Wiadomości | 06.09.23

Audi odświeża flagowy model rodziny Q pokazując udoskonalone Audi Q8

Odmłodzona estetyka nadwozia z nowymi elementami przodu i tyłu, podkreśla silny charakter tego SUV’a coupe. Dostępny z pakietem zewnętrznym S line, który dodaje bardziej sportowego charakteru.

Teraz, jako nowość, Audi Q8 wyposażone jest również w reflektory HD Matrix LED i w światła laserowe jako dodatkowe światła drogowe. Reflektory te posiadają cyfrowe światła do jazdy w dzień i możliwość wyboru sygnatury świetlnej. Cyfrowe tylne światła OLED z czterema wzorami do wyboru, uzupełniają rozszerzoną ofertę oświetlenia. Nowe felgi, kolory, dekoracyjne wstawki i fotele z kontrastowymi przeszyciami podkreślają najwyższą wśród modeli serii Q pozycję tego samochodu.

 

Odmłodzone i udoskonalone Audi Q8 jest sportowym, eleganckim SUV-em coupé o ekspresyjnym designie reprezentującym nowoczesny język projektowania. Dzięki swym wyraźnym kształtom, obszernym powierzchniom i objętości, Q8 tworzy bardzo dynamiczny obraz. Krótkie zwisy i długi rozstaw osi wpływają na sportowe, eleganckie proporcje, które można podkreślić wyrazistymi kolorami nadwozia i felgami.

 

Potężna i prosto osadzona ośmiokątna osłona Singleframe, dzięki pionowym wstawkom jest teraz jeszcze bardziej imponująca. W podstawowej wersji nadwozia wstawki te mają kształt łzy, a w pakiecie zewnętrznym S line i w wersji modelowej SQ8 TFSI, mają kształt litery L. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka widać, że Q8 należy do rodziny topowych modeli Audi i wyraźnie odróżnia się od modeli typu A. Pewny siebie wygląd Q8 podkreślają nowe, zintegrowane z podstawową architekturą, wyraziste wloty powietrza.

 

Audi konsekwentnie redukuje elementy dekoracyjne, tak by uzyskać jeszcze bardziej purystyczny wygląd. By na pierwszy rzut oka można było rozróżnić wersję bazową od tej z pakietem zewnętrznym S line i od modelu S, osłony przeciwnajazdowe, listwy ozdobne drzwi i dyfuzor wersji bazowej mają kontrastujące kolory, co podkreśla mocny, terenowy wygląd pojazdu. Nowością dla wszystkich wersji Audi Q8 jest układ wydechowy z najwyższej jakości, atrakcyjnymi wizualnie rurami wydechowymi. Jeszcze bardziej zbliżony do modelu SQ8 TFSI pakiet zewnętrzny S line, wyróżnia się wyraźnie zaakcentowanymi bocznymi wlotami powietrza w przednim zderzaku.

 

Gamę jednostek napędowych otwiera 45 TDI quattro: 3-litrowy diesel rozwijający moc 170 kW (231 KM) i zapewniający 500 niutonometrów momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1500 do 3000 obrotów/min. 100 km/h Audi Q8 45 TDI osiąga w 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Następną jednostką w gamie jest 50 TDI quattro - mocniejsza wersja rozwijająca 210 kW (286 KM) i 600 niutonometrów momentu obrotowego. Dzięki temu, duży SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h.

 

Pod maską Audi Q8 55 TFSI pracuje 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej trzech litrów z bezpośrednim wtryskiem, który wytwarza 250 kW (340 KM). W szerokim zakresie od 1370 do 4500 obr./min., rozwija on maksymalny moment obrotowy 500 niutonometrów. Turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h.

 

Wszystkie silniki V6 w Audi Q8 współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro i systemem mild hybrid, który może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,5 litra na 100 kilometrów. Jego kluczowymi elementami są akumulator litowo-jonowy i alternator - rozrusznik (RSG), który dostarcza energię do 48-woltowego głównego układu elektrycznego tego SUV-a coupé. Podczas zwalniania, RSG zapewnia moc rekuperacji do ośmiu kilowatów i przekazuje ją do akumulatora. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, przy prędkości od 55 do 160 km/h Q8 może jechać z wyłączonym silnikiem przez maksymalnie 40 sekund. Następnie RSG szybko i bardzo komfortowo ponownie uruchamia sześciocylindrowy silnik. System start-stop załącza się już przy 22 km/h.

 

Udoskonalone SQ8 TFSI bazuje na sprawdzonym silniku 4.0 TFSI o mocy 373 kW (507 KM) i momencie obrotowym 770 niutonometrów z błyskawicznie pracującą 8-biegową skrzynią tiptronic i stałym napędem na cztery koła quattro. Silnik ten rozpędza SQ8 TFSI do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest w nim elektronicznie ograniczona do 250 km/h.



Jakie nowości motoryzacyjne zobaczymy podczas Auto Shanghai 2023
Wiadomości | 11.04.23

Jakie nowości motoryzacyjne zobaczymy podczas Auto Shanghai 2023

Auto Shanghai są uznawane za wiodące targi motoryzacyjne dla całego regionu azjatyckiego i według organizatorów trzecią co do wielkości imprezą branżową na świecie.

Rimac Nevera, najszybszy na świecie
Elektryczne | 17.11.22

Rimac Nevera, najszybszy na świecie

Rekordowy Rimac Nevera osiąga 412 km/h, stając się najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie.

Nowy V12 Vantage Roadster
Super Cars | 25.08.22

Nowy V12 Vantage Roadster

Aston Martin z dumą przedstawia nowy V12 Vantage Roadster, którego produkcja została ograniczona do 249 egzemplarzy, sprzedanych przed premierą.