Tuning | 14.12.21

Morgan Plus 8 GTR, najmocniejszy samochód w historii firmy

Ulepszenia wydajności zwiększyły moc wyjściową Plus 8 do 375 KM, co czyni go najpotężniejszym Morganem w historii fabryki z Malvern Link.


Morgan Plus 8 GTR, najmocniejszy samochód w historii firmy

Pierwszy Morgan Plus 8 GTR, najmocniejszy samochód w historii firmy, został ukończony w fabryce firmy w Malvern Link w hrabstwie Worcestershire.

Wykończony w efektownym kolorze Yas Marina Blue, pierwszy przykład przywodzi na myśl oryginalne szkice projektowe – oddające hołd wybitnemu wyścigowemu samochodowi wyścigowemu Plus 8 z lat 90. „Big Blue” – które zostały wypuszczone, aby przedstawić model w lutym 2021 r. Ograniczone do zaledwie dziewięciu przykładów, Projekt Plus 8 GTR był możliwy tylko dzięki niedawnej dostępności wielu podwozi tocznych Plus 8.

 

Pozostałe osiem samochodów jest w produkcji, z kilkoma gotowymi do końca roku, a pozostałe są ukończone w pierwszym kwartale 2022 roku. Każdy klient ściśle współpracował z zespołem projektowym Morgana, aby zlecić wykonanie własnego egzemplarza na zamówienie, dodatkowo demonstrując możliwości personalizacji firmy. Dziewięć samochodów jest produkowanych w różnych konfiguracjach skrzyni biegów i strony napędu, zgodnie z wymaganiami klientów, a pięć z ośmiu pojazdów jest eksportowanych na cały świat.

Ulepszenia osiągów obejmują nowy tuning silnika i sportowe wydechy typu armat z podwójnymi wylotami. Te ulepszenia poprawiają reakcję przepustnicy i zwiększają moc w porównaniu z poprzednią produkcją Plus 8.

 

Steve Morris, prezes i dyrektor generalny Morgan Motor Company, powiedział: „Cieszymy się, że możemy opublikować pierwsze zdjęcia Plus 8 GTR po szkicach projektowych opublikowanych na początku tego roku. Plus 8 GTR stanowi dla Morgana okazję do ponownego uczczenia silnika V8, czego nie spodziewaliśmy się zrobić od czasu ukończenia modeli Plus 8 i Aero 8 w 2018 roku. Uderzający design, najlepsze wykonanie i ekscytujący samochód sportowy do prowadzenia , Plus 8 GTR to idealny łabędzi śpiew do Morgana V8. Cieszymy się, że możemy współpracować z klientami z całego świata podczas procesu projektowania i budowy, i nie możemy się doczekać udostępnienia ostatecznych przykładów w nadchodzących miesiącach”.

 

Plus 8 GTR eksploruje motywy projektowe, takie jak wysoka linia ramion, niespotykana od dziesięcioleci w tradycyjnym korpusie Morgana. Jego pięcioramienne felgi z centralną blokadą przypominają samochody wyścigowe Morgana z lat 90. Plus 8, doskonale obramowane subtelnie przeprojektowanymi nadkolami. Inne elementy stylistyczne obejmują zmieniony tył, przednie błotniki i przedni rozdzielacz, wszystkie wykonane ręcznie z aluminium. Dopełnieniem estetyki inspirowanej wyścigami jest montaż twardego dachu z otworami wentylacyjnymi w kokpicie. We wnętrzu znajdują się nowe karty drzwi, które pasują do wysokich szczytów drzwi, wykonane na zamówienie tarcze GTR oraz opcjonalne fotele wyścigowe i uprzęże z włókna węglowego. Unikalna cecha graficzna w całym tekście, a każdy GTR jest wyposażony w tabliczkę oznaczającą jego numer w sekwencji kompilacji.

 

Jedną z inspiracji projektowych był samochód wyścigowy Plus 8, który rywalizował w serii GT pod koniec lat dziewięćdziesiątych, bardziej znany jako „Big Blue”. Ten samochód służył jako stanowisko testowe dla pierwszego podwozia Morgana z klejonego aluminium, które później stało się podstawą modeli Aero 8 i „Aero-chassis” Plus 8. Wydawało się właściwe, po niedawnym wprowadzeniu na rynek platformy Morgan CX-Generation z klejonego aluminium, aby wykorzystać tę okazję, aby oddać hołd samochodowi, który był pionierem w użyciu konstrukcji aluminiowych przez Morgan. Jak każdy Morgan, każdy Plus 8 GTR jest wykonywany ręcznie przy użyciu tradycyjnych technik budowy nadwozi.

 

Plus 8 GTR to drugi specjalny projekt Morgana roku, po Plus Four CX-T. Chociaż różnią się funkcją i wyglądem, oba modele demonstrują elastyczność marki Morgan, celebrując rzemiosło, design i wrażenia z jazdy.



Fiat przedstawia pierwsze zdjęcia nowego modelu Grande Panda
Wiadomości | 02.07.24

Fiat przedstawia pierwsze zdjęcia nowego modelu Grande Panda

Grande Panda, model z segmentu B o długości poniżej 4 m, o czystych liniach, dobrze zorganizowanym, przestronnym, a jednocześnie kompaktowym wnętrzu mieszczącym 5 osób.

BRABUS 900 SUPERBLACK luksusowy supersamochód na bazie Mercedesa-AMG GLS 63 4MATIC+
Tuning | 26.04.23

BRABUS 900 SUPERBLACK luksusowy supersamochód na bazie Mercedesa-AMG GLS 63 4MATIC+

Sugerowana cena producenta tego modelu to w przybliżeniu 1.7 miliona złotych plus podatki. Nazwa mówi wszystko: wewnątrz i na zewnątrz rządzi kolor czarny.

Bugatti Chiron Sport kontra Dassault Rafale Marine
Super Cars | 20.05.21

Bugatti Chiron Sport kontra Dassault Rafale Marine

Ostateczne, wysokooktanowe spotkanie pomiędzy czołowymi francuskimi maszynami to spektakl, który warto zobaczyć. Wideo.