Porsche poszerza gamę modeli swojego w pełni elektrycznego sportowego sedana o Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest przystosowany do jazdy na torze.
Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche wszechczasów ustanawia rekordy czasów okrążeń w Laguna Seca i na torze Nürburgring. Porsche Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest przystosowany do jazdy na torze i pozwala zrezygnować z tylnych siedzeń na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy.
Przy mocy szczytowej oba modele mogą dostarczyć ponad 1100 PS. W połączeniu z różnymi rozwiązaniami w zakresie lekkiej konstrukcji i aerodynamiki, te w pełni elektryczne samochody sportowe GT podnoszą poprzeczkę pod względem dynamiki jazdy. W tylnej osi zastosowano mocniejszy i wydajniejszy falownik impulsowy, w którym jako materiał półprzewodnikowy zastosowano węglik krzemu. Pierwsze modele Taycan Turbo GT powinny trafić do klientów już tej wiosny.
Jeszcze nie na rynku, a już rekordzista. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zdobył tytuł najszybszego elektrycznego samochodu produkowanego seryjnie na torze Weathertech Raceway Laguna Seca w Kalifornii 23 lutego 2024 r. Z czasem 1:27,87 min. kierowca programistyczny Porsche Lars Kern uzyskał szybsze okrążenie niż jakikolwiek inny kierowca, jadąc samochodem elektrycznym posiadającym homologację drogową.
Niedługo wcześniej przedprodukcyjna wersja tego samego nowego modelu ustanowiła nowy rekord w swojej klasie na torze Nürburgring. Kern również wówczas siedział za kierownicą i uzyskał czas okrążenia 7:07,55 min. na Nordschleife. Ten oficjalny czas okrążenia jest aż o 26 sekund szybszy niż Kern, który uzyskał swoje ostatnie rekordowe okrążenie w sedanie Taycan Turbo S Sport wyposażonym w pakiet Performance w sierpniu 2022 r. sprawia również, że Turbo GT jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem spośród wszystkich typów jednostek napędowych na torze Nürburgring.
Nowy miejski crossover może poszczycić się wiodącym w swojej klasie poziomem redukcji hałasu i wibracji. W pełni elektryczny układ napędowy, zaawansowana aerodynamika i zwiększona izolacja akustyczna przyczyniają się do niemal bezgłośnej podróży