Volkswagen Group Components po raz pierwszy pokazało prototypy swojego mobilnego robota ładującego.
To jedna z wizjonerskich koncepcji ładowania, które, według Volkswagena, rozbudują infrastrukturę ładowania w ciągu najbliższych kilku lat. Jego zadanie: w pełni autonomiczne ładowanie pojazdów na ograniczonych parkingach, takich jak garaże podziemne. „Wszechobecna infrastruktura ładowania jest i pozostaje kluczowym czynnikiem sukcesu mobilności elektrycznej. Nasz robot ładujący to tylko jedno z kilku podejść, ale niewątpliwie jedno z najbardziej wizjonerskich ”- wyjaśnia Thomas Schmall, dyrektor generalny Volkswagen Group Components.
Robot ładujący - uruchamiany za pomocą aplikacji lub komunikacji Car-to-X - działa całkowicie autonomicznie. Samodzielnie steruje ładowanym pojazdem i komunikuje się z nim: od otwarcia klapki gniazda ładowania do podłączenia wtyczki i odłączenia jej. Cały proces ładowania odbywa się bez udziału człowieka. Aby ładować kilka pojazdów jednocześnie, robot mobilny przenosi do pojazdu mobilny magazyn energii, łączy go, a następnie wykorzystuje ten magazyn energii do ładowania pojazdu i powtarza proces ładowania innych pojazdów. Po całkowitym naładowaniu pojazdu robot samodzielnie odbiera mobilny magazyn energii i przenosi go z powrotem do centralnej stacji ładowania.
Pierwszy w pełni elektryczny model Acury, ZDX, zaprojektowany w Acura Design Studio w Los Angeles, ZDX wprowadza najnowszy język stylizacji Acura, zapowiedziany przez Precision EV Concept.
Dwudziestu studentów Akademii ŠKODY stanęło przed ambitnym zadaniem stworzenia siódmego studenckiego samochodu koncepcyjnego. Wybór padł tym razem na kompaktowy model SCALA, który studenci zademonstrują w wersji Spider.