Super Cars | 02.03.21

Bugatti Divo Lady Bug

W ciągu dwóch lat stworzono bardzo wyjątkowy hipersportowy samochód z niestandardowym lakierem oraz innymi naprawdę wyjątkowymi funkcjami.


Bugatti Divo Lady Bug

Klienci Bugatti doceniają wyjątkowość. W ciągu około dwóch lat, w ścisłej współpracy z jednym klientem Bugatti, stworzono bardzo wyjątkowe Divo, dostosowane do jedynego w swoim rodzaju niestandardowego schematu malowania, a także innych naprawdę wyjątkowych funkcji.

„Każdy Bugatti Divo jest jedyny w swoim rodzaju. Całkowicie zgodne z filozofią założyciela firmy Ettore Bugatti, który powiedział kiedyś: „Jeśli da się porównać z innym samochodem, to nie jest Bugatti”.


Krótko po światowej premierze Divo w sierpniu 2018 r. We współpracy z klientem pojawił się pomysł na geometryczno-dynamiczny algorytmiczny wzór zanikania na karoserii. Kolekcjoner z USA miał na myśli ściśle geometryczny wzór składający się z diamentowych kształtów w niepowtarzalnym kontraście kolorystycznym. We współpracy z kolekcjonerem zespół projektowo-rozwojowy Bugatti przystąpił następnie do opracowania specjalnych kolorów „Customer Special Red” i „Graphite” - oba odcienie metaliczne - w celu uzyskania kontrastującego efektu. Diamentowy wzór został zaprojektowany tak, aby dokładnie przebiegał od przodu przez boki do tyłu - dopasowując się do sylwetki Divo.

 

Znalezienie i wdrożenie rozwiązań technicznych i graficznych zajęło zespołowi ponad półtora roku. Jednak niewielu mogło przewidzieć, jak skomplikowane i trudne byłoby pomalowanie diamentów na karoserii samochodu z precyzją i dokładną definicją. Wynikało to z faktu, że cyfrowe wzory w programie CAD mają niewielkie podobieństwo do rzeczywistości: dzięki trójwymiarowej, rzeźbiarskiej formie Divo z jego konturami, krzywiznami i żebrami, wydrukowane w 2D diamenty zostały zniekształcone na powierzchni. ekskluzywnego hipersportowego samochodu. W rezultacie musiały zostać cyfrowo zmodyfikowane. Wystarczyła różnica jednego milimetra, aby zrujnować cały efekt wizualny. Diamenty musiały być również idealnie umieszczone na linii dachu, drzwiach i krawędzi tylnego błotnika, aby uzyskać czyste wizualne wykończenie. Modelarze CAD wspólnie z klientem opracowali i przeprowadzili symulację wzoru diamentowego zawierającego około 1600 diamentów. Bardzo złożone i czasochłonne zadanie.

 

Minęły tygodnie, zanim projektanci byli zadowoleni z wyniku. Do sprawdzenia wzoru użyto sześciometrowych folii nałożonych precyzyjnie na karoserię pojazdu testowego. Dzięki dużej cierpliwości, kunsztowi i umiejętnościom projektanci w końcu znaleźli sposób, aby dopasować dane CAD do rzeczywistości i przeciągnąć folię po głęboko wklęsłej powierzchni bez zniekształcania diamentów lub tworzenia fałd.


Wysoce dostosowany, wydajny i ekskluzywny. Wraz z Divo Bugatti opracował hipersportowy samochód, który ożywia tradycję budowania nadwozi tego producenta luksusowych samochodów. Jest napędzany kultowym 8-litrowym silnikiem W16 Bugatti o mocy 1500 KM, którego maksymalna prędkość ograniczona jest do 380 km / h. Divo jest ograniczone do łącznie zaledwie 40 sztuk, z których każda kosztuje 5 milionów euro netto plus opcje, i jest produkowana w Atelier w Molsheim. Pierwsze dostawy hipersportowego auta miały miejsce w sierpniu 2020 roku, a wszystkie samochody Divo zostaną przekazane właścicielom w ciągu pierwszych kilku miesięcy 2021 roku.



Rozpoczęcie produkcji Audi Q4 e-tron
Wiadomości | 23.03.21

Rozpoczęcie produkcji Audi Q4 e-tron

W pełni elektryczny kompaktowy model jest pierwszym elektrycznym SUV-em produkowanym przez Audi w Niemczech.

Hyundai IONIQ 5 N, pierwszy samochód elektryczny submarki N
Premiery | 14.07.23

Hyundai IONIQ 5 N, pierwszy samochód elektryczny submarki N

Pierwszy sportowy, całkowicie elektryczny model marki N miał swoją światową premierę na Festiwalu Prędkości w Goodwood w West Sussex w Anglii.

Bertone GB110 Hypercar światowa premiera online
Super Cars | 24.12.22

Bertone GB110 Hypercar światowa premiera online

Na 110-lecie firmy, włoska marka motoryzacyjna przedstawia pierwszą limitowaną edycję swojego hipersamochodu, który będzie zasilany paliwem wykonanym z odpadów z tworzyw sztucznych.