Volkswagen Group Components po raz pierwszy pokazało prototypy swojego mobilnego robota ładującego.
To jedna z wizjonerskich koncepcji ładowania, które, według Volkswagena, rozbudują infrastrukturę ładowania w ciągu najbliższych kilku lat. Jego zadanie: w pełni autonomiczne ładowanie pojazdów na ograniczonych parkingach, takich jak garaże podziemne. „Wszechobecna infrastruktura ładowania jest i pozostaje kluczowym czynnikiem sukcesu mobilności elektrycznej. Nasz robot ładujący to tylko jedno z kilku podejść, ale niewątpliwie jedno z najbardziej wizjonerskich ”- wyjaśnia Thomas Schmall, dyrektor generalny Volkswagen Group Components.
Robot ładujący - uruchamiany za pomocą aplikacji lub komunikacji Car-to-X - działa całkowicie autonomicznie. Samodzielnie steruje ładowanym pojazdem i komunikuje się z nim: od otwarcia klapki gniazda ładowania do podłączenia wtyczki i odłączenia jej. Cały proces ładowania odbywa się bez udziału człowieka. Aby ładować kilka pojazdów jednocześnie, robot mobilny przenosi do pojazdu mobilny magazyn energii, łączy go, a następnie wykorzystuje ten magazyn energii do ładowania pojazdu i powtarza proces ładowania innych pojazdów. Po całkowitym naładowaniu pojazdu robot samodzielnie odbiera mobilny magazyn energii i przenosi go z powrotem do centralnej stacji ładowania.
Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.