KONA N to nie tylko najnowszy model sportowej submarki N Hyundai, ale także pierwszy wyczynowy model marki z nadwoziem typu SUV.
Całkowicie nowy KONA N to najnowsza edycja do wysokowydajnej marki N i jego pierwszy „True Hot SUV” posiadający możliwości jazdy na torze wyścigowym i wszechstronność pojazdu użytkowego w mieście.
Hyundai Motor Company zaprezentował dziś całkowicie nowy model KONA w wersji N, a także jego filozofię wysokich osiągów i ambicję w zakresie zrównoważonej przyjemności z jazdy podczas Hyundai N Day, cyfrowej prezentacji poświęconej wprowadzeniu marki N Hyundai.
KONA N to nie tylko najnowszy dodatek do rosnącej, wysokowydajnej gamy N Hyundaia, ale także pierwszy model N z nadwoziem typu SUV. Oferuje zwycięską kombinację wszechstronności, porywczego przyspieszenia, zwinności i gotowości na torze wyścigowym.
W ramach prezentacji firma podzieliła się również filozofią wysokiej wydajności marki N i przedstawiła nowe hasło marki, jednocześnie wskazując na przyszłe modele N w przygotowaniu. Hyundai podkreślił również swoje zaangażowanie w zrównoważone e-osiągi, dając wgląd w przyszły kierunek inicjatyw związanych ze sportami motorowymi oraz w jaki sposób będą one służyć jako podstawa dla przyszłych modeli N.
„KONA N to prawdziwy gorący SUV z osiągami gorącego hatcha. To łamie zasadę, że SUV-y są mniej przyjemne w prowadzeniu. Jako model N wykracza poza granice zwykłego SUV-a ”- powiedział Albert Biermann, prezes i szef działu badań i rozwoju w Hyundai Motor Group. „KONA N potrafi wyrzeźbić zakręty na torze wyścigowym i wnieść emocje do codziennej jazdy”.
KONA N jest napędzany 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem GDI z 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynią biegów (N DCT). N DCT to ulepszona wersja opracowanej przez firmę Hyundai 8DCT, ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni typu mokrego. Aby był odpowiedni dla modeli N, 8DCT otrzymał ulepszoną trwałość, dzięki czemu może sprostać wymaganiom pojazdów o wysokich osiągach. Z 2,0-litrowym silnikiem T-GDI zapewnia najlepsze osiągi dzięki zastosowaniu wyjątkowych przełożeń. Jednostka sterująca skrzyni biegów jest skalibrowana na N, co skutkuje szybszą zmianą biegów i oferuje szereg ekskluzywnych funkcji jazdy - w tym N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) i N Track Sense Shift (NTS) - które maksymalizują radość z jazdy.
Układ napędowy zapewnia maksymalną moc 280 KM / 40,0 kg-m. Dzięki N Grin Shift moc jest zwiększona do 290 KM, maksymalizując przyjemność z jazdy. Silnik oferuje stałą moc, która zapewnia szybką reakcję i lepsze przyspieszenie, zapewniając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze wyścigowym, wykorzystując w ten sposób więcej potencjału silnika. KONA N ma maksymalną prędkość 240 km / hi przyspiesza od 0-100 km / hw 5,5 sekundy, gdy aktywna jest funkcja Launch Control.
Hyundai Motor wdrożył mechanizm różnicowy N Corner Carving Differential, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-LSD) w KONA N do kontroli rozdziału momentu obrotowego na koła napędowe, zapewniając maksymalną przyjemność podczas pokonywania zakrętów. KONA N jest również wyposażony w 19-calowe lekkie kute koła z wysokowydajnymi hamulcami i oponami.
Nawet w podstawowym wyposażeniu KONA N jest wyposażony w Launch Control, Variable Exhaust System i przede wszystkim N Grin Control System, oferując taką samą przyjemność z jazdy na wszystkich poziomach. N Grin Control System oferuje klientom wysoki poziom personalizacji, z pięcioma różnymi trybami jazdy: Eco, Normal, Sport, N i Custom. Te tryby jazdy zmieniają charakter zupełnie nowego KONA N, dostosowując parametry pracy silnika, elektroniczną kontrolę stabilności, dźwięk wydechu i układ kierowniczy, aby zoptymalizować je do różnych warunków jazdy.
Dodatkowe punkty spawania korpusu, ulepszona konstrukcja pierścienia rozpórki i wzmocniony szkielet zwiększają sztywność, aby zminimalizować przechyły nadwozia podczas manewrów.