Premiery | 18.04.21

Mercedes EQB nocna premiera w Szanghaju

W przeddzień pierwszego dnia prasowego targów Auto Shanghai Mercedes-EQ zaprezentował w pełni elektrycznego kompaktowego SUV-a EQB.

Światowa premiera modelu EQB odbyła się podczas specjalnego wydarzenia Mercedes-EQ Night Shanghai. Wydarzenie dotyczy stale rosnącej, w pełni elektrycznej gamy modeli Mercedes-EQ i podkreśla hasło „Lead in Electric”. 
EQB wyznaczy nowy standard w klasie kompaktów elektrycznych dzięki swojej elastycznej przestrzeni. Oferuje miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów lub maksymalnie 1700 litrów bagażu. Po wprowadzeniu na rynek w Chinach europejska wersja EQB pojawi się jeszcze w tym roku, a także będzie dostępna na rynku amerykańskim w 2022 roku.

 

Nowy EQB: elektromobilność w pakiecie rodzinnym: w pełni elektryczny kompaktowy SUV z maksymalnie siedmioma siedzeniami świętuje premierę w Chinach.

Jako siedmioosobowy nowy EQB oferuje przestrzeń dla wielu rodzinnych i różnorodnych potrzeb transportowych. Daje mu to wyjątkową pozycję nie tylko w segmencie samochodów kompaktowych, ale przede wszystkim wśród samochodów elektrycznych. Z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 metra, można tam również zamontować foteliki dziecięce. Nowa EQB zadebiutuje na targach Auto Shanghai 2021 (21-28 kwietnia 2021). Po EQA 250 jest to drugi w pełni elektryczny samochód kompaktowy Mercedes-EQ. Potężny i wydajny napęd elektryczny, sprytna rekuperacja i predykcyjna nawigacja z inteligencją elektryczną to tylko niektóre z funkcji, które łączą go z EQA. Wprowadzenie na rynek w Chinach planowane jest na ten rok. Po Europie międzynarodowa wersja EQB, produkowana w Kecskemét na Węgrzech, zostanie wprowadzona na rynek pod koniec roku, a amerykańska wersja w 2022 roku.

 

W Chinach nowy EQB jest wprowadzany na rynek jako w pełni wyposażony model z najwyższej półki z linią AMG i mocą 215 kW. W Europie od samego początku klienci będą mieli do wyboru kilka modeli z napędem na przednie i wszystkie koła oraz różnymi poziomami mocy, niektóre o mocy ponad 200 kW. Użyteczna pojemność akumulatorów w Europie wynosi 66,5 kWh. Akumulatory te są produkowane w fabrykach Daimlera w Kamenz (Niemcy) i Jaworze (Polska). Planowana jest również wersja o szczególnie dużym zasięgu.

 

W bieżącym roku Mercedes-Benz Cars szybko idzie naprzód dzięki elektryfikacji. Wraz z EQA, EQB, elektrycznym sedanem biznesowym EQE i EQS zostaną zaprezentowane łącznie cztery nowe modele Mercedes-EQ. Rodzina hybryd plug-in Mercedes-Benz, składająca się obecnie z ponad 20 wariantów modelowych, jest odnawiana zelektryfikowanymi pochodnymi Klasy C i Klasy S. Mercedes-Benz Cars spodziewa się, że do 2021 roku zwiększy udział xEV, czyli hybryd plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych, do około 13 procent. Ponadto łagodne hybrydy z rozrusznikiem-alternatorem i układem 48-woltowym podbijają gamę produktów, zwłaszcza luksusowych pojazdów grupy.

 



Całkowicie nowy Ford Ranger Raptor nowej generacji późnym latem pojawi się w Europie
Premiery | 22.02.22

Całkowicie nowy Ford Ranger Raptor nowej generacji późnym latem pojawi się w Europie

Ford prezentuje zupełnie nowego pickupa z 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 twin-turbo, który generuje 288 KM mocy, gwarantując fenomenalne osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie.

Nowa wersja Cupra Ateca jeszcze więcej sportowego charakteru
Wiadomości | 27.07.20

Nowa wersja Cupra Ateca jeszcze więcej sportowego charakteru

CUPRA Ateca po raz pierwszy wyjechała na drogi pod koniec 2018 roku, rozpoczynając historię nowej motoryzacyjnej marki. W 2020 roku na rynku pojawi się odświeżona wersja modelu. Wygląd SUV-a nabrał jeszcze więcej sportowego charakteru dzięki nowym, ekspresyjnym detalom. Hiszpański producent właśnie udostępnił serię niepublikowanych wcześniej fotografii przedstawiających auto.

Hyundai i Kia opracowują technologię zintegrowanych łańcuchów śniegowych ze stopu z pamięcią kształtu
Wiadomości | 24.12.23

Hyundai i Kia opracowują technologię zintegrowanych łańcuchów śniegowych ze stopu z pamięcią kształtu

Technologia opon zintegrowanych z łańcuchami śniegowymi wykorzystuje moduły ze stopu z pamięcią kształtu umieszczone wewnątrz koła i opony.