Elektryczne | 09.11.22

Nowe Audi Q8 e-tron

Topowy elektryczny SUV i crossover zachwyca zoptymalizowaną koncepcją napędu, poprawioną aerodynamiką, wyższą wydajnością ładowania i większą pojemnością akumulatorów.


Nowe Audi Q8 e-tron

Modelem Audi e-tron, koncern z Ingolstadt w 2018 roku wkroczył w erę elektromobilności, wyznaczając początek elektrycznej przyszłości marki z czterema pierścieniami w logo. Od tego czasu, model ten wyznacza standardy w segmencie elektrycznych SUV-ów klasy luksusowej. Nowe Audi Q8 e-tron włącza się w historię sukcesu tego elektrycznego pioniera. Topowy elektryczny SUV i crossover zachwyca zoptymalizowaną koncepcją napędu, poprawioną aerodynamiką, wyższą wydajnością ładowania, większą pojemnością akumulatorów oraz zwiększonym do 582 kilometrów zasięgiem w wersji SUV (zgodnie z WLTP) i do 600 kilometrów w wersji Sportback (zgodnie z WLTP). Znaczące zmiany, zwłaszcza w przedniej części pojazdu, nadają nowemu flagowemu SUV’owi Audi świeżego wyglądu.

 

Od czasu wprowadzenia cztery lata temu na rynek modelu Audi e-tron i dzięki jego sprzedaży na poziomie 150 000 sztuk, Audi konsekwentnie realizuje elektryczną mapę drogową. Portfolio pojazdów elektrycznych marki obejmuje obecnie osiem modeli. Do roku 2026 będzie ich ponad 20. Od tego momentu Audi będzie wprowadzać na rynek globalny wyłącznie modele w pełni elektryczne.

 

Nazywając ten model Q8, Audi wyraźnie zaznacza, że Audi Q8 e-tron jest topowym modelem wśród elektrycznych SUV’ów i crossoverów marki. Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron już na pierwszy rzut oka można zidentyfikować jako modele w pełni elektryczne.Jako prestiżowy, elektryczny SUV marki Audi, Q8 e-tron wprowadza nową tożsamość korporacyjną marki, której znakiem rozpoznawczym jest teraz dwuwymiarowy wzór czterech pierścieni.

 

Dla obu wersji nadwoziowych można wybrać jeden z trzech wariantów układu napędowego z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Dzięki dwóm silnikom, bazowe modele Audi Q8 50 e-tron i Audi Q8 50 Sportback e-tron generują 250 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego, a ich zasięg wynosi do 491 km (SUV) i do 505 km (Sportback), zgodnie z normami WLTP.

 

Wyposażone również w dwa silniki elektryczne, Audi Q8 55 e-tron i Audi Q8 55 Sportback e-tron generują 300 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego. Ich zasięgi wynoszą do 582 km dla SUV-a i do 600 km dla Sportbacka, zgodnie z normami WLTP. Ich prędkość maksymalna, a także prędkość Q8 50 e-tron jest ograniczona do 200 km/h.

 

Topowe Audi SQ8 e-tron i Audi SQ8 Sportback e-tron napędzane są trzema silnikami. Ich wydajność w trybie boost wynosi 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Zasięg modeli S to do 494 km dla SUV-a i do 513 km dla Sportbacka. Ich prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h.

 

Rynkową premierę nowego Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, które będzie można zamawiać od połowy listopada, zaplanowano na koniec lutego 2023 roku w Niemczech i na najważniejszych rynkach europejskich. W USA model ma pojawić się na rynku pod koniec kwietnia 2023.



Hyundai Motorsport przedstawia nowy samochód rajdowy i20 N Rally2
Tuning | 21.10.20

Hyundai Motorsport przedstawia nowy samochód rajdowy i20 N Rally2

Hyundai Motorsport Customer Racing ujawnił i20 N Rally2, nowy samochód rajdowy przeznaczony dla prywatnych zespołów i kierowców biorących udział w międzynarodowych, krajowych i regionalnych seriach rajdowych.

Pagani Huayra R
Super Cars | 16.03.21

Pagani Huayra R

Odliczanie już się rozpoczęło, wkrótce premiera ekscytującego supersamochodu. Zobacz zwiastun.

Kultowy Ford Bronco wkracza do Europy w ściśle ograniczonej liczbie i w ekstremalnych wariantach
Wiadomości | 15.03.23

Kultowy Ford Bronco wkracza do Europy w ściśle ograniczonej liczbie i w ekstremalnych wariantach

Ford ogłosił dzisiaj, że legendarny, całkowicie amerykański Ford Bronco 4x4 będzie wkrótce po raz pierwszy dostępny do zamówienia na wybranych rynkach europejskich.