Super Cars | 22.04.21

Nowa limitowana edycja Ferrari 812 Superfast V12

Pierwsze oficjalne zdjęcia najnowszej limitowanej serii opublikowano w ramach przygotowań do światowej premiery planowanej na 5 maja.


Nowa limitowana edycja Ferrari 812 Superfast V12

Nazwa modelu i dalsze informacje techniczne zostaną ujawnione 5 maja podczas premiery online.

Ostateczny wyraz DNA Ferrari: ekskluzywność, wyścigowa dusza i szczyt motoryzacyjnych innowacji.

Wolnossący silnik V12 wyzwala 830 KM przy 9500 obr/min, dając wrażenie nieskończonej mocy i wydajności.

 

Nowy model jest ostatecznym wyrazem koncepcji Ferrari - ekstremalnej berlinetty z silnikiem z przodu, wyostrzając charakterystykę docenionego przez krytyków 812 Superfast do poziomu, którego nigdy wcześniej nie widziano. Rezultatem jest samochód, który zawiera i uosabia ponad 70-letnie doświadczenie firmy na światowych torach, czerpiąc z DNA pełnej krwi samochodu sportowego, aby zapewnić idealne połączenie osiągów, formy i funkcji. Skierowany do najbardziej zagorzałych kolekcjonerów i koneserów Ferrari, zawiera wiele bezkompromisowych rozwiązań inżynieryjnych, gwarantujących niezrównaną przyjemność z jazdy.

 

Podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów Ferrari, najbardziej uderzająca cecha leży w samym jego sercu: w tym przypadku najnowsza ewolucja legendarnego silnika Maranello 65 ° V12, który osiąga najwyższą moc spośród wszystkich silników samochodów drogowych Ferrari - 830 KM - i obroty do 9500 obr/min, ponownie najwyższe ze wszystkich Ferrari ICE. Zastosowanie najnowocześniejszych materiałów, przeprojektowanie wielu kluczowych podzespołów silnika, nowy mechanizm rozrządu zaworowego i nowy układ wydechowy to tylko niektóre z rozwiązań technicznych, które pozwalają najszlachetniejszym silnikom Ferrari zapewniać osiągi. poziomy, które są bezprecedensowe w segmencie V12.

 

Czysta, ale brutalna moc wyzwalana przez układ napędowy jest połączona z wiodącymi w swojej klasie kontrolkami dynamiki pojazdu, aby zapewnić pełne wykorzystanie osiągów i maksymalną zabawę za kierownicą. Najbardziej charakterystycznym z tych rozwiązań jest niezależne sterowanie wszystkimi czterema kołami. Zwiększa to poczucie zwinności i precyzji podczas pokonywania zakrętów, a także zapewnia niezrównaną reakcję na sterowanie. Kolejnym godnym uwagi osiągnięciem inżynieryjnym są prace rozwojowe podjęte w celu zmniejszenia masy całkowitej samochodu w porównaniu z modelem 812 Superfast. Osiągnięto to w szczególności dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego, zarówno na zewnątrz, jak i w kokpicie. Wreszcie, nowy model ma premierę wersji 7.0 renomowanego systemu dynamiki pojazdu Side Slip Control.

 

Jednym z najbardziej uderzających aspektów tego nowego modelu jest to, jak dogłębne badania aerodynamiczne zmieniły linię samochodu. Pracując w ścisłej synergii z Ferrari Styling Center, aerodynamicy przyjęli rozwiązania o ekstremalnej formie, charakteryzujące się profilami niespotykanymi w samochodach dopuszczonych do ruchu drogowego. Aerodynamiczne przeprojektowanie całego samochodu miało na celu zmaksymalizowanie poziomu docisku: od nowych przednich wlotów powietrza, tylnego dyfuzora i konfiguracji układu wydechowego po opatentowaną konstrukcję tylnej szyby - na której obecnie znajdują się generatory wirów - każda modyfikacja jest wiernym wyrazem rdzenia Ferrari przekonanie, że forma zawsze musi podążać za funkcją.

 

Przykładem może być decyzja o zastąpieniu szklanej tylnej szyby jednoczęściową aluminiową konstrukcją. Generatory wirów, które posiada, poprawiają aerodynamikę samochodu, ale wybrane rozwiązanie projektowe, które jest w pełni zintegrowane z dachem, jednocześnie tworzy efekt kręgosłupa, który podkreśla rzeźbiarskie formy samochodu.

Wraz z ostrzem z włókna węglowego, które przechodzi przez maskę, motyw ten zmienia ogólne postrzeganie objętości samochodu: maska wydaje się krótsza, podkreślając szerokość samochodu, a ogon ma teraz mocniejszy i mocniejszy wygląd, dzięki czemu jest wydają się bardziej kompaktowe i przypominają konkurencję, mimo że model 812 Superfast ma podobną sylwetkę, proporcje i wyważenie formalne. Nawet tylny spojler wygląda teraz bardziej imponująco: jest wyższy, ale zastosowana specjalna obróbka konstrukcyjna sprawia, że ogon wygląda na bardzo szeroki, prawie poziomy.



Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami
Elektryczne | 03.12.20

Rimac C_Two ostatni etap testów przed pierwszymi dostawami

Specjaliści skupili się w szczególności na testach kompatybilności elektromagnetycznej.

Lamborghini świętuje wyprodukowanie 10 tysięcy sztuk modelu Urus
Wiadomości | 22.07.20

Lamborghini świętuje wyprodukowanie 10 tysięcy sztuk modelu Urus

Po dwóch latach od wprowadzenia na rynek, Urus, Lamborghini Super SUV, osiągnął ważny kamień milowy w postaci dziesięciotysięcznego samochodu.

Pierwsze szczegóły na temat premiery odnowionej Skody Kodiaq
Wiadomości | 06.04.21

Pierwsze szczegóły na temat premiery odnowionej Skody Kodiaq

Wideo zapowiedź SUV-a, który od pierwszej premiery w 2016 roku, sprzedano w ponad 600 tysięcy egzemplarzy.