Edycja specjalna, za prawie milion złotych, jest pełna ekskluzywnych detali zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, które podkreślają jego najwyższą pozycję w serii modelowej.
Nowe Audi RS 6 Avant GT to szczytowy model tej serii. Edycja specjalna jest pełna ekskluzywnych detali zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Imponujący spojler dachowy, przeprojektowany dyfuzor i 22-calowe koła o charakterystycznym designie podkreślają jego najwyższą pozycję w serii modelowej. We wnętrzu znajdują się wysokiej jakości kubełkowe fotele, świeże połączenie kolorów i indywidualna numeracja na konsoli środkowej stanowiące ekskluzywne akcenty. Lekkie, regulowane zawieszenie gwintowane, charakterystyczne dla RS 6 Avant GT, oraz przerobiony sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi zwiększają wrażenia z jazdy. Ośmiocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem w układzie V ma moc 463 kW (630 KM) i zapewnia moment obrotowy 850 Nm w zakresie od 2300 do 4500 obr./min. Dostawy Audi RS 6 Avant GT rozpoczną się w drugim kwartale 2024 roku, a cena zaczyna się od 219 355 euro.
Pomysł na Audi RS 6 Avant GT nawiązuje do projektu praktykantów RS 6 GTO concept z 2020 roku. Nad projektem przez sześć miesięcy pracowało dwunastu praktykantów uczących się zawodu mechanika karoserii i budowy pojazdów, mechanika samochodowego, lakiernika samochodowego i mechanika narzędziowego. przy wsparciu Audi Design. Największą inspirację czerpali z legendarnego samochodu wyścigowego Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku. Wynik pokazuje, w jaki sposób młode talenty mogą wnieść wkład w firmę już podczas stażu.
Nowe Audi RS 6 Avant GT wyróżnia się na tle innych modeli w swojej gamie, RS 6 Avant i wersji RS 6 Avant performance, jeszcze bardziej imponującym wyglądem opartym na koncepcji RS 6 GTO. Efektowny przód czerpie oczywistą inspirację z koncepcji RS 6 GTO.
Rama Singleframe i wloty powietrza są w całości wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku, dzięki czemu samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy. Pionowe listwy w przednim zderzaku, nowa osłona wlotu powietrza i mocny przedni splitter zintegrowany ze zderzakiem podkreślają ostrzejszy wygląd. Po raz pierwszy Audi Sport GmbH nie tylko stosuje całkowicie przeprojektowaną maskę, ale także produkuje ją z włókna węglowego. Jedyne w swoim rodzaju wykończenie sprawia, że przeprojektowany materiał węglowy maski przyciąga wzrok i imponująco komponuje się z kolorem nadwozia. Zintegrowane wyloty powietrza za dużymi 22-calowymi kołami zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców. Podobnie jak maska, błotniki, w których znajdują się duże koła, po raz pierwszy zostały wykonane w całości z włókna węglowego – co jest atrakcją zarówno w samym pojeździe, jak i w produkcji Audi.
Nowy SUV na europejskim rynku Volkswagen Tayron jest drugim co do wielkości SUV-em marki w Europie, świętuje swoją premierę podczas salonu samochodowego w Paryżu.