Tuning | 07.10.21

Jeszcze więcej mocy. 570 KM w nowym Audi R8 V10 performance RWD

Ten sportowy samochód z napędem na tylną oś, z umieszczonym centralnie silnikiem i nowymi rozwiązaniami technologicznymi jest ucieleśnieniem przyjemności z jazdy z prędkością do 329 km/h.


Jeszcze więcej mocy. 570 KM w nowym Audi R8 V10 performance RWD

Nowy R8 V10 performance RWD jest dostępny jako Coupé lub Spyder z dodatkowym 30 KM, sportowym uzupełnieniem R8 V10 performance quattro. Ten sportowy samochód z napędem na tylną oś, z umieszczonym centralnie silnikiem o mocy 419 kW (570 KM) i nowymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak kubełkowe fotele, dynamiczny układ kierowniczy, stabilizatory CFK i ceramiczne hamulce tarczowe, jest ucieleśnieniem przyjemności z jazdy.

 

Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) to sportowa nowość wśród seryjnych samochodów sportowych Audi z napędem na tylne koła. „Audi R8 V10 RWD od samego początku trafiło w gusta klientów dzięki napędowi na tylne koła wywodzącemu się z samochodu wyścigowego R8 LMS i niefiltrowanej dynamice. Teraz ma 30 KM i 10 niutonometrów więcej, co przenosi wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom” – mówi Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. Podstawowe wersje obu modeli, R8 V10 quattro i R8 V10 RWD jako Coupé i Spyder, zostaną zastąpione nowymi modelami wyczynowymi. To stawia gamę modeli R8 na lepszej pozycji.


Ten sportowy samochód z centralnie umieszczonym silnikiem pozostawia innych w kurzu, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy (3,8 sekundy w przypadku Spydera) i osiągać prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h w przypadku Spydera). Klejnotem w koronie nowego R8 jest słynny wolnossący silnik V10 FSI o pojemności 5,2 litra o niezrównanym brzmieniu, błyskawicznej reakcji i niesamowitej żywotności. W wyczynowym R8 V10 RWD agregat ma moc 419 kW (570 KM) i generuje do 550 Nm momentu obrotowego, który przekazuje na tylne koła za pomocą siedmiobiegowego S tronic. To o 10 Nm wyższy moment obrotowy niż Audi R8 V10 RWD. Mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu idealnie rozkłada moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze, zapewniając doskonałą przyczepność nawet na mokrej nawierzchni. Podobnie jak we wszystkich R8, nadwozie zbudowane jest z aluminium przy użyciu konstrukcji Audi Space Frame (ASF), z dużymi częściami wykonanymi z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Wersja Coupé wyczynowego R8 V10 RWD waży zatem zaledwie 1590 kilogramów, podczas gdy wersja Spyder waży 1695 kilogramów.


Zawieszenie i dynamika jazdy są specjalnie wyważone dla napędu na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym systemie stabilizacji toru jazdy (ESC) ustawienia zawieszenia i systemy sterowania pozwolą na kontrolowany drifting. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia bliski kontakt z drogą. Dynamiczny układ kierowniczy, dostępny po raz pierwszy w R8 z napędem na tylne koła, zapewnia jeszcze bardziej precyzyjną reakcję i sprzężenie zwrotne. Dzięki temu jazda jest bardziej dynamiczna dzięki bardziej bezpośredniemu sterowaniu, na przykład na krętych drogach wiejskich lub podczas skręcania. Zwiększa również komfort, ułatwiając kierowanie, na przykład podczas parkowania lub manewrowania. Sportowe zawieszenie RWD przystosowane jest specjalnie do napędu na tylne koła, posiada podwójne wahacze i pasywną blokadę mechanizmu różnicowego. Rozkład osi wynosi 40:60. Wyjątkowo lekkie 19- i 20-calowe aluminiowe koła odlewane zapewniają precyzyjne prowadzenie i kontrolę toru jazdy w szybkich zakrętach. Koła garnkowe w 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu są dostępne opcjonalnie i zapewniają dodatkową przyczepność i dynamikę. 18-calowy wysokowydajny stalowy układ hamulcowy o falistym kształcie i opcjonalny 19-calowy wysokowydajny ceramiczny układ hamulcowy zapewniają niezbędne hamowanie.


Nadmiernie sportowy design inspirowany jest rodzeństwem GT4. Jej elementy to szeroka, płaska osłona chłodnicy Singleframe w matowej czerni z emblematem R8 po bokach, z dużymi wlotami powietrza, przedni splitter i tylna kratka wylotu powietrza, a także owalne rury wydechowe. Rozcięcie pod przednią maską przypomina legendarne Audi Sport quattro. Nowy R8 jest dostępny w dziesięciu wersjach kolorystycznych. Jednym z nich jest Ascari Blue Metallic, kolor, który wcześniej był dostępny tylko dla wyczynowego R8 V10 quattro. Pakiet stylistyczny „R8 performance” obejmuje wnętrze wykończone czarną skórą Alcantara, kontrastowymi szwami w kolorze Mercato Blue i ozdobnymi wstawkami z włókna węglowego.


Zwarte linie projektu nadają ton również wewnątrz samochodu. Jego najbardziej przyciągającym wzrok elementem jest „Monoposto” – duży, mocno wyprofilowany łuk, który obejmuje obszar przed siedzeniem kierowcy i mocno przypomina kokpit samochodu wyścigowego. „Monoposto” zamyka wirtualny kokpit Audi z 12,3-calowym ekranem, który jest zintegrowany z wolnostojącą obudową. Skórzana kierownica R8 z funkcją Multifunction plus oferuje dwa lub, w wersji performance, cztery satelity sterujące, każdy do obsługi Audi drive select, uruchamiania silnika, aktywacji trybu Performance i dźwięku silnika oraz sterowania wirtualnym kokpitem Audi. . Kierowcy i pasażerowie mogą cieszyć się jazdą w nowo dostępnych kubełkowych lub sportowych fotelach R8, obitych skórą i alcantarą. Przed fotelem pasażera mieni się znaczek z emblematem RWD.


R8 V10 Performance RWD jest produkowany – w dużej mierze ręcznie – w fabryce „Böllinger Höfe” w zakładzie Audi w Neckarsulm w Niemczech. Jest to również zakład produkcyjny samochodu wyścigowego LMS GT4, który wywodzi się z modelu seryjnego i wykorzystuje około 60 procent części zamiennych. Wykorzystywane jest około 40 000 metrów kwadratowych powierzchni produkcyjnej, a nawet 1000 wysoko wykwalifikowanych pracowników pracuje przy montażu samochodów sportowych. Napęd na tylną oś Audi R8 V10 performance RWD będzie można zamawiać od 21 października.



Podwójna premiera: nowe Porsche 911 GT3 i 911 GT3 z pakietem Touring
Premiery | 18.10.24

Podwójna premiera: nowe Porsche 911 GT3 i 911 GT3 z pakietem Touring

Model 911 GT3 oferuje najlepsze połączenie genów wyścigowych i codziennej użyteczności od czasu wprowadzenia na rynek w 1999 r.

Audi sprzedało ponad pół miliona aut w czwartym kwartale 2020 roku
Wiadomości | 12.01.21

Audi sprzedało ponad pół miliona aut w czwartym kwartale 2020 roku

Audi zakończyło rok 2020 najbardziej udanym kwartałem w historii firmy.

Nowa era dla elektrycznych roadsterów Polestar O2 Concept Car
Concept Cars | 02.03.22

Nowa era dla elektrycznych roadsterów Polestar O2 Concept Car

Nazwany Polestar O2 kabriolet z twardym dachem to wizja Polestar, która łączy osiągi z otwartym dachem i ekscytujące wrażenia z jazdy ze wszystkimi zaletami mobilności elektrycznej.