Wiadomości | 22.03.23

Najpotężniejszy samochód typu muscle car na świecie

Dodge przedstawia najszybszy i najmocniejszy muscle car na świecie, 1025-konny Dodge Challenger SRT Demon 170. Siódma i ostatnia edycja specjalna marki „Last Call”.

Dodge przedstawia najszybszy i najmocniejszy muscle car na świecie, 1025-konny Dodge Challenger SRT Demon 170. Siódma i ostatnia edycja specjalna marki „Last Call” została zaprezentowana tego wieczoru podczas Dodge Last Call przez festiwal występów Roadkill Nights Vegas w The Strip na torze Las Vegas Motor Speedway.


 
Dzięki mocy 1025 koni mechanicznych (przy 6500 obr./min), 945 lb.-ft. (przy 4200 obr./min) produkowanym seryjnie silnikiem HEMI, Dodge Challenger SRT Demon 170 osiąga 60 mil na godzinę (100 km/h) w oszałamiającym 1,66 sekundy i charakteryzuje się najwyższym przyspieszeniem G-force spośród wszystkich produkowanych samochodów.


 
Dodge Challenger SRT Demon 170 z edycji specjalnej Dodge'a z 2023 r. to najszybszy pojazd, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w ponad 100-letniej historii marki. Challenger SRT Demon 170 to pierwszy samochód produkowany fabrycznie, który przebiegł ćwierć mili poniżej dziewięciu sekund z certyfikowanym przez National Hot Rod Association (NHRA) czasem 8,91 sekundy ET przy 151,17 mil na godzinę. Na pasku do przeciągania Challenger SRT Demon 170 otrzymuje pismo o naruszeniu NHRA za przebiegnięcie ćwierć mili poniżej dziewięciu sekund bez klatki bezpieczeństwa lub spadochronu, podążając śladami oryginalnego Demona, który również został zakazany przez NHRA ćwierć mili .


 
Czarne klucze są również zabronione w Challengerze SRT Demon 170, ponieważ najszybszy Dodge Challenger w historii będzie dostarczany tylko z czerwonymi brelokami. Challenger SRT Demon 2018 był wyposażony w czarny brelok do kluczyków ograniczający moc i czerwony brelok do odblokowania pełnej mocy; nowy Demon uwalnia poziomy mocy określone nie przez klucz, ale przez wyczuwanie procentowej zawartości etanolu w paliwie.


Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Dodge — Stellantis powiedział: „W 2015 roku Dodge zaszokował świat 707-konnym Hellcatem. Następnie, w 2018 roku, zrobiliśmy to z 840-konnym Demonem, a teraz robimy to ponownie z 1025-konnym Demonem 170, pierwszym na świecie, napędzanym ekologicznie energią, ośmiosekundowym, produkowanym fabrycznie, dopuszczonym do ruchu ulicznego samochodem typu muscle car”.


 
Pojazdy Dodge „Last Call” upamiętniają Dodge Challenger i Dodge Charger, których obecne wersje napędzane silnikiem HEMI dobiegają końca pod koniec 2023 roku. Wcześniej wprowadzono sześć specjalnych edycji pojazdów „Last Call”, poprzedzających do premiery modelu Dodge Challenger SRT Demon 170.



Toyota zaprezentowała nowy model Harrier dostępny w Japonii
Wiadomości | 14.04.20

Toyota zaprezentowała nowy model Harrier dostępny w Japonii

Toyota pokazała kolejną generację modelu Harrier (Urban SUV), który od 1997 roku jest liderem w tym segmencie sprzedaży pojazdów w Japonii oraz ogłosiła, że planuje sprzedaż nowego modelu Harrier około czerwca 2020 r. W wyraźnym odróżnieniu od innych SUV-ów Harrier łączy prostotę, elegancję i solidność w płynnej formie coupe. Wysokiej jakości wnętrze zapewnia poczucie bezpieczeństwa od pierwszej chwili w kabinie. Gdy pojazd jedzie, poczucie komfortu powstaje dzięki responsywnej jeździe, a cicha kabina w naturalny sposób prowadzi do przyjemnych rozmów z przyjaciółmi. Spędzanie czasu z nowym Harrier będzie wzbogacającym doświadczeniem.

Vanderhall? Pewnie o Nich nie słyszałeś. Posłuchaj co mówi Jay Leno.
Wiadomości | 09.06.20

Vanderhall? Pewnie o Nich nie słyszałeś. Posłuchaj co mówi Jay Leno.

Odwiedź słynny garaż, którego właścicielem jest jeden z najbardziej znanych amerykańskich aktorów, komików. Wideo i wrażenia z jazdy nowym trójkołowcem Vanderhall Edison2.

Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR
Tuning | 22.07.20

Ford Mustang MACH-E o mocy 1400 KM w pełni elektryczny prototyp od Ford Performance i RTR

Jedyny w swoim rodzaju prototyp opracowany we współpracy z RTR Vehicles w celu zademonstrowania możliwości napędu elektrycznego. Wideo