Super Cars | 21.12.22

Bugatti Chiron Profilee wyjątkowy egzemplarz w historii Bugatti

Tylko jeden egzemplarz, prawdziwy przedmiot kolekcjonerski. Teraz każdy wielbiciel marki Bugatti ma szansę na zakup tego wyjątkowego samochodu, podczas aukcji w RM Sotheby’s.

Bugatti Chiron Profilée to samochodowy pasjans. Jedyny w swoim rodzaju członek linii Chiron, pomyślany jako mniej radykalna interpretacja Pur Sport, jest wyjątkowy pod względem charakteru, projektu i szczegółów. Biorąc pod uwagę wszystkie możliwości na budowę Chirona, aukcja Profilée w Paryżu w dniu 1 lutego 2023 r. jest jedyną okazją do nabycia jednego z ostatnich dzieł Bugatti napędzanych W16 bezpośrednio z Molsheim Atelier.

 

Wraz z pokazaniem Chiron Pur Sport w 2020 roku, świat ujrzał najbardziej ekstremalną osobowość rodziny Chiron. Ze stałym tylnym skrzydłem o szerokości sześciu stóp, krótszymi przełożeniami, zaawansowanymi kołami magnezowymi i wieloma innymi innowacjami, Pur Sport został zaprojektowany do jazdy w ostrych zakrętach na torze. Szybko by się wyprzedał, dlatego niektórzy klienci pytali, czy można by stworzyć model Chiron, który integrowałby aspekty jego charakteru, zachowując jednocześnie ponadczasową elegancję modeli takich jak Chiron czy Chiron Sport. To tutaj narodził się Chiron Profilée.

 

Rzadko zdarza się, aby producenci poświęcali czas i wysiłek na doprowadzenie samochodu do pełnej specyfikacji produkcyjnej, kiedy wiedzą, że tylko jeden egzemplarz może zostać wyprodukowany. Ale Profilée został w pełni opracowany, przetestowany i przeszedł wszystkie standardy wysokiej jakości, które Bugatti stosuje we wszystkich swoich samochodach, co pozwoliło mu uzyskać jeden typ homologacji dla Europy.

 

Profilée to projekt wykonany na zamówienie z zamaszystym, stałym ogonem z tyłu, który spełnia dwie kluczowe funkcje. Po pierwsze, skrzydło zapewnia stabilność i kontrolę aż do prędkości maksymalnej Profilée 380 km/h poprzez zwiększenie docisku tylnej osi, a po drugie wykorzystuje podciśnienie do wysysania gorącego powietrza z komory silnika przez dwa wewnętrzne tunele w górnej części kabiny. Powietrze przepływa zarówno nad górną częścią skrzydła, generując docisk, jak i pod skrzydłem, zasysając powietrze z komory silnika.

 

Z przodu tego wyjątkowego hipersportowego samochodu Profilée otrzymało szersze wloty powietrza i powiększoną osłonę chłodnicy Bugatti w kształcie podkowy, aby pomóc skierować więcej chłodzącego powietrza do chłodnic. Zmieniony przedni spojler współpracuje z wyrzeźbionym podwoziem, aby jeszcze bardziej zwiększyć siłę docisku i zmaksymalizować przepływ powietrza. Podobnie jak w przypadku każdego Bugatti, opanowanie przepływu powietrza w zakresie chłodzenia, redukcji oporu i siły docisku ma fundamentalne znaczenie dla zapewnienia niezwykłych osiągów, które stały się znakiem rozpoznawczym nowoczesnych samochodów Bugatti.

 

Z charakteru Profilée zachowuje wiele z czystości Pur Sport; zaprojektowany z myślą o przyczepności bocznej i maksymalnym przyspieszeniu. Jest napędzany tym samym silnikiem Bugatti W16 o mocy 1500 KM, z przełożeniami krótszymi o 15 procent niż Chiron Sport. Profilée przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,3 sekundy i do 200 km/h w 5,5 sekundy. Ma maksymalną prędkość 380 km/h w porównaniu z 350 km/h Chiron Pur Sport.

 

Tuning podwozia obejmuje zmianę kątów pochylenia kół przedniej i tylnej osi oraz twardsze sprężyny z wyważeniem przedniej części. Sprężyny są o 10% sztywniejsze w porównaniu z Chironem Sport, a tylna oś ma o 50% większy ujemny kąt pochylenia, co zapewnia lepszą przyczepność na zakrętach bez uszczerbku dla komfortu jazdy. To połączenie najlepszych cech Pur Sport z pięknym, eleganckim designem.

 

Profilée jest prezentowany w podstawowym kolorze Argent Atlantique, opracowanym wyłącznie dla tego samochodu. Żaden inny model Chiron nie został skonfigurowany w tym odcieniu. Dolna część samochodu jest wykończona odsłoniętym włóknem węglowym, zabarwionym na istniejący kolor Bugatti Bleu Royal Carbon. Koła są – ponownie – wyjątkowe, specjalnie zaprojektowane, wyprodukowane i przetestowane dla Profilée oraz wykończone w odcieniu Le Patron, stworzonym tak, aby pasował do karbonowego odcienia dolnej połowy nadwoziay. Elementy z polerowanego aluminium odzwierciedlają słynny kształt grilla w kształcie podkowy Bugatti.

 

Wnętrze Profilée jest znane właścicielom Chirona, wykończone ręcznie w Atelier Bugatti w Molsheim. Zaprojektowany w oparciu o autentyczne i wysokiej jakości materiały, takie jak skóra, włókno węglowe lub solidne aluminium, każdy element jest obrabiany i udoskonalany ręcznie przez wiele godzin. Sam projekt jest zgodny z filozofią zdefiniowanego minimalizmu, sprowadzając każdy element do jego najprostszej i najpiękniejszej formy.

 

Jednak Profilée jest pierwszym Chironem wyposażonym we wnętrze z tkaną skórą, nałożoną na deskę rozdzielczą, panele drzwi i konsolę środkową. W sumie do stworzenia tego złożonego i pięknego wykończenia użyto ponad 2500 metrów skórzanych pasków. Profilée jest wyposażony w komfortowe fotele wykończone skórą Gris Rafale i Deep Blue z pikowanym wzorem „air parade”. Anodowana na czarno wstawka w ramce w konsoli środkowej przedstawia sygnaturę Profilée, ostatni wyjątkowy akcent zastosowany w tej wyjątkowej kreacji.

Bugatti Chiron Profilée zostanie wystawiony na aukcję przez RM Sotheby's 1 lutego, a część dochodu zostanie przeznaczona na cele charytatywne.



Prezentacja Nissana Z GT4 na targach SEMA 2022
Tuning | 03.11.22

Prezentacja Nissana Z GT4 na targach SEMA 2022

Nissan oraz NISMO zaprezentowały po raz pierwszy publicznie Nissana Z GT4, opartego na zupełnie nowym Nissanie Z, podczas targów SEMA 2022 w Las Vegas.

Toyota wprowadza na rynek całkowicie nowego Priusa PHEV
Wiadomości | 07.03.23

Toyota wprowadza na rynek całkowicie nowego Priusa PHEV

Toyota Prius piątej generacji debiutuje w Europie wyłącznie z napędem plug-in hybrid, opartym na najnowszej technologii hybrydowej.

Volkswagen prezentuje prototyp ID.X Performance
Concept Cars | 13.09.23

Volkswagen prezentuje prototyp ID.X Performance

Volkswagen zaprezentował swoją wizję w pełni elektrycznej sportowej limuzyny. Prototyp ID.X Performance imponuje napędem na wszystkie koła, dużą mocą dwóch silników oraz agresywną stylizacją nadwozia i wnętrza.