MotorSport | 28.07.23

Mustang Dark Horse R, stworzony specjalnie i wyłącznie dla serii wyścigów Mustang Challenge

Mustang Dark Horse R, napędzany nowym, 5-litrowym silnikiem Coyote V8 czwartej generacji, jest trzecią wyścigową wersją Dark Horse, która zostanie zaprezentowana tego lata.

Ford Performance przedstawia całkowicie nowego Mustanga Dark Horse R, oferując najbardziej wymagającym entuzjastom torów gotowy samochód wyścigowy gotowy do rywalizacji w zupełnie nowej serii wyścigów specjalnych Mustang Challenge, tylko dla Mustanga Dark Horse R i usankcjonowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych (IMSA).

 

To może Cię zainteresować >>> Całkowicie nowa seria wyścigów stworzona wyłącznie dla Mustanga Dark Horse

 

Mustang Dark Horse R, napędzany nowym, 5-litrowym silnikiem Coyote V8 czwartej generacji, jest trzecią wyścigową wersją Dark Horse, która zostanie zaprezentowana tego lata, zajmując miejsce obok Mustanga GT3 i Mustanga GT4.

 

„Mustang Dark Horse R wypełnia lukę między Dark Horse a Mustangami GT3 i GT4” — powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports. „Produkowane seryjnie Mustangi ścigały się od samego początku, aż do zwycięstwa w Tour de France w 1964 roku. Dark Horse R oferuje naszym zapalonym klientom nie tylko przystępny cenowo, fabrycznie zbudowany samochód wyścigowy, ale także serię wyścigową, w której mogą konkurować z innymi entuzjastami Mustanga”.

 

Wraz z dołączeniem do stada Forda Mustanga Dark Horse jako najzdolniejszego do jazdy ulicznej 5-litrowego Mustanga V8 z silnikiem V8 w historii, Dark Horse R jest naturalnym rozszerzeniem możliwości każdego Dark Horse.

„Mustang Dark Horse R został opracowany z myślą o entuzjastach wyścigów Mustanga” — powiedział Jim Owens, kierownik ds. marketingu w firmie Ford Mustang. „Ford Performance oparł się na niezliczonych obszarach wiedzy specjalistycznej wypracowanej przez lata ścigania się Mustangiem i udoskonalił agresywny, ale przystępny pakiet dla klientów do wyboru i zabawy”.

 

Dark Horse R jest przeznaczony wyłącznie do użytku na torze, ale ma również kilka elementów wspólnych z wersją szosową. Należą do nich nadwozie dostarczone przez Flat Rock Assembly Plant, 5-litrowy silnik V8 o mocy ponad 500 koni mechanicznych, manualna skrzynia biegów Tremec 3160, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen z przełożeniem końcowym 3,73, zaciski/tarcze hamulca tylnego aero i Brembo. Został również ulepszony o szeroką gamę wyposażenia zorientowanego na tor.



Misha Charoudin Interview at Ultrace 2024
Wiadomości | 01.07.24

Misha Charoudin Interview at Ultrace 2024

Podczas wywiadu Misha poruszył wiele ciekawych tematów związanych ze swoją karierą, doświadczeniami na torze Nürburgring i przyszłością sportów motorowych.

Zupełnie nowy PEUGEOT 308 SW
Wiadomości | 22.06.21

Zupełnie nowy PEUGEOT 308 SW

Wyrazista stylistyka o rasowych kształtach oraz wyrafinowanym designem tyłu. Jest funkcjonalny oraz nadzwyczaj nowoczesny.

Polska premiera Mercedes-AMG EQS 53
Premiery | 27.11.21

Polska premiera Mercedes-AMG EQS 53

Po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć nowy model: EQS-a 53 4MATIC+. Pierwsza sportowa maszyna z Affalterbach w 100% na prąd.