Premiery | 17.04.23

Nowe BMW i7 M70 xDrive

BMW M wprowadza najmocniejszy w pełni elektryczny model o wysokich osiągach, który będzie liderem nowej gamy BMW serii 7.


Nowe BMW i7 M70 xDrive

Dziś BMW M wprowadza najmocniejszy w pełni elektryczny model w portfolio BMW – BMW i7 M70 xDrive 2024. Dzięki dwóm silnikom elektrycznym generującym maksymalną moc systemową 650 KM i podwoziu M-tuned, nowe BMW i7 M70 xDrive zapewnia urzekające połączenie elektrycznej mobilności i osiągów. Topowy model z nowej gamy BMW serii 7 przyspiesza od 0 do 100 km na godzinę w około 3,5 sekundy, co czyni go najszybszym w pełni elektrycznym modelem BMW.

 

BMW i7 M70 xDrive to kolejny kamień milowy dla BMW M GmbH na drodze do mobilności elektrycznej. Po wprowadzeniu na rynek BMW i4 M50 – najlepiej sprzedającego się modelu BMW M GmbH na świecie w 2022 roku – oraz BMW iX M60, i7 M70 xDrive jest trzecim wyczynowym modelem firmy z całkowicie elektrycznym układem napędowym.

 

Nowy i7 M70 xDrive zadebiutuje na całym świecie podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych Auto Shanghai w Chinach i będzie produkowany w BMW Group Plant Dingolfing – centrum kompetencyjnym w zakresie produkcji elektrycznych układów napędowych, gdzie zarówno silniki elektryczne, jak i akumulatory wysokonapięciowe do wszystkich warianty BMW i7 są produkowane na miejscu. Światowa premiera rynkowa BMW i7 M70 xDrive rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku.

 

Specyficzna dla M konfiguracja technologii układu napędowego umożliwia silnikowi tylnej osi nowego BMW i7 M70 xDrive osiągnięcie nowego poziomu gęstości mocy. Jednostka napędowa ma konstrukcję sześciofazową z podwójnym falownikiem. Stanowi to podstawę do znacznego wzrostu mocy, który pozostaje stały wraz ze wzrostem prędkości, zapewniając BMW i7 M70 xDrive charakterystykę dostarczania mocy charakterystyczną dla modeli M. Gęstość mocy silnika wynosząca 2,41 kW/kg oznacza wzrost o 25,5% w porównaniu z jednostką napędzającą tylną oś BMW i7 xDrive60, co daje obecnie najmocniejszy silnik elektryczny firmy.

 

Tę nową wartość wzorcową można przypisać zastosowaniu sześciu uzwojeń wzbudzenia w stojanie silnika zamiast zwyczajowych trzech. Wynikające z tego „podwójne wzbudzenie” w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi pozwala silnikowi elektrycznemu generować niezwykle wysoką moc wyjściową, pomimo wyjątkowo lekkiej i kompaktowej konstrukcji, i utrzymywać ją w sposób ciągły przy wyższych prędkościach pojazdu.

 

Dzięki funkcji M Launch Control sterowanie napędem i trakcją jest zintegrowane z jednostką sterującą silnika. Dzięki temu moc generowana przez silniki elektryczne jest natychmiast przekształcana w oszałamiające przyspieszenie bez utraty przyczepności.

 

Funkcję M Sport Boost można aktywować za pomocą manetki zmiany biegów po lewej stronie kierownicy i jest ona wizualizowana przez grafikę Performance na zestawie wskaźników. Jednocześnie standardowe BMW IconicSounds Electric autorstwa Hansa Zimmera zapewnia odpowiedni akompaniament akustyczny, przełączając się na ekscytujący dźwięk charakterystyczny dla M Performance. Charakter ścieżki dźwiękowej różni się w zależności od wybranego ustawienia pojazdu, z wyraźnie różnymi dźwiękami w trybie My Mode Personal i Sport.



Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym
Elektryczne | 29.01.21

Rimac C_Two test w tunelu aerodynamicznym

Imponujący materiał wideo pokazujący jak inżynierowie przeprowadzili tysiące testów symulacji modelu C_Two.

Nissan prezentuje samochód pokazowy Concept 20-23
Concept Cars | 26.09.23

Nissan prezentuje samochód pokazowy Concept 20-23

Nowoczesna stylistyka tego małego, sympatycznego samochodu odzwierciedla atmosferę wyścigów online oraz udział Nissana w Formule E.

Nowy Nissan GT-R zaprezentowany w Japonii
Premiery | 13.01.23

Nowy Nissan GT-R zaprezentowany w Japonii

Nissan zaprezentował dziś nowego GT-R przeznaczonego na rynek japoński, w tym dwie edycje specjalne, Nissan GT-R Premium Edition T-spec i Nissan GT-R NISMO Special Edition.