Premiery | 04.04.23

Gordon Murray Automotive przedstawia T.33 Spider

Nie ma drugiego takiego supersamochodu. Wolnossący silnik Cosworth GMA.2 V12 o mocy 617 KM, manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła i lekka konstrukcja.

T.33 Spider firmy Gordon Murray Automotive łączy piękny, ponadczasowy design T.33 z jeszcze bardziej wciągającymi wrażeniami z jazdy. Dzięki dwóm zdejmowanym panelom dachowym, rozkładanej tylnej szybie i wolnossącemu silnikowi Cosworthowi GMA.2 V12 za kabiną, nie ma drugiego takiego supersamochodu.

 

Opracowany równolegle z T.33 i mający tę samą ultralekką monokokową konstrukcję z włókna węglowego, T.33 Spider został skrupulatnie zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkową sztywność skrętną potrzebną do wyjątkowej jazdy, prowadzenia i zwinności bez dodawania zbędnej masy. Osiągając wszystkie te cele i przestrzegając siedmiu podstawowych zasad GMA, T.33 Spider ustanawia nowy punkt odniesienia dla otwartych supersamochodów.

 

Profesor Gordon Murray CBE powiedział: „Rysując samochód, wyobrażam sobie, jak będzie się w nim siedział i jakie będzie to uczucie prowadzić. Tak więc od pierwszego szkicu wiedziałem, że z otwartym kokpitem i niesamowitym silnikiem Cosworth GMA.2 V12 tuż za tobą, T.33 Spider zapewni naprawdę wciągające wrażenia z jazdy, niepodobne do niczego innego. I choć nadal jest to supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, nie godzę się na żadne kompromisy w zakresie użyteczności: właśnie dlatego T.33 Spider jest wyjątkowy w sektorze supersamochodów, ponieważ zapewnia zarówno miejsce na dachu, jak i 295-litrowy bagażnik”.

 

Jak udowodniły T.50 i T.33, GMA nie przypomina żadnego innego producenta samochodów, ponieważ projektuje i konstruuje swoje supersamochody na swój własny, niepowtarzalny sposób. Nie podąża za trendami i nie szuka nagłówków wyników; ani teraz, ani w przyszłości. Zamiast tego nacisk kładziony jest na przeniesienie czystości oryginalnej wizji do produkcji, bez kompromisów. Każdy element każdego samochodu jest projektowany i konstruowany zgodnie z siedmioma podstawowymi zasadami marki: perfekcja jazdy, lekkość, sztuka inżynierii, marka premium, powrót do piękna, ekskluzywność i spersonalizowana podróż klienta.

 

Proste, eleganckie, analogowe: wnętrze T.33 ucieleśnia te definiujące cechy i zapewnia środowisko prawdziwie skoncentrowane na kierowcy. Jak przystało na supersamochód, centralnym punktem zestawu wskaźników jest 120-milimetrowy, podświetlany i wyzywająco analogowy, centralnie zamontowany obrotomierz. Skalibrowany do 11100 obr./min wyraźnie sygnalizuje potencjał wydajności Cosworth GMA V12. Po obu stronach znajdują się dodatkowe wyświetlacze do sterowania klimatyzacją i systemem informacyjno-rozrywkowym, przy czym ten drugi obsługuje bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto.

 

Sercem T.33 Spider, podobnie jak jego coupe ze stajni, jest wzorowy Cosworth GMA.2 V12. Ta niezwykła, całkowicie aluminiowa jednostka napędowa została zaprojektowana zgodnie z zasadami sportów motorowych we współpracy z firmą Cosworth, aby zapewnić dokładne wytyczne GMA: najlżejsza, najwyższa moc właściwa, najwyższe obroty, najszybsza reakcja.

 

Odnosząc się do podstaw konstrukcji silnika o wysokich osiągach, 3,9-litrowa jednostka z suchą miską olejową ma kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 65 stopni, co zapewnia optymalne umieszczenie w samonośnej skorupie i przyczynia się do nisko położonego środka ciężkości samochodu. Obsesyjnie zoptymalizowane pod względem masy, wykwintne kolektory wydechowe są wykonane z inconelu — lekkiego i odpornego na ekstremalne temperatury.

 

Zrezygnowano z turbodoładowania ze względu na kompromisy, jakie nakłada to na reakcję przepustnicy i jakość dźwięku, GMA.2 jest wolnossący, zasilany przez czerpak powietrza i cztery korpusy przepustnic, wraz z dwoma wtryskiwaczami paliwa na cylinder. W połączeniu z naturalnie niską bezwładnością wynikającą z zastosowania tytanu w krytycznych elementach, takich jak korbowody, ta kombinacja zapewnia niezrównaną responsywność: 75 procent maksymalnego znamionowego momentu obrotowego 451 Nm jest dostępne już od 2500 obr./min, podczas gdy 90 procent jest utrzymywane na stałym poziomie. od 4500-10500 obr./min. Maksymalna moc 617 KM jest dostarczana przy 10 250 obr./min, a silnik jest elektronicznie ograniczony do zdumiewających 11 100 obr./min.12-cylindrowe crescendo przed przejściem na kolejny bieg. Cały silnik waży zaledwie 178 kg: jest to najlżejszy na świecie silnik V12 do samochodów drogowych.



Pierwszy Aston Martin DBX zjeżdża z linii produkcyjnej
Wiadomości | 10.07.20

Pierwszy Aston Martin DBX zjeżdża z linii produkcyjnej

Milowy moment dla brytyjskiej luksusowej marki i pierwszego SUV-a produkcyjnego, który zjeżdża z linii produkcyjnej w nowym brytyjskim zakładzie produkcyjnym. DBX to pierwszy Aston Martin, który został ?Made in Wales?. Globalne dostawy Aston Martin DBX rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.

Renault Megane R.S. Ultime to ostatni model Renault Sport, nadchodzi czas Alpine
Wiadomości | 11.01.23

Renault Megane R.S. Ultime to ostatni model Renault Sport, nadchodzi czas Alpine

Ten model kolekcjonerski stanowi zwieńczenie sagi, która rozpoczęła się w 2003 roku. Powstanie tylko 1976 egzemplarzy tego wypasionego hot hatcha.

100 lat marki Mercedes-Maybach
Super Cars | 14.04.21

100 lat marki Mercedes-Maybach

Prezentować najlepsze z najlepszych, takie ambicje przyświecały Karlowi Maybachowi i jego ojcu Wilhelmowi, gdy 100 lat temu debiutował zbudowany przez nich Maybach 22/70 HP W 3.