH w wyścigach w samochodzie o bardzo emocjonalnej aurze. Wszystkie cechy jego charakteru – dynamiczna elegancja nadwozia, klasyczny kokpit samochodu sportowego, inteligentna lekka konstrukcja, rzędowy sześciocylindrowy silnik, manualna skrzynia biegów i napęd na tylne koła – są oparte na tradycyjnych zasadach samochodu BMW M. Uzupełniają się przy pomocy najnowszych technologii, aby stworzyć ostateczny symbol fascynacji najwyższymi osiągami w stylu marki, która odnosi sukcesy od 50 lat. Przejażdżka BMW 3.0 CSL to zatem nie tylko ekskluzywne wrażenia z wyczynowych osiągów, ale także emocjonalne spotkanie z historią i teraźniejszością najpotężniejszej litery świata.

 

BMW 3.0 CSL produkowane jest w ściśle limitowanej edycji. Z okazji rocznicy do sprzedaży trafi dokładnie 50 kolejno numerowanych egzemplarzy tego specjalnego modelu. Od samego początku daje to BMW 3.0 CSL status rzadkości, która znajdzie swoje miejsce w kolekcjach pojazdów szczególnie lojalnych i entuzjastycznych fanów marki BMW M.

 

Produkcja wszystkich pojazdów potrwa około trzech miesięcy. Każdy z nich jest tworzony z absolutnym zaangażowaniem w doskonałość rzemieślniczą i precyzyjnie skoordynowane technologie w skomplikowanym procesie produkcyjnym w zewnętrznym zakładzie BMW Group Dingolfing w Moosthenning w Dolnej Bawarii. Ekskluzywne wewnętrzne elementy z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) są produkowane ręcznie zarówno w Monachium, jak iw fabryce komponentów BMW Group w Landshut przez specjalnie wyznaczonych specjalistów od karoserii.

 

Opracowano również specjalny proces lakierowania BMW 3.0 CSL, w którym kunszt i najnowocześniejsza technologia wzajemnie się uzupełniają, aby nadać każdej części charakterystyczną kolorystykę. Ponadto za konfigurację i montaż pojazdów odpowiada zespół 30 specjalnie wykwalifikowanych i doświadczonych techników. Ze względu na złożoność procesów w manufakturze każde BMW 3.0 CSL przechodzi przez osiem cykli montażowych na tyluż stanowiskach produkcyjnych, co trwa łącznie do 10 dni.

 

Podsumowując, niezwykle wysoki udział indywidualnej pracy ręcznej oznacza, że ​​czas potrzebny na złożenie BMW 3.0 CSL jest wielokrotnie dłuższy niż w przypadku konwencjonalnego samochodu BMW M. Po ukończeniu w manufakturze, każdy pojazd przechodzi również wieloetapową kontrolę jakości i proces zatwierdzania w głównym zakładzie w Dingolfing, zanim zostanie dopuszczony do dostawy do klienta. Fabryka BMW Group w Dingolfing to największy europejski zakład produkcyjny firmy. Oprócz kilku samochodów BMW M produkowane są tam luksusowe sedany BMW serii 7 oraz elementy karoserii do samochodów Rolls-Royce Motor Cars.

 

BMW 3.0 CSL jest wyposażone w najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w dopuszczonym do ruchu drogowego samochodzie BMW M. 

 

Sześciocylindrowy rzędowy silnik BMW 3.0 CSL ma te same korzenie technologiczne, co jednostka napędowa obecnego zwycięskiego samochodu DTM. 3,0-litrowa jednostka napędowa zapewnia spontaniczne wysokie obroty dzięki typowej dla M koncepcji wysokoobrotowej i obejmuje między innymi niezwykle sztywną skrzynię korbową z zamkniętym pokładem bez rękawów, kuty lekki wał korbowy i rdzeń głowicy cylindrów wykonany w technologii druku 3D technologia. Układ chłodzenia i zasilanie olejem są również przystosowane do ekstremalnie dynamicznych sytuacji podczas jazdy. Aby zdobyć mistrzostwo w DTM, BMW M4 GT3 było napędzane wersją najnowszego sześciocylindrowego silnika rzędowego o mocy około 600 KM, który w wersji przeznaczonej do produkcji na dużą skalę w obecnych modelach BMW M3/BMW Seria M4 zapewnia moc do 375 kW/510 KM.

 

Wersja układu napędowego z technologią M TwinPower Turbo, która została rozwinięta wyłącznie dla BMW 3.0 CSL, osiąga maksymalną moc 412 kW/560 KM. Nowy rekord sześciocylindrowych rzędowych modeli BMW M GmbH z homologacją drogową podkreśla szczególny status pojazdu.



TOYOTA GAZOO Racing sponsorem oraz fundatorem nagrody głównej GR Yarisa w eSports WRC
Wiadomości | 02.06.20

TOYOTA GAZOO Racing sponsorem oraz fundatorem nagrody głównej GR Yarisa w eSports WRC

TOYOTA GAZOO Racing coraz prężniej działa w świecie wirtualnego ścigania. W tym sezonie została sponsorem cyklu eSports WRC oraz ufundował nagrodę główną dla zwycięzcy GR Yarisa. Wyczynowy zespół Toyoty nawiązał także współpracę przy promocji oficjalnej gry WRC 9. Poniżej fim z fabryki gdzie odbywa się produkcja Yarisa GR.

Rusza przedsprzedaż największego SUV-a Toyoty
Wiadomości | 27.10.20

Rusza przedsprzedaż największego SUV-a Toyoty

W salonach Toyoty rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Highlandera. Jest to największy SUV w europejskiej gamie Toyoty, który łączy przestronne, 7-osobowe wnętrze o wysokim standardzie wykończenia, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczny napęd hybrydowy 4. generacji z automatyczną skrzynią biegów i elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i.

Perfekcja V12 Gordon Murray Automotive przedstawia Super GT model T.33 o wartości 2 mln USD
Premiery | 27.01.22

Perfekcja V12 Gordon Murray Automotive przedstawia Super GT model T.33 o wartości 2 mln USD

Zaprojektowany, skonstruowany i opracowany tak, aby był najdoskonalszym na świecie. Jeśli miałbyś mieć tylko jeden supersamochód, T.33 jest właśnie tym. Wideo.