Wiadomości | 28.02.23

Mercedes-Benz planuje zbudować własną nawigację

Mercedes-Benz i Google łączą siły, aby stworzyć nawigację nowej generacji, jednocześnie będzie pierwszym producentem samochodów, który zbuduje własną markową nawigację.


Mercedes-Benz planuje zbudować własną nawigację

Mercedes-Benz i Google ogłosiły dzisiaj długoterminowe partnerstwo strategiczne w celu dalszego przyspieszenia innowacji w branży motoryzacyjnej i stworzenia nowej generacji cyfrowych luksusowych samochodów w branży. Dzięki temu partnerstwu Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem samochodów, który zbuduje własną markową nawigację w oparciu o nowe dane samochodowe i możliwości nawigacji z Google Maps Platform.


Jednocześnie Mercedes-Benz uzyska dostęp do wiodącej oferty Google w zakresie danych geoprzestrzennych, w tym szczegółowych informacji o miejscach, bieżących i przewidywanych informacji o ruchu drogowym, automatycznego wyznaczania tras i nie tylko. Wbudowując te funkcje w nadchodzący system operacyjny Mercedes-Benz (MB.OS), klienci będą mogli cieszyć się doskonałą nawigacją dzięki łatwej obsłudze i wyjątkowej grafice na ekranie samochodu o wysokiej rozdzielczości. Aby wzbogacić doświadczenia użytkowników, firmy wprowadzą aplikację YouTube do systemu informacyjno-rozrywkowego Mercedes-Benz. Ponadto Mercedes-Benz będzie wykorzystywać dane z Google Maps do włączania funkcji wspomagania jazdy, takich jak automatyczne dostosowywanie prędkości przed skrzyżowaniami, rondami lub zakrętami.

 

W pierwszym kroku Mercedes-Benz zapewni klientom dostęp do informacji o miejscach dostarczanych przez Google, pomagając im znaleźć szczegółowe informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie, w tym godziny pracy, zdjęcia, oceny i recenzje. Informacje o miejscu będą dostępne od dziś we wszystkich pojazdach wyposażonych w MBUX najnowszej generacji na odpowiednich rynkach.

 

Firmy zgodziły się na dalszą współpracę z wykorzystaniem wiodących rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji (AI), danych i otwartej infrastruktury Google Cloud. Na przykład:

Sztuczna inteligencja: Mercedes-Benz zamierza wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego Google Cloud do szybkiego tworzenia, szkolenia i wdrażania nowych modeli oraz ulepszania doświadczeń klientów.
Dane: Mercedes-Benz zamierza wykorzystać szybką i wydajną platformę przetwarzania danych Google Cloud do analizy danych floty.
Otwarta infrastruktura: Mercedes-Benz planuje korzystać z otwartej infrastruktury Google do bezpiecznego wprowadzania innowacji i skalowania od rozwiązań lokalnych, poprzez brzegi, aż po chmurę, we wszystkich obecnych technologiach Mercedes-Benz.



Rolls-Royce z kolekcji Phantom Tempus
Super Cars | 23.02.21

Rolls-Royce z kolekcji Phantom Tempus

Produkcja ograniczona do zaledwie 20 egzemplarzy, wszystkie już przydzielone klientom na całym świecie.

Kia przedstawia nowe modele elektryczne podczas KIA EV Day
Elektryczne | 13.10.23

Kia przedstawia nowe modele elektryczne podczas KIA EV Day

Kia prezentuje globalną strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych podczas pierwszego dorocznego Dnia Pojazdów Elektrycznych Kia.

MG Maze samochód koncepcyjny zainspirowany grami mobilnymi
Concept Cars | 21.09.21

MG Maze samochód koncepcyjny zainspirowany grami mobilnymi

Londyńska firma stylistyczna SAIC Design odpowiedzialna za projekty dla MG Motor zaprezentowała radykalnie nową koncepcję Maze jako inspirowany grami kompaktowy EV.