Concept Cars | 27.10.23

Nissan Hyper Force Concept

Nissan przedstawia swoją wizję w pełni elektrycznego supersamochodu nowej generacji o wyczynowych osiągach: Hyper Force Concept. Japan Mobility Show 2023.

Na salonie Japan Mobility Show Nissan zaprezentował samochód Nissan Hyper Force, który jest zwieńczeniem innowacyjnej serii koncepcyjnych modeli „hyper”. Jest to w pełni elektryczny wyczynowy supersamochód, który ma zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla środowiska i komfortu codziennego użytkowania.

 

Sercem pojazdu jest mocny, w pełni elektryczny zespół napędowy, zamontowany w sposób zapewniający optymalny rozkład masy i zasilany akumulatorem ze stałym elektrolitem. Silnik samochodu rozwija moc do 1000 kW, co gwarantuje błyskawiczne i precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie. Znaczna siła docisku, zaawansowana wersja napędu na cztery koła e 4ORCE Nissana oraz lekkie nadwozie z wysokowytrzymałego włókna węglowego ułatwiają dynamiczne pokonywanie zakrętów oraz zapewniają doskonałe właściwości jezdne na torze i krętych drogach.

 

Stylistyka nisko osadzonego, szerokiego nadwozia jest kombinacją wysmuklających krzywizn i odważnej geometrii będących zwiastunem potężnych osiągów. Poszczególne elementy, takie jak przednie i tylne lampy, nawiązują do innych wyczynowych modeli Nissana.

 

Znakomite właściwości aerodynamiczne nadwozia i dużą siłę docisku uzyskano we współpracy z zespołem NISMO specjalizującym się w samochodach wyścigowych. Specjalna aerodynamiczna konstrukcja pod maską zwiększa siłę docisku i poprawia skuteczność chłodzenia. Dwustopniowy tylny dyfuzor zapewnia optymalny przepływ powietrza. Przednie wloty powietrza, osłony wylotów powietrza na przednich błotnikach oraz obie końcówki tylnego spojlera pełnią specjalne funkcje aerodynamiczne, a nowo opracowany siłownik plazmowy ogranicza rozdział powietrza w celu maksymalizacji przyczepności i zmniejszenia siły unoszącej koła po wewnętrznej stronie krzywizny zakrętu. Lekkie obręcze kół z kompozytu węglowego poprawiają aerodynamikę i zapewniają lepsze chłodzenie hamulców.

 

Koncepcyjny samochód oferuje dwa tryby jazdy: wyścigowy „R” (racing) oraz „GT” (grand touring). W zależności od wybranego trybu graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor oraz wyświetla najpotrzebniejsze informacje uwzględniające sytuację na drodze i warunki jazdy. Wyświetlane grafiki zaprojektowano we współpracy z Polyphony Digital Inc.

 

W trybie R kabina jest podświetlona na czerwono, a intuicyjny kokpit zwrócony ku kierowcy sprzyja jego koncentracji. Panele na desce rozdzielczej przesuwają się w stronę fotela, potęgując wrażenie przebywania w kokpicie sportowej maszyny. Cztery ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy wyświetlają między innymi informacje o przyczepności i temperaturze opon, ciśnieniu powietrza, temperaturze tarcz hamulcowych, rozkładzie mocy oraz inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy.

 

W trybie GT podświetlenie kabiny zmienia kolor na niebieski, a ekrany wokół kierownicy odsuwają się i łączą w jedną płaszczyznę. Kierowca ma poczucie zanurzenia w prostszym interfejsie systemu multimedialnego, za którego pośrednictwem może sterować klimatyzacją, nagłośnieniem oraz ustawieniami zawieszenia i stabilizatorów pod kątem komfortowej jazdy. To pierwszy na świecie samochód z zawieszeniem i stabilizatorami, których parametry można korygować w czasie jazdy z poziomu ekranu w kokpicie.



Volkswagen prezentuje prototyp ID. GTI Concept podczas IAA Mobility 2023 w Monachium
Premiery | 06.09.23

Volkswagen prezentuje prototyp ID. GTI Concept podczas IAA Mobility 2023 w Monachium

Prototyp ID. GTI Concept, zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA Mobility w Monachium, pokazuje w jaki sposób Volkswagen przeniesie kultowe oznaczenie GTI w elektryczną przyszłość.

SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem
Wiadomości | 29.04.20

SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem

Dzięki technologii VR można wybrać się na wirtualną przejażdżkę po Barcelonie. Wideo 360 stopni pozwala przenieść się do wnętrza samochodu i sprawdzić najważniejsze nowości, deskę rozdzielczą z zaawansowanym cyfrowym kokpitem, system multimedialny i bardziej ergonomiczną przestrzeń dla podróżujących.

Wkrótce zobaczymy premierę pierwszego elektrycznego sedana Volkswagena ID. AERO
Wiadomości | 22.06.22

Wkrótce zobaczymy premierę pierwszego elektrycznego sedana Volkswagena ID. AERO

Szkice dają pogląd na to, jak będzie wyglądał przyszły model klasy wyższej średniej, przeznaczony na rynek chiński. Wirtualna premiera przedprodukcyjnego konceptu jeszcze w tym miesiącu.