Wiadomości | 06.09.23

Audi odświeża flagowy model rodziny Q pokazując udoskonalone Audi Q8

Odmłodzona estetyka nadwozia z nowymi elementami przodu i tyłu, podkreśla silny charakter tego SUV’a coupe. Dostępny z pakietem zewnętrznym S line, który dodaje bardziej sportowego charakteru.

Teraz, jako nowość, Audi Q8 wyposażone jest również w reflektory HD Matrix LED i w światła laserowe jako dodatkowe światła drogowe. Reflektory te posiadają cyfrowe światła do jazdy w dzień i możliwość wyboru sygnatury świetlnej. Cyfrowe tylne światła OLED z czterema wzorami do wyboru, uzupełniają rozszerzoną ofertę oświetlenia. Nowe felgi, kolory, dekoracyjne wstawki i fotele z kontrastowymi przeszyciami podkreślają najwyższą wśród modeli serii Q pozycję tego samochodu.

 

Odmłodzone i udoskonalone Audi Q8 jest sportowym, eleganckim SUV-em coupé o ekspresyjnym designie reprezentującym nowoczesny język projektowania. Dzięki swym wyraźnym kształtom, obszernym powierzchniom i objętości, Q8 tworzy bardzo dynamiczny obraz. Krótkie zwisy i długi rozstaw osi wpływają na sportowe, eleganckie proporcje, które można podkreślić wyrazistymi kolorami nadwozia i felgami.

 

Potężna i prosto osadzona ośmiokątna osłona Singleframe, dzięki pionowym wstawkom jest teraz jeszcze bardziej imponująca. W podstawowej wersji nadwozia wstawki te mają kształt łzy, a w pakiecie zewnętrznym S line i w wersji modelowej SQ8 TFSI, mają kształt litery L. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka widać, że Q8 należy do rodziny topowych modeli Audi i wyraźnie odróżnia się od modeli typu A. Pewny siebie wygląd Q8 podkreślają nowe, zintegrowane z podstawową architekturą, wyraziste wloty powietrza.

 

Audi konsekwentnie redukuje elementy dekoracyjne, tak by uzyskać jeszcze bardziej purystyczny wygląd. By na pierwszy rzut oka można było rozróżnić wersję bazową od tej z pakietem zewnętrznym S line i od modelu S, osłony przeciwnajazdowe, listwy ozdobne drzwi i dyfuzor wersji bazowej mają kontrastujące kolory, co podkreśla mocny, terenowy wygląd pojazdu. Nowością dla wszystkich wersji Audi Q8 jest układ wydechowy z najwyższej jakości, atrakcyjnymi wizualnie rurami wydechowymi. Jeszcze bardziej zbliżony do modelu SQ8 TFSI pakiet zewnętrzny S line, wyróżnia się wyraźnie zaakcentowanymi bocznymi wlotami powietrza w przednim zderzaku.

 

Gamę jednostek napędowych otwiera 45 TDI quattro: 3-litrowy diesel rozwijający moc 170 kW (231 KM) i zapewniający 500 niutonometrów momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1500 do 3000 obrotów/min. 100 km/h Audi Q8 45 TDI osiąga w 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Następną jednostką w gamie jest 50 TDI quattro - mocniejsza wersja rozwijająca 210 kW (286 KM) i 600 niutonometrów momentu obrotowego. Dzięki temu, duży SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h.

 

Pod maską Audi Q8 55 TFSI pracuje 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej trzech litrów z bezpośrednim wtryskiem, który wytwarza 250 kW (340 KM). W szerokim zakresie od 1370 do 4500 obr./min., rozwija on maksymalny moment obrotowy 500 niutonometrów. Turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza Audi Q8 od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h.

 

Wszystkie silniki V6 w Audi Q8 współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro i systemem mild hybrid, który może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,5 litra na 100 kilometrów. Jego kluczowymi elementami są akumulator litowo-jonowy i alternator - rozrusznik (RSG), który dostarcza energię do 48-woltowego głównego układu elektrycznego tego SUV-a coupé. Podczas zwalniania, RSG zapewnia moc rekuperacji do ośmiu kilowatów i przekazuje ją do akumulatora. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, przy prędkości od 55 do 160 km/h Q8 może jechać z wyłączonym silnikiem przez maksymalnie 40 sekund. Następnie RSG szybko i bardzo komfortowo ponownie uruchamia sześciocylindrowy silnik. System start-stop załącza się już przy 22 km/h.

 

Udoskonalone SQ8 TFSI bazuje na sprawdzonym silniku 4.0 TFSI o mocy 373 kW (507 KM) i momencie obrotowym 770 niutonometrów z błyskawicznie pracującą 8-biegową skrzynią tiptronic i stałym napędem na cztery koła quattro. Silnik ten rozpędza SQ8 TFSI do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest w nim elektronicznie ograniczona do 250 km/h.



Skoda publikuje teaser zupełnie nowego Elroqa i przedstawia szczegóły światowej premiery
Wiadomości | 26.09.24

Skoda publikuje teaser zupełnie nowego Elroqa i przedstawia szczegóły światowej premiery

Elroq to pierwszy całkowicie elektryczny model Skody w strategicznie ważnej kategorii kompaktowych SUV-ów – największego podsegmentu w Europie pod względem wolumenu.

Kustosz skarbów: Bruce Meyer i zwycięzca Le Mans Porsche 935
MotorSport | 02.06.23

Kustosz skarbów: Bruce Meyer i zwycięzca Le Mans Porsche 935

W garażu pełnym legendarnych pojazdów jeden szczególnie się wyróżnia: 800 KM, bez systemów wspomagania, Porsche 935, pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem umieszczonym z tyłu.

Holenderski butikowy producent supersamochodów Donkervoort zwiększa produkcję modelu F22
Super Cars | 28.03.23

Holenderski butikowy producent supersamochodów Donkervoort zwiększa produkcję modelu F22

Donkervoort potwierdził, że doda kolejne 25 samochodów do limitowanej serii produkcyjnej wyprzedanego już modelu F22, ponieważ popyt na zupełnie nowy supersamochód wciąż rośnie.