Super Cars | 22.11.21

Nowa limitowana edycja Ferrari Daytona SP3

Cała esencja Ferrari została zebrana podczas Ferrari Show na torze Mugello, na ekskluzywnym wydarzeniu gdzie odbyła się premiera modelu Daytona SP3.

6 lutego 1967 Ferrari dokonało jednego z najbardziej spektakularnych wyczynów w całej swojej historii, kiedy zajęło trzy pierwsze miejsca w 24-godzinnym wyścigu Daytona w pierwszej rundzie  Międzynarodowych Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych. Trzy samochody, które przejechały obok flagi w szachownicę w legendarnym finiszu obok siebie na ojczystej ziemi Forda – na pierwszym miejscu 330 P3/4, na drugim 330 P4, a na trzecim 412 P – stanowiły szczyt rozwoju firmy. Ferrari 330 P3, model, który główny inżynier Mauro Forghieri znacznie ulepszył w każdym z trzech podstawowych elementów samochodu wyścigowego: silnika, podwozia i aerodynamiki. Model 330 P3/4 doskonale oddaje ducha sportowych prototypów z lat 60., dekady uważanej obecnie za złotą erę wyścigów na zamkniętych torach i trwały punkt odniesienia dla pokoleń inżynierów i projektantów.

 

Nazwa nowej Icony nawiązuje do legendarnego wykończenia 1-2-3 i składa hołd prototypom sportowym Ferrari, które pomogły marce zdobyć niezrównany status sportów motorowych. Daytona SP3, zaprezentowana na torze Mugello podczas Ferrari Finali Mondiali w 2021 roku, to limitowana edycja, która dołącza do serii Icona, która zadebiutowała w 2018 roku z Ferrari Monza SP1 i SP2.

 

Design Daytona SP3 to harmonijna gra kontrastów, subtelnie rzeźbionych, zmysłowych powierzchni na przemian z ostrzem licznymi, które ujawniły rosnące znaczenie aerodynamiki w projektowaniu samochodów wyścigowych, takich jak 330 P4, 350 Can-Am i 512 S. Śmiały wybór nadwozia „Targa” ze zdejmowanym twardym dachem był również inspirowany światem sportowych prototypów: w rezultacie Daytona SP3 zapewnia nie tylko ekscytującą przyjemność z jazdy, ale także użytkowe osiągi.

 

Z technicznego punktu widzenia Daytona SP3 czerpie inspirację z wyrafinowanych rozwiązań inżynieryjnych zastosowanych już w wyścigach w latach 60.: dziś, tak jak wtedy, osiągnięto maksymalną wydajność, pracując nad wspomnianymi trzema podstawowymi obszarami.

 

Daytona SP3 ma wolnossący silnik V12, montowany pośrodku z tyłu w typowym stylu samochodu wyścigowego. Bezsprzecznie najbardziej kultowy ze wszystkich silników Maranello, ta jednostka napędowa zapewnia 840 cv – co czyni go najmocniejszym silnikiem kiedykolwiek zbudowanym przez Ferrari – wraz z momentem obrotowym 697 Nm i maksymalnymi obrotami 9500 obr./min.

 

Podwozie jest w całości zbudowane z materiałów kompozytowych przy użyciu technologii Formuły 1, których nie widziano w samochodzie drogowym od czasu LaFerrari, ostatniego supersamochodu Maranello. Fotel jest integralną częścią podwozia, aby zmniejszyć wagę i zagwarantować kierowcy pozycję za kierownicą zbliżoną do samochodu wyczynowego.

 

Wreszcie, podobnie jak samochody, które go zainspirowały, badania aerodynamiczne i projektowanie koncentrowały się na osiągnięciu maksymalnej wydajności wyłącznie przy użyciu pasywnych rozwiązań aerodynamicznych. Dzięki niespotykanym dotąd funkcjom, takim jak kominy, które odprowadzają powietrze o niskim ciśnieniu z podwozia, Daytona SP3 jest najbardziej wydajnym aerodynamicznie samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowało Ferrari bez uciekania się do aktywnych urządzeń aero. Dzięki sprytnej integracji tych technicznych innowacji, samochód może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 2,85 sekundy i od zera do 200 km/h w zaledwie 7,4 sekundy: ekscytujące osiągi, ekstremalna konfiguracja i odurzająca ścieżka dźwiękowa V12 zapewniają całkowicie niezrównana przyjemność z jazdy.



Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo
Super Cars | 30.07.20

Lamborghini Essenza SCV12 hipersamochód wyłącznie na tor wyścigowy. Wideo

Limitowany hipersamochód składający się wyłącznie z 40 jednostek z silnikiem V12, który jest w stanie dostarczyć ponad 830 KM.

Nowy SUV Peugeot 5008 prezentacja polskiej gamy
Wiadomości | 09.10.20

Nowy SUV Peugeot 5008 prezentacja polskiej gamy

Model 5008 został wyprodukowany w liczbie ponad 300 000 samochodów od debiutu w 2017 roku.

Rozpoczęcie produkcji całkowicie elektrycznego BMW iX3
Elektryczne | 07.10.20

Rozpoczęcie produkcji całkowicie elektrycznego BMW iX3

Pierwsze BMW iX3 zjeżdża z linii produkcyjnej BMW Brilliance Automotive w Shenyang, Chiny