Mercedes-Benz Vision One-Eleven jest inspirowany tradycją legendarnych eksperymentalnych pojazdów C 111 z lat 60. i 70. XX wieku, na których testowano rewolucyjne silniki Wankla i turbodiesel.
Mercedes-Benz przedstawia nowy studyjny samochód sportowy. Vision One-Eleven łączy bardzo dynamiczny język stylistyczny z innowacyjną technologią całkowicie elektrycznego układu napędowego. Sylwetka supersamochodu charakteryzuje się umiejętnym wykonaniem charakterystycznego projektu Mercedes-Benz One-Bow, który jest charakterystyczny dla stylu XXI wieku. Rozwój tego projektu podkreśla pozycjonowanie marki Mercedes-Benz, która oznacza IKONICZNY LUKSUS. Jego techniczne zalety obejmują niezwykle mocny i wysoce wydajny silnik osiowy opracowany przez specjalistę od silników elektrycznych, firmę YASA. Brytyjska firma jest od lipca 2021 roku spółką w 100 procentach zależną od Mercedes-Benz AG.
Mercedes-Benz Vision One-Eleven jest inspirowany tradycją legendarnych eksperymentalnych pojazdów C 111 z lat 60. i 70. XX wieku, na których testowano rewolucyjne silniki Wankla i turbodiesel. Były też prototypami do testowania karoserii na bazie polimerów. Te niezwykle (aero)dynamiczne samochody sportowe z umieszczonym centralnie silnikiem są uważane za ikony designu swoich czasów, między innymi dzięki charakterystycznym skrzydłowym drzwiom i przyciągającemu wzrok pomarańczowo-czarnemu lakierowi.
„Naszym celem w Mercedes-Benz nie jest stylizacja – naszym celem jest tworzenie ikon. Dla mnie na tym polega różnica między designem mainstreamowym a luksusem. Ikony designu, takie jak Type 300 SL i C 111 – oba z drzwiami skrzydłowymi – są częścią naszego DNA. Te legendarne pojazdy były główną inspiracją dla kultowego projektu Mercedes-Benz Vision One-Eleven. To piękno i niezwykłość zjednoczone w jednej wizji przyszłości. Nasz w pełni elektryczny samochód pokazowy Vision to nowoczesny- Dzisiejsza interpretacja ówczesnego awangardowego C 111. Element zaskoczenia wynika z jego wyjątkowo czystych, purystycznych, a jednocześnie niezwykle muskularnych proporcji. Ta kultowa przejrzystość znajduje odzwierciedlenie również we wnętrzu. zmysłowy, ale minimalistyczny język stylistyczny oznacza ICONIC LUXURY by Mercedes-Benz”. Gorden Wagener, główny projektant, Mercedes-Benz Group AG
„Mercedes-Benz Vision One-Eleven łączy w sobie zapierający dech w piersiach design z przełomową technologią układu napędowego. Podobnie jak jego historyczny imiennik, odkrywa nowe ścieżki dla przyszłych sportowych osiągów. Sercem kompaktowego i niezwykle wydajnego układu napędowego jest innowacyjny układ osiowy YASA zaawansowany technologicznie silnik elektryczny. Oferuje moc wyjściową typową dla sportów motorowych przy znacznie mniejszej obudowie. To sprawia, że silnik osiowy YASA jest idealny do pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. W połączeniu z chłodzonym cieczą akumulatorem cylindrycznym z formułą 1 zainspirowany chemią komórkową, Mercedes-Benz Vision One-Eleven to kolejny dowód na szerokie spektrum osiągów objęte naszą czterotorową strategią rozwoju napędu elektrycznego”. Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii
Nissan India zaprezentował swoją kolejną premierę nowego stylowego B-SUVa. Auto dedykowane specjalne na rynek indyjski, które prawdopodobnie zadebiutuje pod koniec 2020 roku.
Tam, gdzie wiele marek samochodowych mogło się narazić na pomysł stworzenia reklamy bez pełnej ekipy produkcyjnej, zatrudnionych aktorów i budżetu, Dacia dostrzegła możliwość zastosowania tego samego inteligentnego myślenia, które wykorzystuje w swojej wydajnej inżynierii i alternatywnym modelu biznesowym, aby stworzyć reklamę czasy.
Krótko po przyznaniu nowemu Jeepowi Avenger tytułu Europejskiego Samochodu Roku, w zakładzie Stellantis w Tychach rozpoczęto regularną produkcję tego modelu.