Zapraszamy na premierę online nowej Alfa Romeo Giulia. Włoski styl Alfy Romeo wyraża prostotę, za którą kryje się złożony proces twórczy projektu. Uzyskanie ergonomicznego i harmonijnego układu linii i przyrządów, brył i przestrzeni otaczających kierowcę, jest złożoną i precyzyjną pracą, ale udoskonalenie otoczenia zaprojektowanego na miarę pasażerów jest jeszcze trudniejszym przedsięwzięciem.
Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio MY20 to:
Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża ze swojego pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzegając kierowcę poprzez sygnały dźwiękowe, wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.
Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim innych samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą i bezpieczną jazdę.
Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytanych znaków drogowych: jeśli kierowca akceptuje wybór, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również obszary boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także, regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji): analizuje parametry przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.
Renée Brinkerhoff jeździła swoim Porsche 356 na całym świecie, teraz będzie jeździć na nartach swoim przeprojektowanym sportowym samochodem przez surowe warunki Antarktydy.
Dostępna tylko jako Roadster i wykończona ekskluzywnym dla Audi lakierem perłowym Goodwood Green, który był oferowany jako kolor produkowany seryjnie dla TT Roadster pierwszej generacji.