Wiadomości | 28.02.23

Mercedes-Benz planuje zbudować własną nawigację

Mercedes-Benz i Google łączą siły, aby stworzyć nawigację nowej generacji, jednocześnie będzie pierwszym producentem samochodów, który zbuduje własną markową nawigację.


Mercedes-Benz planuje zbudować własną nawigację

Mercedes-Benz i Google ogłosiły dzisiaj długoterminowe partnerstwo strategiczne w celu dalszego przyspieszenia innowacji w branży motoryzacyjnej i stworzenia nowej generacji cyfrowych luksusowych samochodów w branży. Dzięki temu partnerstwu Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem samochodów, który zbuduje własną markową nawigację w oparciu o nowe dane samochodowe i możliwości nawigacji z Google Maps Platform.


Jednocześnie Mercedes-Benz uzyska dostęp do wiodącej oferty Google w zakresie danych geoprzestrzennych, w tym szczegółowych informacji o miejscach, bieżących i przewidywanych informacji o ruchu drogowym, automatycznego wyznaczania tras i nie tylko. Wbudowując te funkcje w nadchodzący system operacyjny Mercedes-Benz (MB.OS), klienci będą mogli cieszyć się doskonałą nawigacją dzięki łatwej obsłudze i wyjątkowej grafice na ekranie samochodu o wysokiej rozdzielczości. Aby wzbogacić doświadczenia użytkowników, firmy wprowadzą aplikację YouTube do systemu informacyjno-rozrywkowego Mercedes-Benz. Ponadto Mercedes-Benz będzie wykorzystywać dane z Google Maps do włączania funkcji wspomagania jazdy, takich jak automatyczne dostosowywanie prędkości przed skrzyżowaniami, rondami lub zakrętami.

 

W pierwszym kroku Mercedes-Benz zapewni klientom dostęp do informacji o miejscach dostarczanych przez Google, pomagając im znaleźć szczegółowe informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie, w tym godziny pracy, zdjęcia, oceny i recenzje. Informacje o miejscu będą dostępne od dziś we wszystkich pojazdach wyposażonych w MBUX najnowszej generacji na odpowiednich rynkach.

 

Firmy zgodziły się na dalszą współpracę z wykorzystaniem wiodących rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji (AI), danych i otwartej infrastruktury Google Cloud. Na przykład:

Sztuczna inteligencja: Mercedes-Benz zamierza wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego Google Cloud do szybkiego tworzenia, szkolenia i wdrażania nowych modeli oraz ulepszania doświadczeń klientów.
Dane: Mercedes-Benz zamierza wykorzystać szybką i wydajną platformę przetwarzania danych Google Cloud do analizy danych floty.
Otwarta infrastruktura: Mercedes-Benz planuje korzystać z otwartej infrastruktury Google do bezpiecznego wprowadzania innowacji i skalowania od rozwiązań lokalnych, poprzez brzegi, aż po chmurę, we wszystkich obecnych technologiach Mercedes-Benz.



Toyota wprowadza na rynek całkowicie nowego Priusa PHEV
Wiadomości | 07.03.23

Toyota wprowadza na rynek całkowicie nowego Priusa PHEV

Toyota Prius piątej generacji debiutuje w Europie wyłącznie z napędem plug-in hybrid, opartym na najnowszej technologii hybrydowej.

Premiera trzeciej generacji Audi RS 3 Sportback i drugiej generacji Audi RS 3 Sedan
Premiery | 19.07.21

Premiera trzeciej generacji Audi RS 3 Sportback i drugiej generacji Audi RS 3 Sedan

Wyposażone w pięciocylindrowy silnik o mocy 400 KM, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna do 290 km/h.

Nowe BMW serii 4 Coupe wyciekły zdjęcia przed wtorkową oficjalną premierą
Wiadomości | 01.06.20

Nowe BMW serii 4 Coupe wyciekły zdjęcia przed wtorkową oficjalną premierą

Albo go kochasz albo nienawidzisz, nowe BMW serii 4 coupe drugiej generacji. Obecnie jest jednym z najpopularniejszych samochodów w mediach społecznościowych. Niestety, nie jest tak z powodu jego niesamowitej wydajności, wystawnego luksusu, a nawet dobrego wyglądu - nie, to z powodu jego masywnego grilla. (-WIDEO-)