Nissan przedstawia swoją wizję w pełni elektrycznego supersamochodu nowej generacji o wyczynowych osiągach: Hyper Force Concept. Japan Mobility Show 2023.
Na salonie Japan Mobility Show Nissan zaprezentował samochód Nissan Hyper Force, który jest zwieńczeniem innowacyjnej serii koncepcyjnych modeli „hyper”. Jest to w pełni elektryczny wyczynowy supersamochód, który ma zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla środowiska i komfortu codziennego użytkowania.
Sercem pojazdu jest mocny, w pełni elektryczny zespół napędowy, zamontowany w sposób zapewniający optymalny rozkład masy i zasilany akumulatorem ze stałym elektrolitem. Silnik samochodu rozwija moc do 1000 kW, co gwarantuje błyskawiczne i precyzyjnie kontrolowane przyspieszenie. Znaczna siła docisku, zaawansowana wersja napędu na cztery koła e 4ORCE Nissana oraz lekkie nadwozie z wysokowytrzymałego włókna węglowego ułatwiają dynamiczne pokonywanie zakrętów oraz zapewniają doskonałe właściwości jezdne na torze i krętych drogach.
Stylistyka nisko osadzonego, szerokiego nadwozia jest kombinacją wysmuklających krzywizn i odważnej geometrii będących zwiastunem potężnych osiągów. Poszczególne elementy, takie jak przednie i tylne lampy, nawiązują do innych wyczynowych modeli Nissana.
Znakomite właściwości aerodynamiczne nadwozia i dużą siłę docisku uzyskano we współpracy z zespołem NISMO specjalizującym się w samochodach wyścigowych. Specjalna aerodynamiczna konstrukcja pod maską zwiększa siłę docisku i poprawia skuteczność chłodzenia. Dwustopniowy tylny dyfuzor zapewnia optymalny przepływ powietrza. Przednie wloty powietrza, osłony wylotów powietrza na przednich błotnikach oraz obie końcówki tylnego spojlera pełnią specjalne funkcje aerodynamiczne, a nowo opracowany siłownik plazmowy ogranicza rozdział powietrza w celu maksymalizacji przyczepności i zmniejszenia siły unoszącej koła po wewnętrznej stronie krzywizny zakrętu. Lekkie obręcze kół z kompozytu węglowego poprawiają aerodynamikę i zapewniają lepsze chłodzenie hamulców.
Koncepcyjny samochód oferuje dwa tryby jazdy: wyścigowy „R” (racing) oraz „GT” (grand touring). W zależności od wybranego trybu graficzny interfejs użytkownika zmienia kolor oraz wyświetla najpotrzebniejsze informacje uwzględniające sytuację na drodze i warunki jazdy. Wyświetlane grafiki zaprojektowano we współpracy z Polyphony Digital Inc.
W trybie R kabina jest podświetlona na czerwono, a intuicyjny kokpit zwrócony ku kierowcy sprzyja jego koncentracji. Panele na desce rozdzielczej przesuwają się w stronę fotela, potęgując wrażenie przebywania w kokpicie sportowej maszyny. Cztery ekrany satelitarne umieszczone wokół kierownicy wyświetlają między innymi informacje o przyczepności i temperaturze opon, ciśnieniu powietrza, temperaturze tarcz hamulcowych, rozkładzie mocy oraz inne dane przydatne w czasie sportowej jazdy.
W trybie GT podświetlenie kabiny zmienia kolor na niebieski, a ekrany wokół kierownicy odsuwają się i łączą w jedną płaszczyznę. Kierowca ma poczucie zanurzenia w prostszym interfejsie systemu multimedialnego, za którego pośrednictwem może sterować klimatyzacją, nagłośnieniem oraz ustawieniami zawieszenia i stabilizatorów pod kątem komfortowej jazdy. To pierwszy na świecie samochód z zawieszeniem i stabilizatorami, których parametry można korygować w czasie jazdy z poziomu ekranu w kokpicie.