Super Cars | 22.04.21

Nowa limitowana edycja Ferrari 812 Superfast V12

Pierwsze oficjalne zdjęcia najnowszej limitowanej serii opublikowano w ramach przygotowań do światowej premiery planowanej na 5 maja.


Nowa limitowana edycja Ferrari 812 Superfast V12

Nazwa modelu i dalsze informacje techniczne zostaną ujawnione 5 maja podczas premiery online.

Ostateczny wyraz DNA Ferrari: ekskluzywność, wyścigowa dusza i szczyt motoryzacyjnych innowacji.

Wolnossący silnik V12 wyzwala 830 KM przy 9500 obr/min, dając wrażenie nieskończonej mocy i wydajności.

 

Nowy model jest ostatecznym wyrazem koncepcji Ferrari - ekstremalnej berlinetty z silnikiem z przodu, wyostrzając charakterystykę docenionego przez krytyków 812 Superfast do poziomu, którego nigdy wcześniej nie widziano. Rezultatem jest samochód, który zawiera i uosabia ponad 70-letnie doświadczenie firmy na światowych torach, czerpiąc z DNA pełnej krwi samochodu sportowego, aby zapewnić idealne połączenie osiągów, formy i funkcji. Skierowany do najbardziej zagorzałych kolekcjonerów i koneserów Ferrari, zawiera wiele bezkompromisowych rozwiązań inżynieryjnych, gwarantujących niezrównaną przyjemność z jazdy.

 

Podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów Ferrari, najbardziej uderzająca cecha leży w samym jego sercu: w tym przypadku najnowsza ewolucja legendarnego silnika Maranello 65 ° V12, który osiąga najwyższą moc spośród wszystkich silników samochodów drogowych Ferrari - 830 KM - i obroty do 9500 obr/min, ponownie najwyższe ze wszystkich Ferrari ICE. Zastosowanie najnowocześniejszych materiałów, przeprojektowanie wielu kluczowych podzespołów silnika, nowy mechanizm rozrządu zaworowego i nowy układ wydechowy to tylko niektóre z rozwiązań technicznych, które pozwalają najszlachetniejszym silnikom Ferrari zapewniać osiągi. poziomy, które są bezprecedensowe w segmencie V12.

 

Czysta, ale brutalna moc wyzwalana przez układ napędowy jest połączona z wiodącymi w swojej klasie kontrolkami dynamiki pojazdu, aby zapewnić pełne wykorzystanie osiągów i maksymalną zabawę za kierownicą. Najbardziej charakterystycznym z tych rozwiązań jest niezależne sterowanie wszystkimi czterema kołami. Zwiększa to poczucie zwinności i precyzji podczas pokonywania zakrętów, a także zapewnia niezrównaną reakcję na sterowanie. Kolejnym godnym uwagi osiągnięciem inżynieryjnym są prace rozwojowe podjęte w celu zmniejszenia masy całkowitej samochodu w porównaniu z modelem 812 Superfast. Osiągnięto to w szczególności dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego, zarówno na zewnątrz, jak i w kokpicie. Wreszcie, nowy model ma premierę wersji 7.0 renomowanego systemu dynamiki pojazdu Side Slip Control.

 

Jednym z najbardziej uderzających aspektów tego nowego modelu jest to, jak dogłębne badania aerodynamiczne zmieniły linię samochodu. Pracując w ścisłej synergii z Ferrari Styling Center, aerodynamicy przyjęli rozwiązania o ekstremalnej formie, charakteryzujące się profilami niespotykanymi w samochodach dopuszczonych do ruchu drogowego. Aerodynamiczne przeprojektowanie całego samochodu miało na celu zmaksymalizowanie poziomu docisku: od nowych przednich wlotów powietrza, tylnego dyfuzora i konfiguracji układu wydechowego po opatentowaną konstrukcję tylnej szyby - na której obecnie znajdują się generatory wirów - każda modyfikacja jest wiernym wyrazem rdzenia Ferrari przekonanie, że forma zawsze musi podążać za funkcją.

 

Przykładem może być decyzja o zastąpieniu szklanej tylnej szyby jednoczęściową aluminiową konstrukcją. Generatory wirów, które posiada, poprawiają aerodynamikę samochodu, ale wybrane rozwiązanie projektowe, które jest w pełni zintegrowane z dachem, jednocześnie tworzy efekt kręgosłupa, który podkreśla rzeźbiarskie formy samochodu.

Wraz z ostrzem z włókna węglowego, które przechodzi przez maskę, motyw ten zmienia ogólne postrzeganie objętości samochodu: maska wydaje się krótsza, podkreślając szerokość samochodu, a ogon ma teraz mocniejszy i mocniejszy wygląd, dzięki czemu jest wydają się bardziej kompaktowe i przypominają konkurencję, mimo że model 812 Superfast ma podobną sylwetkę, proporcje i wyważenie formalne. Nawet tylny spojler wygląda teraz bardziej imponująco: jest wyższy, ale zastosowana specjalna obróbka konstrukcyjna sprawia, że ogon wygląda na bardzo szeroki, prawie poziomy.



Ciężkie kwalifikacje Ferrari na torze Monza
MotorSport | 08.11.20

Ciężkie kwalifikacje Ferrari na torze Monza

Najlepsi z Ferrari w sobotnich kwalifikacjach na Monzie wystartują z czwartego rzędu w ostatnim wyścigu serii Endurance mistrzostw Włoch GT.

Pod koniec roku Volkswagen wprowadzi całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową
Elektryczne | 13.04.23

Pod koniec roku Volkswagen wprowadzi całkowicie nowo opracowaną jednostkę napędową

Dzięki nowemu napędowi na tylne koła modele ID. powiększą zarówno moc jak i zasięg. Pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji 286 KM od końca roku.

Jeep Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept
Tuning | 06.04.23

Jeep Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept

Kultowy z odkrytym kokpitem najlepiej sprzedający się i najbardziej wydajny PHEV w Ameryce. Coroczne Wielkanocne Safari Jeepem po pustyni Moab w stanie Utah (USA), edycja 2023.