Concept Cars | 21.09.22

Dacia Manifesto Concept

Chociaż nie jest to zapowiedź nadchodzącego modelu, Manifesto jest laboratorium pomysłów z niektórymi innowacyjnymi funkcjami dostępnymi w przyszłych pojazdach z gamy Dacii.

Manifesto bada związek z naturą, będąc przyjaznym dla środowiska, solidnym i demonstrując użyteczność na zewnątrz. Jest to odważne stwierdzenie, że celem marki jest wspieranie klientów, którzy coraz chętniej próbują spędzać czasu na świeżym powietrzu, jednocześnie rozwijając wartości i cechy, które pomogły zbudować sukces Dacii.


Manifesto Concept na nowo definiuje podstawowe elementy, oferując coraz prostsze i bardziej autentyczne wrażenia. Nie ma barier między pasażerami a otoczeniem – bez drzwi, bez okien, bez przedniej szyby. Kierowca i pasażer są zatem w pełni zanurzeni w przyrodzie. Gdy przygotowujesz się do zajęć na świeżym powietrzu, nie ma nic tak wygodnego jak wytrzymała powierzchnia robocza, która zamiast tylnej klapy służy do różnych celów.

 

Pasażerowie mogą również być blisko natury, a jednocześnie pozostawać w kontakcie z usługami dostępnymi na ich smartfonie: proste, skuteczne i ekonomiczne podejście Dacii „Przynieś swoje urządzenie” umożliwia pełną integrację smartfona z deską rozdzielczą i na komputer pokładowy. Ten pomysłowy system jest już dostępny w kilku obecnych modelach marki i będzie ewoluował w przyszłości.

 

Manifesto Concept demonstruje kolejny element inteligentnego myślenia Dacii z YouClip, bardzo prostym systemem do zabezpieczania różnych poręcznych i modułowych akcesoriów. Ten pionierski pomysł zostanie wbudowany w przyszłe modele Dacii. Wreszcie, ponieważ w Dacii fajne często nakładają się na użyteczne, Manifesto oferuje jedną latarkę czołową – po co używać dwóch, jeśli jedna zapewnia tyle światła, ile potrzebujesz? – można ją również odczepić i wykorzystać jako potężną latarkę!


Samochody Dacia słyną z solidności i niezawodności. Duster, Jogger i Sandero Stepway wyróżniają się jako samochody, na które klienci mogą liczyć podczas zajęć na świeżym powietrzu. Manifesto Concept przesuwa granice jeszcze dalej, zamieniając samochód w pośrednika, łącząc ludzi i naturę.

 

Manifesto Concept posiada wszystkie cechy terenowe, w tym napęd na 4 koła, bardzo duży prześwit, duże koła i nadwozie zbudowane, aby wytrzymać najtrudniejszy teren. Jest wodoodporny: wnętrze można czyścić myjką strumieniową. Co więcej, zdejmowane pokrowce na siedzenia stają się śpiworami w kilka sekund. Dla dodatkowej praktyczności bagażnik dachowy może przewozić różnego rodzaju ładunki, ponieważ belki nośne można zmieniać w różne konfiguracje. Dacia już wykazała się doskonałością w tej dziedzinie dzięki innowacyjnym modułowym relingom dachowym dostępnym w Sandero Stepway i Jogger, które wkrótce pojawią się w Duster. Specjalna i wymienna bateria zasila z domowego gniazdka, zamieniając Manifesto Concept w źródło energii do wszelkich aktywności na świeżym powietrzu, które wymagają zasilania.


Dzięki Manifesto Concept marka z dumą prezentuje swoją wizję pojazdu o minimalnym wpływie na środowisko. Ponieważ jest kompaktowy i lekki, zużywa mniej energii. To dążenie do wydajności ma długą historię w gamie Dacii – na przykład Jogger jest o 300 kg lżejszy od swoich 7-miejscowych rywali. Główne plastikowe części karoserii Manifesto Concept zawierają znaczną część materiałów pochodzących z recyklingu. Nazywany Starkle, jest wykonany z już przetworzonego polipropylenu, z efektem drobinek. Wnętrze jest wyposażone w naturalne materiały, takie jak korek zakrywający deskę rozdzielczą. Podobnie jak w przypadku najnowszych modeli Dacii, dekoracyjne chromowanie zniknęło. Koncepcyjne opony bezpowietrzne są kolejną innowacyjną cechą, ponieważ mają na celu przyjazność dla środowiska, a także oszczędności. Podstawową zasadą jest trwałość, ponieważ opony są odporne na przebicia i wytrzymują tak długo, jak pojazd.



Rusza bezpłatny program szkoleniowy dla młodych kierowców
Wiadomości | 08.05.23

Rusza bezpłatny program szkoleniowy dla młodych kierowców

Ford bezpłatnie szkoli młodych kierowców. Startuje siódma polska edycja programu edukacyjnego Ford Driving Skills for Life.

Pierwsze zdjęcia nowego prototypu Maserati GranCabrio
Wiadomości | 26.10.22

Pierwsze zdjęcia nowego prototypu Maserati GranCabrio

Przed premierą nowego GranCabrio, oczekiwaną w przyszłym roku, prototypowe modele przechodzą intensywne testy.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.