Rozwój hipersamochodu Mercedes-AMG Project ONE wkracza w nową fazę, więc coraz bardziej zbliża go do standardu produkcyjnego.
Kilka modeli przedprodukcyjnych testuje teraz szybkie okrążenia na własnym poligonie i centrum technologicznym firmy w Immendingen. Testy zostały zatem w dużej mierze przeniesione ze stanowisk testowych, aby coraz bardziej koncentrować się na torach testowych. Po raz pierwszy liderzy projektu zezwolili również na testowanie kompleksowo zelektryfikowanego i bardzo złożonego hybrydowego zespołu napędowego o pełnej mocy ponad 735 kW (1000 KM).
Wraz z programem testów dynamicznych i pewnymi udoskonaleniami właściwości jezdnych samochodu, prace rozwojowe koncentrują się również na jego aktywnej aerodynamice. Złożona interakcja między różnymi aktywnymi komponentami, takimi jak żaluzje, wyloty powietrza w przednich błotnikach lub duży tylny płat, teraz potwierdza jego skuteczność, nawet poza tunelem aerodynamicznym, jako środek zapewniający wyjątkową dynamikę poprzeczną samochodu.
Cel, jakim jest osiągnięcie nowego wymiaru dynamiki jazdy i osiągów pojazdu drogowego za pomocą Project ONE, a tym samym ustanowienie nowego kamienia milowego w historii motoryzacji, jest zatem stopniowo coraz bliżej
Mercedes-AMG. Adaptacja kompletnej jednostki napędowej Formuły 1 do hipersamochodu z homologacją drogową, która wraz ze swoją imponującą dynamiką jazdy musi również doskonale zapewniać codzienne osiągi i być w stanie jeździć w trybie całkowicie elektrycznym, stanowiło ogromne wyzwanie. Jeśli chodzi o wiele aspektów, takich jak poziom hałasu, zespół programistów zapuścił się w ramach tego projektu na niezbadane terytorium, pracując z wielką wytrwałością i wyjątkową wiedzą inżynieryjną, aby znaleźć rozwiązania, które można opracować do osiągnięcia dojrzałości seryjnej.
Równolegle z szeroko zakrojonymi testami dynamicznymi przeprowadzanymi z pojazdami projektowymi, trwają prace rozwojowe nad tym niezwykłym pojazdem hybrydowym Mercedes-AMG w bazie firmy w Affalterbach. Różne systemy pojazdów są skrupulatnie sprawdzane na stanowiskach testowych silników oraz w symulatorze wewnętrznym. Następny krok w tym obszernym programie testów i rozwoju jest już jasny: osiągi Projektu ONE zostaną wkrótce przetestowane również na północnej pętli toru Nürburgring.
4 maja 1950 r. podczas 32. edycji Targów Motoryzacyjnych w Turynie, marka z pod znaku Scorpiona zadebiutowała ze swoim nowym układem wydechowym. Narodziła się legenda. 70 lat po tym wydarzeniu marka Abarth zorganizowała akcję upamiętniającą w social media.
Pierwszy globalny elektryczny model marki dla wyższej klasy średniej z zasięgiem do 700 kilometrów, doskonałym układem napędowym i przestronnym wnętrzem.
Hyundai IONIQ 6 zdobył tytuł World Car of the Year 2023, World Electric Vehicle 2023 oraz World Car Design of the Year 2023. W zeszłym roku w tych samych trzech kategoriach zwyciężył IONIQ 5.