Premiery | 18.01.23

Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii DBS 770 Ultimate

Limitowana edycja DBS 770 Ultimate do 499 egzemplarzy oznacza koniec obecnej produkcji flagowego modelu DBS, kultowego Super GT Astona Martina.

Tabliczka znamionowa DBS, od dawna kojarzona z samochodami o wyjątkowym stylu i oszałamiających osiągach, została umieszczona na niektórych z najlepszych flagowych modeli Astona Martina. Od 2018 roku DBS stoi na szczycie seryjnej produkcji Astona Martina. potężny silnik Twin-Turbo V12 obdarzony niesamowitymi osiągami i niezrównanym stylem. Ponieważ produkcja DBS obecnej generacji zbliża się do końca, Aston Martin z dumą przedstawia DBS, który przewyższa wszystkie inne; DBS 770 Ultimate.

 

Jak sama nazwa wskazuje, DBS 770 Ultimate to dobitne ostatnie słowo. Najpotężniejszy produkcyjny Aston Martin w historii oraz najszybszy i najpotężniejszy jak dotąd DBS, rozległe udoskonalenia projektowe i inżynieryjne sprawiają, że DBS 770 Ultimate jest niezapomnianym i kolekcjonerskim świętem flagowego Super GT firmy Aston Martin. Dostępny zarówno w wersji Coupe, jak i Volante, DBS770 Ultimate będzie produkowany w ściśle ograniczonej liczbie – 300 Coupe i 199 Volante – a wszystkie egzemplarze zostaną sprzedane przed premierą.

 

DBS 770 Ultimate jest wyposażony w zaciekłą wersję 5,2-litrowego silnika V12 Astona Martina z czterema krzywkami i kątem 60 stopni. Ten wspaniały silnik rozwija teraz moc 770 KM przy 6500 obr./min i kolosalne 900 Nm momentu obrotowego od zaledwie 1800 do 5000 obr./min, rozpędzając DBS 770 Ultimate do maksymalnej prędkości 211 km/h. Korzysta ze zmodyfikowanych ścieżek powietrza i zapłonu oraz 7% wzrostu maksymalnego ciśnienia doładowania turbosprężarki. Precyzyjne dostrojenie krzywych mocy i momentu obrotowego daje kierowcy poczucie bezgranicznych osiągów, z odurzającą mieszanką wyjątkowej reakcji, wyjątkowego przyspieszenia na biegu i autentycznego dźwięku V12.

 

Moc jest dostarczana przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF i mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) zamontowany z tyłu samochodu. Ponadto DBS 770 Ultimate otrzymuje unikalną kalibrację przekładni, aby poprawić prędkość zmiany biegów i interakcję kierowcy, przyczyniając się do prawdziwie połączonych wrażeń z jazdy. Takie są nieodłączne możliwości układu hamowania z ceramiką węglową (CCB) firmy Aston Martin, że DBS 770 Ultimate wykorzystuje te same przednie tarcze 410 mm x 38 mm i tylne 360 mm x 32 mm, co zamontowano w DBS.

 

Aby jeszcze bardziej poprawić bezpośredni charakter reakcji układu kierowniczego i zwiększyć poziom szczegółowych informacji zwrotnych, DBS 770 Ultimate wprowadza nową, solidnie zamontowaną kolumnę kierownicy, pozwalającą kierowcy cieszyć się bardziej precyzyjnym połączeniem z drogą, czując, co robią przednie opony z najwyższą pewnością i dokładnym pomiarem dostępnej przyczepności.

 

Aby uzyskać wciągający charakter i lepsze wyczucie kierownicy DBS 770 Ultimate, sztywność boczna przedniej części została poprawiona o 25%, aby zapewnić maksymalne wyczucie osiągów i reakcji. Wzrost ten osiągnięto dzięki ulepszonej przedniej belce poprzecznej i grubszej tylnej poduszce, co również zwiększa ogólną sztywność skrętną o 3%, zapewniając idealnie zrównoważoną dynamikę jazdy.

 

Wprowadzono również ulepszenia w Adaptive Damping System (ADS), DBS 770 Ultimate otrzymał unikalną kalibrację amortyzatorów i dostrojenie oprogramowania, koncentrując się na kontroli i opanowaniu bez uszczerbku dla jakości jazdy. Dzięki poprawie łączności z kierowcą i zachowaniu niepowtarzalnego charakteru DBS do przekraczania kontynentów, DBS 770 Ultimate wznosi model Aston Martin Super GT na jeszcze większe wyżyny.

 

Podobnie jak DBS 770 Ultimate został dopracowany mechanicznie, jego wygląd został również wzmocniony, aby prezentować asertywny projekt i bezkompromisowo wyjątkową estetykę pasującą do ostatecznej edycji modelu stworzonego, aby uczcić koniec pewnej epoki.

 

Będąc Aston Martinem, ta ulepszona forma musiała również posiadać autentyczny poziom funkcjonalności. Oba zapewniają zwiększony przepływ powietrza do chłodnic, poprawiając zarządzanie ciepłem i poprawiając wizualną obecność na drodze. Przy zwiększonym przepływie powietrza przez chłodnice silnika, klapkowa maska ma dramatyczny otwór wentylacyjny silnika w kształcie podkowy, a nowy przedni rozdzielacz integruje dwa nowe zewnętrzne otwory wentylacyjne. Razem służą one poprawie chłodzenia i nawiązują do sygnatur projektowych poprzednich modeli silników DBS i V12.

 

Dalsze szczegółowe zmiany w projekcie DBS 770 Ultimate obejmują standardowo 2x2 Twill Carbon Fibre Cantrail, przednią szybę, nakładki na lusterka i błotnik. Nowy element progowy z włókna węglowego wizualnie obniża profil boczny w kierunku tylnego koła, tworząc opanowaną postawę, która podkreśla muskularną sylwetkę DBS. Unikalna konstrukcja tylnego dyfuzora utrzymuje równowagę aerodynamiczną od przodu do tyłu i sprawia, że DBS 770 Ultimate jest tak samo niepowtarzalny z tyłu, jak iz przodu.

 

Wewnątrz DBS 770 Ultimate zachwyca olśniewającą gamą świeżych rozwiązań projektowych, które go wyróżniają, zachowując jednocześnie natychmiast rozpoznawalne środowisko kabiny obecnego DBS. DBS 770 Ultimate, podkreślając jego aureolę, jest wyposażony w fotele Sports Plus obszyte w całości skórą semi-anilinową i Alcantarą, standardowo wyposażone w „karbowane” pikowanie i wzór perforacji. Opcjonalnie można również wybrać sportowy fotel Astona Martina. Wprowadzono niestandardowe rozcięcie wykończenia z kontrastowymi kolorami połączonymi ze ściągaczem i przeszyciami, a także szyty na miarę pasek i naszywkę z klamrą z laserowo wytrawionym logo DBS 770 Ultimate na środkowym podłokietniku. Łopatki zmiany biegów z włókna węglowego są również montowane w standardzie.

 

Produkcja DBS 770 Ultimate ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2023 r., a pierwsze dostawy mają rozpocząć się w trzecim kwartale 2023 r.



Całkowicie nowy SUV Ford EVOS
Premiery | 19.04.21

Całkowicie nowy SUV Ford EVOS

Ford EVOS zadebiutował dzisiaj na targach Auto Shanghai 2021 jako pierwszy pojazd opracowany zgodnie z planem Forda China 2.0.

McLaren 765LT Spider poznaj najpotężniejszy supersamochód McLarena w historii
Super Cars | 27.07.21

McLaren 765LT Spider poznaj najpotężniejszy supersamochód McLarena w historii

Po wersji coupe, przyszła kolej na wersję kabriolet w limitowanej serii 765 sztuk z 4 litrowym silnikiem V8 i podwójnym turbodoładowaniem o mocy 765 KM przyspiesza do 100 km/h w 2,7 sek. Wideo.

BMW XM, całkowicie nowy potężny hybrydowy SUV typu plug-in
Premiery | 28.09.22

BMW XM, całkowicie nowy potężny hybrydowy SUV typu plug-in

BMW XM jest punktem kulminacyjnym ofensywy modelowej w jubileuszowym roku marki, a także pierwszym oryginalnym samochodem BMW M od czasu BMW M1.